מנכ"ל עזריאלי: " אנחנו לא רואים אירוע שלא פותחים את הקניונים. קניון פה נראה כמו בית מרקחת בשווייץ"

היום ייערך דיון בקבינט הקורונה שיקבע הנחיות לגבי פתיחת הקניונים בישראל • זאת למרות שבפיילוט שנערך תועדו מאות אנשים נראו צפופים ודחוסים בקניונים, ולמרות העלייה בתחלואה • משרד הכלכלה: יש לפתוח 40 קניונים החל מיום שני הקרוב תוך אכיפה משמעותית

קניון איילון - פתיחת החנויות לאחר סגר / צילום: כדיה לוי
קניון איילון - פתיחת החנויות לאחר סגר / צילום: כדיה לוי

שעתיים לדיון שיקבע האם הקניונים בישראל צפויים להיפתח, ומתי: אחרי שבוע של פיילוט, במסגרתו נפתחו 15 קניונים ברחבי המדינה עם פיקוח על התנהלותם, עתה יכריע קבינט הקורונה האם להרחיב את פתיחת החנויות בישראל - וזאת למרות העלייה בהיקף התחלואה.

למרות התמונות שתועדו בבוקר הפתיחה בהן מאות אנשים נראו דחוקים, צפופים, ודחוסים בקניונים, בין היתר בשל ההגבלה על מספר הלקוחות שיכולים להיכנס לחנות שקבעה הממשלה, במשרד הכלכלה מגדירים את הפיילוט כמוצלח. ואולם במשרד הבריאות כבר הצהירו כי בכוונתם להתנגד לפתיחה מלאה על רקע העלייה בתחלואה.

היום טוענים בכירים בענף הקניונים כי כבר אי אפשר אפשר להחזיר את הגלגל לאחור. מנכ"ל קבוצת עזריאלי, אייל חנקין, הצהיר היום במסיבת עיתונאים מקוונת שקיימו ראשי הענף: "אנחנו לא רואים אירוע שלא פותחים את הקניונים. היום קניון נראה כמו בית מרקחת בשווייץ".

לדברים הצטרף גם מנכ"ל הקבוצה המתחרה מליסרון, אופיר שריד, שטען היום עם תום תקופת הפיילוט בקניונים: "כולם מסכימים שהפיילוט היה מוצלח, אין על כך עוררין בקרב הצוות הבין משרדי שבדק את הדבר הזה ועל כן יש לפתוח אותם". שריד התייחס גם לפוטנציאל להחזרת עובדים מחל"ת שקיים בפתיחת הקניונים וציין: "כל קניון גדול שהופעל בפיילוט החזיר לעבודה 3,000-3,500 עובדים".

כאמור, במשרד הכלכלה הציגו את הפיילוט כהצלחה, ולכן לשיטתם יש לפתוח 40 קניונים החל מיום שני הקרוב תוך אכיפה משמעותית. מנגד, אתמול הצהיר שר הבריאות בחדשות 12 כי בכוונת המשרד שלא להמליץ על פתיחת כל הקניונים, למרות שהם עמדו בתנאי הפיילוט.