מי יהיה יועמ"ש הכנסת? היו"ר יריב לוין יכריע בין ארבעה מועמדים

ועדת האיתור העבירה ליו"ר הכנסת את שמותיהם של ארבעת המועמדים המומלצים: היועצת המשפטית של ועדת כספים, עו"ד שגית אפיק; היועץ המשפטי של ועדת החוקה, עו"ד גור בליי; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי; ועו"ד ברוך לוברט

יו"ר הכנסת, יריב לוין, יכריע מי יהיה היועץ המשפטי הבא לכנסת. ועדת האיתור שהתכנסה הבוקר (א') למשך שעות ארוכות דנה בשמותיהם של המועמדים השונים ואחר-הצהריים העבירה ללשכתו של יו"ר הכנסת את שמותיהם של ארבעת המועמדים המומלצים: היועצת המשפטית של ועדת כספים, עו"ד שגית אפיק; היועץ המשפטי של ועדת החוקה, עו"ד גור בליי; המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז נזרי; ועו"ד ברוך לוברט.

חברי הכנסת החברים בוועדה הם עפר שלח, איתן גינזבורג ויעקב אשר, ובראשותה עומד השופט אשר גרוניס וחברים בה גורמים בלתי פוליטיים נוספים. בשל חילוקי דעות ביניהם, חברי הוועדה העבירו ארבע שמות ולא שניים כפי שהיו צפויים לכתחילה; כל הארבעה זכו לתמיכה פה אחד של חברי הוועדה. זאת לאחר שבפועל שני המועמדים שזכו לניקוד הגבוה ביותר היו נזרי ואפיק ואילו השניים האחרים קיבלו תמיכה נמוכה יותר באופן משמעותי. כדי להוציא החלטה מוסכמת לבסוף, החליטו חברי הוועדה להודיע על הבחירה בארבעה ככזו שהתקבלה "פה אחד". לוין יידרש להכריע בין הארבעה לאחר שיזמן את כולם לראיונות אצלו.

בשל לוח הזמנים לפיזור הכנסת, לוין יידרש לפעול בהקדם. לאחר שיבחר אחד מהמועמדים, יעלה המועמד לאישור ועדת הכנסת.

בשל מחלוקות הליכוד כחול לבן, אישור המועמד בוועדה, שאמור להיות פורמלי בלבד, עשוי גם הוא להפוך לקלף מיקום בין שתי המפלגות, כאשר גם כחול לבן שמה את מלוא כובד משקלה על בחירת היועץ המשפטי לכנסת, למרות שהבחירה לכאורה נמצאת בידיו של לוין מהליכוד בלבד.