הבורסה בת"א | סיקור שוטף

נעילה שלילית בבורסה: טבע ירדה ב-0.8%, אופקו בלמעלה מ-2%

דלק ירדה לאחר הריצה בימי המסחר האחרונה צפונה • עזריאלי ומליסרון נסחרו בצל חוסר וודאות לגבי פתיחת הקניונים • השיחות על הברקזיט בבריטניה על סף פיצוץ

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

17:25

המסחר בת"א הסתיים בירידות, כאשר מדד ת"א 35 ירד ב-0.8%, ומדד 125 ירד ב-0.5%.

אופקו רשמה ירידות של למעלה מ-2% במחזור גבוה. עזריאלי ירדה ב-1.4% בצל חוסר הוודאות סביב פתיחת הקניונים. בזק ירדה ב-2.6%.

16:40

לאחר התאוששות שנרשמה מוקדם יותר, המסחר בבורסה בתל אביב עבר לירידות. מדד ת"א 35 יורד ב-0.4%, ת"א 125 רושם ירידות של 0.3%. מדד הבנקים יורדם ב-0.7%, מדד התקשורת יורד ב-0.9%. מדד הביומד עולה ב-0.9%.

15:30

המסחר בבורסה בתל אביב עבר לעליות. מדד ת"א 35 מחק את הירידות. ת"א 90 מוסיף 0.16% לערכו ומדד הבנקים מאבד 0.4%. טבע עולה ב-1.4%, אמות מטפסת ב-1.6%, עזריאלי עברה לעליות למרות חוסר הוודאות סביב פתיחת הקניונים.

14:30

בנק ישראל רכש בנובמבר אג"ח ממשלתיות בהיקף של 4.6 מיליארד שקל, ואג"ח קונצרניות בהיקף שך 0.4 מיליארד שקל. בנק ישראל העמיד 4.5 מיליארד לטובת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים. היקף הרכישות בנומבר באג"ח הקונצרני היה נמוך יחסית לחודש הקודם, ובסיכום אוקטובר וספטמבר בנק ישראל ביצע רכישות במעל למילארד שקל.

פריון מזנקת ב-13% לאחר שהעלתה תחזיות, בפעם השנייה תוך חמישה חודשים.

13:00

התמתנו הירידות בבורסה. מדד ת"א 35 מאבד 0.3, ת"א 90 עולה ב-0.3%. 

הסנטימנט השלילי בעולם נרשם בצל האפשרות לפיצוץ שיחות הברקזיט של בריטניה והאיחוד, ועל רקע האיום של ממשל טראמפ בסנקציות על 12 בכירים סינים בשל מעורבותם במתרחש בהונג קונג.

לאומי יורדת ב-0.4% במחזור הגבוה בבורסה. אחריה דלק יורדת ב-2.2%, טבע מאבדת 0.7%, סומוטו מזנקת בכ-6%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם ב-520 מיליון שקל.

10:45

המסחר בבורסה מתנהל בירידות בצל הסנטימנט בפתיחת השבוע מעבר לים. מדד ת"א 35 יורד ב-0.55%, מדד ת"א 90 מאבד 0.4%. מניית מילניום פוד בולאת בצניחה של 10%.

10:00

המסחר בת"א נפתח במגמה מעורבת לאחר העליות החדות שנרשמו אתמול. מדד ת"א 3 משיל 0.3%, ת"א 90 עולה ב-0.3% ומדד הבנקים מאבד 0.7%.

דלק יורדת ב-1.4% לאחר הריצה בימי המסחר האחרונה צפונה, עזריאלי ומליסרון יורדות בכ-1.7%-1.5% בהתאמה בצל חוסר וודאות לגבי פתיחת הקניונים.

אנרג'יאן  דיווחה על מו"מ לרכישת החלק של קרוג׳ן קפיטל באנרג׳יאן ישראל. כיום הקרן מחזיקה ב-30% ממניות החברה, וקבוצת אנרג׳יאן פי.אל.סי (החברה האם) מחזיקה ב-70%. אם העסקה תתממש, המשמעות היא שאנרגיאן תחזיק ב-100% בכריש-תנין והבלוקים. קרוג׳ן נכנסה להשקעה לפני למעלה מ-4 שנים, בשנת 2017.

 5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בת"א

1. לקראת המסחר בת"א: האם המומנטום החיובי יימשך?

יום המסחר השני לשבוע זה בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח בהמשך לעליות החדות שנרשמו אתמול בשוק המקומי כאשר המדדים המובילים עלו אתמול בכ-2% במחזור מסחר גבוה יחסית לימי ראשון. בשעת בוקר מוקדמת זו המסחר בחוזים בוול סטריט העתידיים מתנהל בירידות קלות, ובאסיה המדדים מאבדים גובה בצל סנקציות שהטיל ממשל טראמפ על גורמים סינים (בהמשך).

2. מתווה הקניונים הוארך, ביומיים

קבינט הקורונה אישר אמש (א') את הצעת משרד הבריאות להארכת מתווה הקניונים, השווקים והמוזיאונים ב 48 שעות, כך שהמתווה יסתיים ביום שלישי, 8.12.20, בחצות, במקום אמש בחצות עד להכרעה בקבינט הקורונה. חוסר הוודאות סביב המשך הפעילות צפוי להמשיך להכביד על בעלי העסקים והשוכרים בקניונים.

3. החיסונים נראים כבר באופק, אבל מספר הנדבקים היומי עולה

לקראת החנוכה עולה החשש כי מספר הנדבקים שנמצא בעלייה יביא למצב בו הממשלה תטיל סגר נוסף שלישי במספר. כלכלני בנק פועלים כותבים כי "כל הסרה של מגבלה על פעילות מלווה בעלייה בפעילות הכלכלית. פתיחת חנויות הרחוב לדוגמה, הזניקה את הרכישות בכרטיסי האשראי בחודש נובמבר, בעיקר של מוצרים כמו הלבשה והנעלה וריהוט וציוד לבית. גם נתוני הכנסות המדינה ממסים מצביעים על עלייה משמעותית בפעילות בחודש נובמבר, ההכנסות ממסים עקיפים היו גבוהות בחודש נובמבר באחוז לעומת נובמבר אשתקד. אפילו ההכנסות מבלו על דלק הגיעו לרמתן בשנה שעברה, נתון שמראה על עלייה בניידות.

"יחד עם זאת, נתוני פעילות כלכלית לא תמיד מראים את כל התמונה, שיעור האבטלה הממוצע בחודש אוקטובר עדיין עמד על כ- 20%, והתמונה תתבהר רק כשיוסרו המגבלות ונראה כמה מהם ישובו למעגל התעסוקה. הצריכה הפרטית שומרת על רמה גבוהה הרבה הודות לתשלומי העברה של הממשלה, שגם בהם לא ניתן להתמיד. לאור נתוני הפעילות של החודש האחרון אנו מעריכים כי התוצר השנתי יתכווץ השנה רק ב- 3.5%, שיעור ירידה נמוך בהרבה מההערכות הרווחות לפני כחצי שנה", כתבו בפועלים.

4. טראמפ והסקנציות על סין, זמן פציעות

ממשל טראמפ צפוי להטיל סנקציות על לפחות 12 חברים במפלגה הקומוניסטית הסינית השלטת במדינה, וזאת בשל תפקידם, לכאורה, בפסילת מחוקקים מטעם האופוזיציה בהונג קונג. לפי הדיווח ברויטרס, ייתכן כי הצעד יקרה ביממה הקרובה וימשיך את המגמה של ממשל טראמפ נגד סין בשבועותיו האחרונים בבית הלבן. הנשיא הנסחר ביידן אמר בשבוע שעבר כי הוא לא ימהר להסיר מכסים על סין.

5. ישראלים מעוכבים בדובאי

כ-200 נוסעים ישראלים לא מורשים להיכנס לדובאי. הנוסעים המריאו בטיסה הלילה של חברת התעופה פליי דובאי והם מעוכבים מזה כשעתיים בנמל התעופה בדובאי ולא מורשים להיכנס. הסיבה לטענת הנוסעים היא השהיית הסדר הכניסה לישראלים מאז אתמול בערב. נזכיר כי ההסכם הדדי לפטור מוויזות צפוי להיכנס לתוקף בעוד כשבועיים וחצי ובינתיים יש הסדר לישראלים לקבלת אישור כניסה דרך חברות התעופה שמקבלות אישור לנוסעים שלהן.