אישום: עו"ד שעבד כסנגור ציבורי העלים הכנסות בהיקף מיליון שקל

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום נגד עו"ד ששימש כסנגור ציבורי בשירות משרד המשפטים במקביל לעבודתו כעו"ד פרטי, בטענה כי העלים הכנסות בהיקף כמיליון שקל מרשות המסים, באמצעות אי-רישום חשבוניות ואי-דיווח על ההכנסות

העלמות מס / אילוסטרציה: shutterstock
העלמות מס / אילוסטרציה: shutterstock

עורך דין ששימש כסנגור ציבורי בשירות משרד המשפטים במקביל לעבודתו כעורך דין פרטי העלים הכנסות בהיקף כמיליון שקל מרשות המסים, באמצעות אי-רישום חשבוניות ואי-דיווח על ההכנסות - כך נטען בכתב אישום שהוגש נגד עו"ד אברהם אבירם אוחנה לבית משפט השלום ברחובות.

בכתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ליהי פרג'ון מפרקליטות מיסוי וכלכלה, נטען כי בין השנים 2012 ל-2018 שימש אוחנה כסנגור ציבורי תחת משרד המשפטים, במקביל לעבודתו כעורך דין עצמאי מול לקוחות פרטיים. על-פי האישום, בשנים אלה, השמיט אוחנה חלק מהכנסותיו גם מלקוחותיו הפרטיים וגם ממשרד המשפטים, בסכום של לפחות 908,849 שקל, כולל מע"מ.

ההעלמה הנטענת בוצעה באמצעות פעולות שונות, ובהן: כנגד חלק מהתקבולים שהפיק מעבודתו כסנגור ציבורי וכעורך דין עצמאי, בין השנים 2013-2018, לא הוציא חשבוניות כלל. על-פי הנטען, בשנים 2013-2016, אוחנה אף העלים מדיווחיו למס הכנסה הכנסותיו אלה; כנגד חלק מהתקבולים שהפיק מעבודתו כסנגור ציבורי בשנת 2014, הוציא אוחנה חשבונית אך דיווח על הכנסה בסכום נמוך יותר מסכומה בפועל; אוחנה לא כלל בספריו חלק מהחשבוניות שהוציא כנגד תקבולים שהפיק מעבודתו כעורך דין עצמאי ובשנת 2016 אף העלים מדיווחיו למס הכנסה הכנסותיו אלה.

בכתב האישום נטען עוד כי לאחר שזומן לדיון אצל פקיד השומה במס הכנסה, הוציא אוחנה חשבוניות נוספות בגין הכנסות בשנים 2015-2017, שלא דווחו כנדרש, בסך 257,235 שקל.

כך למשל, על-פי האישום, בשנת 2014 דיווח אוחנה על הכנסות בסך 8,000 שקל בספריו, כאשר בפועל עמדו ההכנסות על סך של מעל 80 אלף שקל. סכום ההשמטה הנטען לשנה זו עומד על 72 אלף שקל.

עוד על-פי הנטען, בשנת 2015 דיווח אוחנה על מחזור בהיקף כ-200 אלף שקל, אך לא דיווח כלל על הכנסותיו בשנה זו משירותים שהעניק למשרד המשפטים בהיקף של כ-98.3 אלף שקל ומשירותים פרטיים בהיקף של כ-151.5 אלף שקל. לטענת הפרקליטות, אוחנה העלים בשנה זו הכנסות בהיקף של כ-250 אלף שקל.

"במעשיו המתוארים, השמיט הנאשם הכנסות בסכום כולל של לפחות 908,849 שקל, ולא שילם את המסים הנובעים מהכנסות אלה, במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס", נכתב באישום, וכן נטען כי אוחנה "הכין או קיים הנאשם במהלך התקופה הרלוונטית, או הרשה לאדם אחר להכין או לקיים, פנקסי חשבונות כוזבים או רשומות אחרות כוזבות, במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס" ו"עשה שימוש במרמה, ערמה או תחבולה, במזיד ובכוונה להתחמק מתשלום מס".

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, עו"ד אוחנה הוא בגדר חשוד, לא הורשע בביצוע עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.