אמזון תשקיע מעל ל-30 מיליון דולר בתוכנית להעברת חברות ישראליות לשירות הענן שלה

ההשקעה תתבצע דרך שותפות עם האינטגרטורית המקומית AllCloud, בעקבותיה תעסיק החברה כ-300 עובדים חדשים

מחשוב ענן / צילום: Shutterstock
מחשוב ענן / צילום: Shutterstock

חברת אינטגרציית שרותי הענן הישראלית בעלת הפעילות הגלובלית אולקלאוד (AllCloud), וחברת הענן של אמזון AWS, הודיעו היום (ב') כי חתמו על הסכם אסטרטגי במסגרתו תשקיע אמזון למעלה מ-30 מיליון דולר בעידוד מעבר לשימוש בענן בישראל.

אולקלאוד היא חברת שירותים גלובלית המספקת לארגונים כלים למעבר לענן ולשימוש בו והיא פועלת בישראל, באירופה ובצפון אמריקה. בין לקוחותיה, חברות כמו אמדוקס צ'קפוינט, ולייבפרסון. החברה מתמחה באינטגרציה של שרותי AWS בלבד, ולא של שרותי ענן מתחרים כמו גוגל, יבמ, אורקל ומיקרוסופט. כמו כן מייצגת החברה את חברת סיילספורס.

אולקלואד הוקמה ב-2014 כתוצאה ממיזוג של חברת Emind שהוקמה על ידי להב סביר ב-2008, וחברת בלאט לפידות בראשה עמד יוסי פרנקל. מנכ"ל החברה העולמית מאז 2016 הוא ערן גיל, בעברו שותף-מייסד וסמנכ"ל בכיר בחברת Cloud Sherpas. הוא פועל ממטה החברה בסן פרנסיסקו. סביר משמש כיום סמנכ"ל הטכנולוגיות של אולקלאוד.

במסגרת ההסכם, תשכור אולקלאוד, המעסיקה כיום כ-250 עובדים, כ-300 עובדים נוספים שיפעלו בארגונים שמבקשים לעבור לענן ויסייעו להם בתהליך. הסכם זה מגיע על רקע תהליך מכרזי של ממשלת ישראל להקמת ענן ממשלתי, ועל רקע כניסה הדרגתית של ענקיות הענן העולמיות לפעילות בישראל להקמת תשתית פיזית מקומית.

לפני כחודש פורסם כי חברת עזריאלי רכשה קרקע באזור התעשייה תנובות שממזרח לכפר יונה תמורת 118.5 מיליון שקל (לא כולל מע"מ). בכוונת עזריאלי להקים במקום דאטה סנטר (חוות שרתים) שתשרת את AWS. זוהי עסקה שנייה עבור חברת עזריאלי בתחום, לאחר שבאוקטובר רכשה קרקע בשטח של כ-30 דונם באזור התעשייה שוהם. עוד נודע ל"גלובס" כי בכוונת החברה לרכוש שטח להקמת דאטה סנטר שלישי, וזאת ככל הנראה באזור התעשייה הר טוב שבבית שמש.

המטרה: מאות לקוחות חדשים בדגש על סטארט-אפים

באמצעות ההסכם הרב-שנתי, מתוכננים צוותי AWS לשתף פעולה עם אולקלאוד כדי להאיץ את הטמעת שרותי הענן של AWS בקרב מאות לקוחות חדשים, בדגש על סטארט-אפים, מפתחים עצמאיים ( ISVs ). הסכם שיתוף הפעולה האסטרטגי יספק משאבי הדרכה, שיווק ופיתוח פתרונות בהם תעשה אולקלאוד שימוש כדי להרחיב את שירותי AWS בשווקים בהם היא פועלת.

על פי הודעת החברה, "בהתבסס על שיטות העבודה המומלצות על ידי AWS, תפתח אולקלאוד תשתית שירותים כולל ייעוץ, אינטגרציה, העברה לענן ושירותים מנוהלים במטרה לחשוף את AWS ללקוחות בקנה מידה גדול".

בעקבות ההסכם אמר מנכ"ל אולקלאוד ערן גיל כי "הסכם השיתוף הפעולה האסטרטגי הזה, מחזק את הקשר שלנו עם AWS, ויתרה מכך הוא מאפשר בקלות רבה יותר ללקוחותינו להאיץ את הערך שהם מפיקים מ-AWS ולעבור במהירות רבה יותר למצב של חדשנות מתמשכת בענן.
"AWS היא ללא ספק פלטפורמת הענן המובילה בעולם, והמהלך החכם והבטוח ביותר עבור חברות גלובליות גדולות, כמו גם ISVs וסטארט-אפים המעוניינים לעבור לענן או להרחיב את השימוש שלהם בענן.
"כוותיקי האקוסיסטם עם ניסיון של 12 שנה, צברנו ידע ומומחיות נרחבים ב-AWS, ואנחנו מצפים להשתמש במשאבים האלה כדי לעזור ללקוחות רבים יותר לראות את הערך של AWS כבסיס שלהם לשינוי שהם עוברים בתחום הענן ודיגיטציה".