מיקרוסופט ישראל, בנק הפועלים ו-TCS משיקים רשת ערבויות דיגיטליות מבוססת בלוקצ'יין

השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד להבטיח מידור מקסימלי בהמשך הדרך של המידע בין השחקנים השונים - מנפיקים ומוטבים • הרשת החדשה הינה בבעלותה של חברת TCS וגם תתופעל על ידה • השקת הפלטפורמה נעשית באירוע בדובאי

מיקרוסופט ישראל, בנק הפועלים ו-TCS משיקים רשת ערבויות דיגיטליות מבוססת בלוקצ'יין, באירוע בדובאי.

בנק הפועלים הינו הבנק הראשון בישראל המיישם את הטכנולוגיה החדשה, כאשר השימוש בטכנולוגיית הבלוקצ'יין נועד להבטיח מידור מקסימלי בהמשך הדרך של המידע בין השחקנים השונים (מנפיקים ומוטבים).

הפתרון כולו מיושם על גבי ענן ה-Azure של מיקרוסופט, בייעוץ וליווי של חטיבת היועצים במיקרוסופט ומתופעל על ידי TCS.

הרשת החדשה הינה בבעלותה של חברת TCS וגם תתופעל על ידה בהמשך על גבי פלטפורמת ענן ה-Azure של מיקרוסופט. הרשת צפויה לעלות לאוויר במהלך החציון הראשון של 2021.

בהודעה המשותפת נאמר כי מדובר הלכה למעשה על מערכת שדרכה יוכלו כל מנפיקי הערבויות במשק לתקשר באופן דיגיטלי מלא עם מוטבי ערבויות, החל ממשרדי הממשלה, גופים ציבוריים דרך חברות, תאגידים ועסקים קטנים וכלה באנשים פרטיים. מוטבים אלו יוכלו לראות ולנהל את כל הערבויות שהונפקו עבורם בצורה דיגיטלית לחלוטין, ללא כל צורך בניירת או תקשורת אנושית עם סניפי הבנק.

היוזמים מעריכים כי רשת הערבויות הדיגיטלית מבוססת הבלוקצ'יין החדשה הינה פתרון בטוח, חדשני, יעיל ומהיר עבור כלל הגופים המנפיקים ערבויות בישראל ולמוטבים של אותן הערבויות.

במצב הקיים, טרם הקמת הרשת, למוטבי ערבויות אין ערוץ תקשורת דיגיטלי עם המנפיקים, ובכלל זה בנקים וחברות ביטוח, מה שמאלץ אותם לפנות אל מנפיקים אלו בדרכים שונות כגון מכתבים רשמיים ופנייה ישירה לסניפים.

רשת המוטבים החדשה משנה את המצב הזה ומסייעת לכל הגורמים בשרשרת הערך - החל מהלקוחות, עבורם מסירת הערבות למוטב תהפוך פשוטה וקלה הרבה יותר, דרך המוטבים, שייהנו ממקום אחד לניהול כלל הערבויות הדיגיטליות שברשותם, וכלה בניתוחי מידע, לצד דו"חות מתקדמים ואף ערוץ אחד פשוט לתקשורת ובקשות מהמנפיקים ללא צורך בפנייה נפרדת לכל מנפיק.

בהמשך תשמש הרשת החדשה גם כבסיס עבור פתרונות חוצי פלטפורמות נוספים מבוססי בלוקצ'יין דוגמת חוזים בהם מעורבים יותר משני צדדים.

דב קוטלר מנכ"ל בנק הפועלים אומר כי בעידן שבו כלי ניהול מרחוק הם הכרח המציאות, הרי שרשת הערבויות הדיגיטלית מציגה חזון שמצד אחד מפשט תהליכים עבור כלל ציבור הלקוחות ומנגד - טכנולוגיית הבלוקצ''ין ממדרת את המידע ובונה מערכת אמון בין כל השחקנים בשוק.

רונית אטד, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל אמרה כי הפתרון החדש הינו דוגמה מצוינת לאופן שבו ניתן לרתום טכנולוגיה לפיתוח יישום עסקי פורץ דרך ולייצר יתרון מובהק וגישה מהירה ובטוחה לכלל האנשים הלוקחים חלק במיזם, ובכלל זה - לקוחות וספקים.

Ganapathy Subramaniam, סמנכ"ל התפעול בחברת TCS טוען כי הפרויקט הוא נקודת ציון הממנפת את טכנולוגיית הבלוצ'יין ליצירת פתרון ייחודי ואלגנטי המפגיש בין שחקני השוק סביב ספר חשבונות מבוזר ומאובטח לערבויות בנקאיות.

גילוי מלא: הכותב הוא אורח של בנק הפועלים במימון מלא של גלובס