נתניהו: "אנחנו בתחילתו של גל שלישי, נקבל החלטות לא פופוליסטיות"

ראש הממשלה החלופי ושר הביטחון גנץ אמר היום כי פני המערכת הפוליטית לבחירות, לאחר שלא הגיעו להסכמות בעניין התקציב • יאיר לפיד תקף את המחנה הפוליטי שלו לאור הדיווחים על הקמת מפלגות מרכז חדשות: "יש עתיד גאה בעצמה. אנחנו הכי מתאימים להוביל את המדינה בעת הזו"

בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

יו"ר כחול לבן בני גנץ בישיבת כחול לבן בכנסת הודה כי עדיין לא הושגה פשרה בנושא התקציב, וכי פני המערכת הפוליטית לבחירות. לגלובס נודע כי בימים האחרונים הבחירות הפכו להיות אירוע שלא ניתן למנוע מבחינת גנץ, ותאריך היעד לקיימם הוא סוף חודש מרץ.

גנץ התייחס לחיסונים שבדרך לארץ עם תחזית פסימית יותר לעומת זו שמציג נתניהו. "יקחו שבועות עד שיגיעו החיסונים הראשונים ויש הבדל של שבועות בין חיסון לחיסון, ולכן רק בחודש מרץ נתחיל לראות תוצאות. מגמות התחלואה עולות והסיפור נהיה מורכב. בקבינט הקורונה אציג תוכנית שתיתן מענה לשבים מחו"ל ממדינות אדומות. כל מי שיחזור ממדינה אדומה יעבור בדיקה וייכנס לבידוד. נושא הפרת הבידוד לשבים מחו"ל מגביר את התחלואה מאוד".

עוד אמר גנץ כי "אנחנו במלחמה בכמה זירות במקביל - קורונה, ביטחון וגם שמירה על טובת האזרחים גם מפני פוליטיקה לא ראויה שמעדיפה הישרדות אישית על פני תקציב. אם נתניהו לא יתעשת ויגרור לבחירות, אדאג שזה יהיה כמה שיותר זול ונקי".

"אנחנו בתחילתו של גל שלישי"

"החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה", אמר ראש הממשלה נתניהו בישיבת סיעת הליכוד. "אנחנו עושים את זה בצורה המקצועית והטובה ביותר לאזרחי ישראל. עד שהחיסונים יגיעו אנחנו צריכים להקפיד על הכללים ולהקפיד על ההחלטות הנכונות. אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה. 

"אם לא נפעל נכון, דווקא בשעה שרואים את הסוף, אנשים עלולים לחלות ולמות כשאפשר למנוע את זה. הדרך היחידה למנוע את זה היא למנוע ככל הניתן התקהלויות ומגעים מיותרים. התחלואה בעלייה ואנחנו לא רוצים לחכות לעוד עלייה שיהיה קשה לעצור. לכן אנחנו רוצים לכנס היום את קבינט הקורונה ולקבל החלטות נכונות, תקיפות, לא פופוליסטיות, שמגבילים את ההגבלות גם בהיקף ובתקופת הזמן.

"זה מחייב אחריות וגילינו את זה בגל הראשון והצלחנו גם בגל השני, כשהורדנו את התחלואה והתמותה לתחתית של מדינות אירופה. זה מחייב אותנו גם עכשיו בגל השלישי ואני מקווה שהשותפים שלנו יעשו את אותו הדבר.

"אני לא יכול שלא להתייחס למה שקרה אתמול. בכל פעם שהדרג המדיני רוצה למנות מישהו, המערכת המשפטית דורשת שנקיים עשרות דיונים, פרוטוקולים, נראה שפעלנו בשיקול דעת, בדיונים אינסופיים. אבל אתמול, בוועדה לבחירת שופטים, בדקו 136 מועמדים ב-3.5 שעות, זמן ממוצע של 2 דקות למועמד.

"אני לא מדבר על מינוי כזה או אחר, אני לא נכנס לזה בכלל. ייתכן שיש הרבה מועמדים ראויים. אני מדבר על התהליך, על השיטה. זה מצטרף לשורה ארוכה של ליקויים שנחשפו במערכת אכיפת החוק. אני חושב שרוב הציבור מבין היום שצריך לעשות רפורמות רציניות במערכת הזאת, כך זה לא יכול להימשך.

"אמיר אוחנה כשר משפטים ניסה לתקן את זה, בניגוד לקודמיו הוא פעל בתקיפות רבה, אבל אנחנו צריכים רוב. היום אין לנו את הרוב הדרוש לכך, אבל אני מקווה שיהיה לנו בקרוב".

"תסתכלו רגע על הימין. יש מה ללמוד ממנו"

על רקע הדיווחים על הקמת מפלגות מרכז חדשות, וכן החלטת שותפו בוגי יעלון לבדוק חיבורים אחרים, תקף בצהריים יו"ר יש עתיד יאיר לפיד את המחנה הפוליטי שלו. "אני פונה מפה לכל מחנה המרכז. תסתכלו רגע על הימין. יש מה ללמוד ממנו. ברגע שמריחים בחירות הימין אומר דבר אחד: 'אני רוצה לנצח'. שם הכל בצד. לא מתבכיין, לא מתלונן, הולך לנצח. זה מה שצריך לעשות עכשיו. אני אומר למחנה שלנו: להפסיק לבלבל לעצמו את המוח, להתאחד מאחורי יש עתיד, ללכת לנצח".

עוד אמר לפיד: "אני שמעתי את כל הטענות על תקרת הזכוכית. מדובר בקשקוש של לוזרים. נמאס מהתבוסתנות. אם יש תקרת זכוכית, נשבור אותה. זו משימה גדולה. יכולים לבצע אותה רק אנשים שמחוייבים לה בכל ליבם. אני שומע את כל הדיבורים על 'לשים בצד את האגו'. אני מודיע מפה: אנחנו סיימנו לשים בצד את האגו. שאחרים ישימו הפעם בצד את האגו. יש עתיד גאה בעצמה. אנחנו הכי מתאימים להוביל את המדינה בעת הזו".