סימפלקס משיקה פתרון לעסקאות קריפטו בהעברות בנקאיות

חברת הפינטק הישראלית משיקה מוצר לסליקת עסקאות קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו, נוסף על הפתרון המוכר שלה לתשלומים בכרטיסי אשראי • המנכ"ל והמייסד השותף נמרוד להבי: "השנה רוב העסקאות הן רכישות של ביטקוין ואת'ריום, ופחות מטבעות אחרים"

רכישה ומכירה של מטבעות קריפטו היא עסק מורכב, וחברת הפינטק הישראלית Simplex (סימפלקס) מנסה להפוך את התהליך לפשוט וידידותי יותר למשתמשים. סימפלקס, בהובלת שלושת המייסדים השותפים נמרוד להבי, ארז שפירא ונתנאל קבלה, משיקה היום מוצר חדש, Simplex Banking, שמאפשר לבורסות קריפטו ולארנקי קריפטו לבצע קנייה ומכירה של מטבעות דיגיטליים באופן פשוט ומאובטח באמצעות העברות בנקאיות.

המוצר החדש מתווסף לפתרונות הטכנולוגיים המוכרים של סימפלקס, המאפשרים סליקה מאובטחת לעסקאות קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו באמצעות כרטיסי אשראי. עם השקת המוצר, אמר להבי, מנכ"ל החברה: "Simplex Banking הוא הרחבה טבעית של הכלים שאנו מציעים, בהתאם לצרכים הגדלים והולכים של השוק לקנות ולמכור בקלות ובבטחה נכסי קריפטו, ללא מגבלות מקסימליות ועם מבחר אפשרויות תשלום. מאז 2014, סימפלקס מאפשרת אימוץ נכסי קריפטו בקרב המיינסטרים באמצעות קנייה חלקה ובטוחה של מטבעות קריפטו עם כרטיסי אשראי ודביט".

השימוש במוצר החדש יתאפשר דרך כל 200 השותפות של סימפלקס ברחבי העולם, ובהן בורסות הקריפטו OkEx, Huobi ופלטפורמות נוספות למסחר במטבעות קריפטו. לדברי החברה, הרישום לשימוש במוצר החדש מתבצע בתוך דקות ספורות, והמשתמשים החדשים יהיו פטורים מעמלות רישום ועמלות ניהול חודשיות, וגם מעמלות הנפקה של כרטיסי דביט (חיוב מיידי) שמציעה סימפלקס.

מחיר הביטקוין עלה ב-150% השנה

סימפלקס מסבירה כי באמצעות Simplex Banking יוכלו השותפות שלה להציע למשתמשים שלהן אפשרות של הפקדה "בלחיצת כפתור", עם תמיכה גם בעסקאות בסכומים גדולים במיוחד. רישיון הבנקאות שקיבלה החברה, מאפשר לה לספק לכל משתמש במוצר שלה מספר חשבון בנק בינלאומי (IBAN). נוסף על כך, המשתמשים במוצר החדש יצטרכו למלא רק טופס אחד של זיהוי לקוח (KYC) כדי לבצע עסקאות באמצעותו.

סימפלקס פועלת עם רישיון מוסד פיננסי של האיחוד האירופי. לדברי החברה, "כבר בהשקה 'הרכה' של Simplex Banking, הופקדו באמצעותו מיליוני אירו לצורך קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו".

בשיחה עם גלובס היום הסביר המנכ"ל להבי כי הרישיון האירופי מאפשר לסימפלקס לספק שירותים ללקוחות בכל העולם. למרות זאת, בינתיים החברה חוסמת את שירותיה בפני לקוחות מארה"ב, כדי להימנע ממחלוקת עם הרגולטור האמריקאי. שירותי סימפלקס פתוחים ללקוחות של שותפיה העסקיים מכל שאר מדינות העולם.

לדברי להבי, עסקאות הרכישה של מטבעות קריפטו בכרטיסי אשראי באמצעות סימפלקס מוגבלות בסכומים של עד 50 אלף דולר ביום למשתמש, או 100 אלף דולר בחודש למשתמש. לעומת זאת, בעסקאות שיבוצעו בהעברות בנקאיות באמצעות המוצר החדש, אין הגבלת סכום. "אנחנו מעבדים כיום עסקאות בהיקף של מיליוני אירו ביום", אמר להבי. "בניגוד לשנים קודמות, השנה רוב העסקאות בסימפלקס הן למכירה או קנייה של ביטקוין ואת'ריום, ופחות מטבעות קריפטו אחרים".

סימפלקס, שנוסדה באפריל 2014, מעסיקה כיום כ-150 עובדים, מתוכם כ-100 במשרדיה בגבעתיים ועוד כ-50 במשרדיה בווילנה, בירת ליטא. גיוסי ההון של החברה ב-6 שנות פעילותה מסתכמים בכ-18 מיליון דולר.

שוק הקריפטו, המונה יותר מ-7,800 סוגי מטבעות דיגיטליים, נאמד כיום בשווי כולל של כ-570 מיליארד דולר, לפי נתוני אתר CoinMarketCap. ביטקוין, המטבע הגדול בשוויו בשוק, נסחר היום (יום ב') אחר הצהריים בבורסות הקריפטו במחיר ממוצע של 19,250 דולר, המשקף לו שווי שוק של כ-357 מיליארד דולר - 63% משוויו הכולל של שוק הקריפטו.

בחודש האחרון טיפס שערו הדולרי של ביטקוין (BTC) בכ-26%, ומתחילת השנה השלים זינוק של כ-150%. ביום שלישי שעבר, עם תחילת חודש דצמבר, עלה מחיר הביטקוין עד לכ-19,845 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 17 בדצמבר 2017, המועד שבו זינק לשיא כל הזמנים, 20,089 דולר.