מרמי לוי עד עינת קליש: בכירים נוספים עונים - האם תסכימו להתחסן מיד?

למרות החשש מפני החיסון המתקרב לקורונה, בכירי המשק ואנשי ציבור מתנדבים להיות ראשונים בתור

החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה
החיסון של חברת "ביונטק" ופייזר / צילום: אתר החברה

"בשורה טובה לכלכלה"

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל
"יש לזכור שהמשבר הכלכלי שאנו חווים הוא בראש ובראשונה משבר שנובע ממשבר בריאותי והחיסון לנגיף היא אבן דרך משמעותית בפתרון למשבר הבריאותי ובשורה טובה מאוד לכלכלה בכללותה ולאלו שנפגעו מהנגיף בפרט, גם בישראל וגם בעולם", אומר נגיד בנק ישראל הפרופ' אמיר ירון. בבנק אומרים כי הנגיד מתכוון להתחסן לאחר שיושלמו כל תהליכי האישור הנדרשים של החיסון ברשויות הבריאות השונות וכי הנגיד יקבל את החיסון לפי הנחיית משרד הבריאות, בהתאם לחלוקה שתיקבע בישראל".

פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, גלובס
 פרופ' אמיר ירון, נגיד בנק ישראל / צילום: איל יצהר, גלובס

"לעודד את התושבים להתחסן"

רון חולדאי, ראש העיר ת"א-יפו
"ודאי שאשמח להתחסן - גם כדי לשמור על הבריאות וגם כדי לעודד את שאר התושבים לעשות זאת".

רון חולדאי \ צילום: איל יצהר
 רון חולדאי \ צילום: איל יצהר

"תקוה לחזור לשגרה"

עינת קליש רותם, ראשת העיר חיפה
"עיריית חיפה פועלת רבות במגוון כלים כדי לצמצם את רמת התחלואה בעיר. יש תקווה גדולה שהחיסונים שיגיעו בקרוב לישראל יזרזו את חזרתה של המדינה כולה לשגרה. כולנו זקוקים לזה ומייחלים ליום שנדבר על הקורונה כנגיף שכבר אינו איתנו. כמובן שברגע שמשרד הבריאות וגורמי המקצוע יחליטו שהחיסון הזה עומד בכל הקריטריונים ומציל חיים, אני אהיה בין נבחרי הציבור שיקראו לתושבי עירי להתחסן".

עינת קליש רותם/  צילום: רמי זרנגר
 עינת קליש רותם/ צילום: רמי זרנגר

"להיות הראשון בירושלים"

משה ליאון, ראש העיר ירושלים
"אני בעד החיסונים ואשמח להיות הראשון שמתחסן בירושלים. על מנת לאפשר חזרה למסלול חיים נטול סגרים, ולהתחיל לאושש את הכלכלה והמשק חשוב מאוד שמיד עם הגעת החיסונים לישראל, עלינו כמנהיגים להתאחד יחד, ולשמש דוגמה לציבור ולהתחסן. אני מאמין וסומך על הממשלה ומשרד הבריאות ובטוח שברגע שהחיסון יאושר, הוא יהיה בטוח לשימוש של כלל הציבור ואין לנו מה לחשוש ממנו. אנו בירושלים נקבל את החיסונים ונעשה את המיטב לחזק את הכלכלה".

"פגיעת החיסון קטנה מהפגיעה הכלכלית"

ראול סרוגו, נשיא התאחדות הקבלנים בוני הארץ
"ככל שיש אישור של רשות המזון והתרופות האמריקאי ומשרד הבריאות בישראל, אסכים לקבל את החיסון. מתן החיסונים יוציא את המשק מהסגרים, מאי הוודאות ומהמשבר הכלכלי. ככל הנראה, ההשפעה השלילית של החיסון היא אפסית מול הפגיעה הכלכלית המתמשכת במיליוני אזרחים במדינה".

ראול סרוגו / צילום: כדיה לוי
 ראול סרוגו / צילום: כדיה לוי

"מאמין שהעבודה מקצועית"  

דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר
"כן, בוודאי שאתחסן ואני בהחלט אמליץ למקורביי, עובדיי ולבני משפחתי לפעול כמוני, על מנת שנוכל למגר את המגפה הנוראית הזאת ואת השלכותיה הכלכליות והחברתיות האיומות. אני מאמין שהמדענים ומיטב המוחות בחברות התרופות הגדולות עשו עבודה מקצועית ורצינית, ערכו את כל הבדיקות הדרושות והגיעו לפתרונות המתבקשים, אחרת הם לא היו משחררים לשוק מוצר שהם לא מאמינים בו ולא יכולים לעמוד מאחוריו. למתנגדי החיסון אני מסביר שגם אם יש בחיסונים הללו סיכונים כלשהם, אני מעריך שהם מזעריים ומינוריים, אחרת הם לא היו מאושרים לשימוש".

"אם משרד הבריאות ימליץ אתחסן"

רמי לוי, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת שיווק השקמה
"הייתי מחכה להבין מה קורה ומה המשמעויות של החיסון, שכן קיים סיכון של תופעות לוואי שעדיין לא יודעים עליהן כלום. אבל אם משרד הבריאות ימליץ, בסוף הייתי מתחסן ולוקח את החיסון וממליץ גם לקרובים אליי ולעובדים שלי".