בנתב"ג כבר מוכנים: החיסונים הראשונים יגיעו לישראל כבר השבוע

לגלובס נודע כי משלוח ראשון של חיסונים לקורונה צפוי לנחות בישראל כבר בחמישי הקרוב • מי חברת התעופה האמריקאית שתטיס אותם לישראל וכיצד נערכים בשדה התעופה לקליטתם?

חיסון לקורונה. בעולם מתחילים להיערך למבצע מורכב / צילום: Sirichai Saengcharnchai
חיסון לקורונה. בעולם מתחילים להיערך למבצע מורכב / צילום: Sirichai Saengcharnchai

משלוח ראשון של חיסוני קורונה ינחת בארץ עוד השבוע, ככל הנראה ביום חמישי, כך נודע לגלובס. המשלוח יגיע עם חברת התעופה יונייטד איירלינס (יונייטד קארגו). יונייטד קארגו הכריזה לאחרונה כי הקימה מערך הכולל צוותים, ציוד ושירות המותאם להפצה של חיסוני קורונה ברחבי העולם.

החברה הצהירה כי "בציפייה ליציאת החיסון, כבר בתחילת הקיץ יונייטד קארגו הקימה צוות ייעודי על מנת להבטיח שיש לנו את האנשים המוצרים והשירותים ואת שיתופי הפעולה המתאימים לתמוך במאמצי הפצת החיסון ברמה גלובלית. אנו מוכנים לעשות את החלק שלנו. התחייבנו בפני הלקוחות שלנו מתחום הרפואה והפרמצבטיקה שאנחנו מוכנים להעביר בבטחה וביעילות את החיסונים ברשת הפנים ארצית והבינלאומית.

"ליונייטד יש את היכולת להעביר יותר ממיליון מנות חיסון במטוס הבואינג 777-200, המשמעות היא שבכל טיסת קארגו יסופקו חיסונים לכחצי מיליון בני אדם. בצי של יונייטד יש יותר מ-200 מטוסים רחבי גוף מתוך 126 פעילים בתקופה זו. הלוגיסטיקה של הפצת החיסון כרוכה בשמירה על טמרפרטורה קרה בכל אורך שרשרת ההובלה הכוללת את המשאיות מטוסים ומחסני האחסון . שמירה על הטמפרטורה הנדרשת היא המפתח להובלה הבטוחה של החיסונים".

ככל הידוע לגלובס, בנמל התעופה בן גוריון כבר נערכים לקבלת הפנים הממלכתית שתיערך במקום ומי שתקבל את החיסונים לאחסון תהיה חברת טבע. לפני שבוע ביקר נתניהו במרכז הלוגיסטי של חברת טבע, שזכתה בהסכם ההפצה של החיסונים, יחד עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ובישיבת הממשלה הקודמת אמר ראש הממשלה כי "אנחנו ערוכים לקלוט את החיסונים, מיליוני חיסונים, ולהקפיא אותם". היום בישיבת סיעה של הליכוד רמז נתניהו להתקדמות בתהליכים ואמר כי "החיסונים בדרך. אנחנו עובדים על זה יומם ולילה, אנחנו רואים את האור בקצה המנהרה".

לעומתו, יו"ר כחול לבן גנץ ככל הנראה לא עודכן בלוח הזמנים המתקדם והוא אמר בישיבת הסיעה שהתקיימה מוקדם יותר היום כי "במקרה הטוב יקחו שבועות עד שיגיעו לכאן החיסונים הראשונים, וראשוני המתחסנים יידרשו להמתין שבועות בין חיסון לחיסון. כך שבסופו של דבר רק בחודש מרץ אם הכול יתנהל כשורה, נתחיל לראות את האותות החיוביים של העניין הזה".