גדעון סער מקים מפלגה חדשה: "צו השעה הוא החלפת שלטון נתניהו"

בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו הודיע גדעון סער על הקמת מפלגה חדשה והתפטרותו מהכנסת והחברות בליכוד • סער: "איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו" • הערכות: האוזר הנדל ושותפים נוספים מהליכוד כנראה בדרך פנימה

גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס
גדעון סער / צילום: טל שניידר, גלובס

ח" כ גדעון סער עלה הערב (ג') לשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו. עיקר דבריו: יקים מפלגה חדשה ויתמודד להחלפת בנימין נתניהו כראש ממשלה.

"החלטתי להקים ולהנהיג תנועה פוליטית חדשה מטעמה אתמודד מול נתניהו על ראשות הממשלה כדי להחליפו", אמר סער.

"ישראל מצויה מזה שנתיים במשבר הפוליטי החמור בתולדותיה, בנוסף לזה התמודדות כושלת מול הקורונה ומשבר חברתי", אמר סער בפתיחת דבריו. "הממשלה הנוכחית חיזקה את האמון הנוכחי שניתן לה עם הקמתה רבים מביטים לעתיד בחרדה וללא תקווה רבים מסתכלים בחרדה ללעתיד ותוהים איזה עתיד מחכה להם. כל מה שקרה בשנה האחרונה חיזק את הכרתי ששינוי בהנהג המדינה הוא הכרחי ללא שינוי כזה המשבר בישראל רק יחריף".

סער התייחס לדרכו בליכוד ואמר כי "הליכוד היה ביתי הפוליטי כל חיי כאדם בוגר נאבקתי לשמור עליו. חברי הליכוד שלחו אותי פעם אחר פעם ליצגם התייסרתי תקופה ארוכה עם ההחלטה. הליכוד שינה את פניו ללא היכר הוא התרחק מדרכו הממלכתית. התנועה הפכה כלי שרת של העומד בראשה. את הדרך החליפו פולחן אישיות וחנופה לאדם בשר ודם".

ביחס לראש הממשלה נתניהו ציין סער כי "איני יכול עוד לתמוך בממשלה בראשות נתניהו ואיני יכול להיות חבר הליכוד בראשותו. אני אומר זאת בצער, כמי שראה בו שנים רבות כמנהיג. היום ישראל זקוקה לאחדות ויציבות ונתניהו לא יכול להעניק לה זאת".

סער הוסיף כי זהו הזמן להחליף את שלטון נתניהו, "מנחם בגין אמר שלטון ממושך הוא רע מעיקרו. היום צו השעה הוא החלפת שלטונו של נתניהו הממושך".

סער הרחיב על התנועה החדשה שהוא עומד להקים: "זו תהיה תנועה רחבה שתבנה לכולנו עתיד טוב יותר. אנחנו נפעל כדי שענייני המדינה יתנהלו משיקולי טובת המדינה בלבד. אני לוקח בחשבון את האפשרות שבסופו של דבר לא יוקדמו, אולי במיעשה שלי היום יהיה גם תמריץ לדחייתן. אבל חזרתי לחיים הציבוריים כדי להנהיג את המדינה. אני חש בשל לתפקיד ולנשיאה באחריות. אני מכיר היטב את אתגריה של ישראל ואני בטוח ביכולתי להצעיד את המדינה לעבר העתיד. ממחר אתחיל לגבש את הכוח הפוליטי".

סער אמר כי יתפטר מהכנסת, "נבחרתי מטעם הליכוד ולכן יהיה זה הגון שאתפטר מהכנסת כבר מחר".

מהליכוד נמסר בתגובה לדבריו של סער: "סער עוזב כי הוא הובס בפריימריז וכי בסקרים הפנימיים של הליכוד שנערכו בימים האחרונים הוא צונח לעשירייה השנייה. סער שנשבע פעם אחר פעם ש'הליכוד הוא ביתי ולא אפרוש אם אפסיד, אני לא מאמין ברסיסי מפלגות' - הובס, הפר את כל הבטחותיו ונטש את הליכוד דווקא בשעה שראש הממשלה נתניהו מביא מיליוני חיסונים לאזרחי ישראל, הוריד את התחלואה והתמותה לאחת הרמות הנמוכות בעולם ומביא הסכמי שלום היסטוריים.

"סער החליט לנטוש את הימין, לחבור ללפיד ולהצטרף לרשימה ארוכה של פוליטיקאים שנטשו את הליכוד ואחר כך התרסקו לחלוטין. כמו בעבר, הליכוד יישאר מאוחד ומלוכד ואם יגרר לבחירות - ינצח".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד גם הגיב לדבריו של סער וחיזק אותו: "מברך את גדעון סער על החלטתו האמיצה לצאת לדרך עצמאית. דעותינו שונות בהרבה נושאים אבל הפוליטיקה הישראלית זקוקה לאנשים הגונים ואכפתיים שאינם נכנעים לשררה ולשחיתות".

חסרו בנאום סער: המצטרפים למפלגה החדשה

הבוקר צייץ נגד מדיניותו של נתניהו בטיפול במשבר הקורונה, בפעם הקודמת שיצא נגד נתניהו התמודד מולו על הנהגת המפלגה ונוצח.

במחנהו של גדעון סער בבחירות לראשות המפלגה היו בין היתר חברי הכנסת מיכל שיר, יואב קיש ושרן השכל. לא יהיה זה מופרך להניח שלפחות הראשונה מביניהם תצטרף למפלגה החדשה, אולם כרגע כולם שומרים על הדממה במערכת הפוליטית. צמד נוסף שיתאימו למפלגת הימין החדשה של סער הם צביקה האוזר ויועז הנדל, שלא הצליחו עד כה להתברג בימינה וגם את תגובתם לא ניתן להשיג בעת הזו.

קריאת התגר של סער על נתניהו מימין עשויה להיות מפץ בכל גוש הימין ותשפיע ישירות הן על הליכוד והן על ימינה של בנט, שנהנתה עד עכשיו ממספר דו ספרתי גבוה של מנדטים בהיעדר מתחרים. הסקרים שיבחנו את המפלגה החדשה יהיו אלה שינבאו לאן המערכת הפוליטית תתקדם מכאן והאם האינטרס של נתניהו למנוע בחירות יעלה עד כדי הצעת הפשרה הרצויה בכחול לבן.