משלוח ראשון של חיסוני קורונה צפוי לנחות בישראל כבר מחר

זהו משלוח הראשון של חיסונים שינחת בארץ כשהלוגיסטיקה שלו נשמרה מתחת לרדאר • בכוונת משרד הבריאות לסיים את תהליך אישור החיסון עד ל-20 בדצמבר

חיסון / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
חיסון / אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

משלוח חיסונים ראשון צפוי לנחות בישראל כבר מחר (ד') בשעות הבוקר. מי שתשנע את המטען היא חברת השילוח DHL שתעשה זאת במטוסיה. מדובר במשלוח הראשון של חיסונים שינחת בארץ כשהלוגיסטיקה שלו נשמרה מתחת לרדאר. בחברה לא הגיבו לדברים.

למחרת צפוי להגיע משלוח נוסף, כפי שנחשף בגלובס, מדובר במשלוח של חיסונים מחברת פייזר שיגיע מבריסל אותו תשנע חברת התעופה יונייטד איירליינס במטוסי הקארגו שלה. החברה פרסמה כי ביכולתה להעביר מיליון חיסונים בכל אחת מטיסות המטען שמותאמות לדרישות של העברת החיסונים, כך שכל משלוח יכסה כחצי מיליון מתחסנים.

בתוך כך, בפגישה שערך משרד הבריאות עם נציגי קופות החולים, אמר מנכ"ל המשרד, פרופ' חזי לוי, כי בכוונת משרדו לסיים את תהליך אישור החיסון עד ל-20 בדצמבר. מספר ימים לאחר שיינתן האישור, יוכלו קופות החולים להתחיל את מבצע חיסון האוכלוסייה ברחבי הארץ. במסגרת הפגישה שנערכה היום עם נציגי קופות החולים, הוגדר כי מערך חיסון האוכלוסייה יצא לדרך בשבוע האחרון של דצמבר. ואמנם, עדיין לא ברור מהו היקף מנות החיסון שיגיע לישראל עד לתאריך היעד, ומהי תוכנית התעדוף של משרד הבריאות לחיסון האוכלוסייה.

עוד לפני קופות החולים, מסתמן כי במשרד הבריאות יאשרו באופן מיידי, כבר ב-20 בחודש, את תחילת השימוש בחיסון בבתי החולים.