הבורסה בת"א | סיקור שוטף

הבורסה ננעלה בעליות; פתאל קפצה ב-7%, פוקס ב-6.4%

מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.4% ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.3% • מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל • פלוריסטם התרסקה לאחר הפסקת ניסוי שלב 3

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

17:25

יום המסחר בבורסה ננעל במגמה חיובית. מדד ת"א 35 רשם עלייה של 1.4% ומדד ת"א 90 טיפס ב-1.3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.8 מיליארד שקל.

עליות בולטות רשמו מניות פוקס , טבע , נייר חדרה, דלק רכב ואפולו. 

פתאל החזקות  עלתה בעוד 7% במחזור גבוה והשלימה התקדמות של 47% בחודש האחרון. 

ענבר גרופ  קפצה ב-62% במחזור גבוה לאחר שהחברה דיווחה היום על הסכם להכנסת פעילות בתחום האופנועים החשמליים כנגד הקצאת מרבית מניותיה לבעלי הפעילות הנכנסת, וזאת אחרי שפעילותה הנוכחית של ענבר גרופ בתחום מסחר בני"ע ונגזרים, קרסה במהלך צניחת השווקים בהשפעת משבר הקורונה. החברה המדוברת היא חברת בליץ אלקטרי ק מוטורס, שלפי ענבר גרופ "עוסקת בייצור ושיווק של אופנועים חשמליים" ומחזיקה בטכנולוגיה ייחודית הנמצאת בתהליכי רישום פטנט, "של סוללה קלה, קלה לטעינה ובטוחה, לצורך טעינת האופנועים החשמליים, אשר מאפשרת לרוכב זמן נסיעה ארוך יותר".

15:35

אפולו פאוור  מוסיפה לטפס ומזנקת כעת ב-9% בהמשך לעליות מהימים האחרונים, פרטנר קופצת ב-6.4%, דלק רכב עולה ב-5%, הולמס פלייס  מזנקת ב-8% לאחר שגייסה הון במניות, פתאל מזנקת ב-7.3% וטבע עולה ב-5%.

מחזור המסחר בשעה זו מסתכם בכ-1.03 מיליארד שקל.

13:30

גם בשעה זו המסחר בבורסת ת"א מתנהל בעליות חזקות. ת"א-35 קופץ ב-1.4% ות"א-125 מזנק ב-1.2%. ת"א-90 נחלש מעט, וכעת הוא עולה ב-0.8%. ת"א-בנקים מטפס ב-1% ות"א-ביטוח עולה ב-1.5%. ת"א ביומד יורד ב-1.3%.

פלוריסטם צונחת ב-45% בצל כישלון הניסוי בחסימה מלאה של כלי דם בגפיים.

חברת ההחזקות לפידות קפיטל  מתקדמת בתהליך להנפקת החברה הנכדה דניה סיבוס, תוך הפרדתה מחברת אפריקה מגורים בה היא שולטת. דניה סיבוס הגישה טיוטת ראשונה של תשקיף לקראת הנפקת מניותיה למסחר בבורסה בת"א, הכוללת הנפקת מניות של דניה סיבוס לציבור המשקיעים והצעת מכר של חלק ממניות החברה, שמחוזקות בעקיפין בידי לפידות קפיטל ואלטשולר שחם גמל ופנסיה. ההנפקה, אם תושלם, עשויה להוביל להצפת ערך משמעותית למוכרות, וזאת כשנה בלבד לאחר רכישת השליטה בדניה סיבוס.

11:50

המסחר בבורסת ת"א מתנהל בשעה זו בעליות. ת"א-35 מזנק ב-1.3%, ת"א-125 קופץ ב-1.2% ות"א-90 מוסיף כ-1%. ת"א-בנקים קופץ ב-1%, ת"א-ביטוח מטפס ב-1.4% ות"א-נפט וגז עולה ב-1.1%. 

ת"א-ביומד מאבד 1.5% בהובלת מניית פלוריסטם , שמתרסקת ב-50%. זאת לאחר שהחברה הודיעה היום על הפסקת הניסוי שלב 3 בטיפול באמצעות תאי גזע במחלות כלי דם בגפיים, לאחר קבלת תוצאות הביניים של הניסוי. ועדה מייעצת עצמאית של החברה מעריכה כי הסיכוי להשיג את היעד של הניסוי אם ימשיך הוא נמוך מאוד. 

במדד ת"א-35, טבע  עולה ב-6%, ארפורט סיטי  מוסיפה 3% ואופקו  מטפסת ב-2.5%. מניות נוספות שבולטות במסחר הן פתאל החזקות  שעולה בכ-7%, גזית גלוב שמוסיפה כ-4% ופריון נטוורק  שעולה ב-3.3%.

10:00

המסחר בבורסה בתל אביב נפתח בעליות שערים בהמשך למגמה מעבר לים. אמש בוול סטריט המדדים עלו לשיא כל הזמנים, על רקע התקרבות החיסונים לשוק ולמרות העלייה בתחלואה.

בשוק המקומי חוסר הוודאות הפוליטי לא משפיע על שוק המניות. מדד ת"א 35 עולה ב-1%, ת"א 90 מטפס ב-0.7% ומדד הבנקים עולה ב-0.9%. מניות הקניונים עזריאלי ומליסרון מטפסות על רקע פתיחתם, טבע בולטת בזינוק של 7% לאחר שחזרה מניו יורק עם פער ארביטרז' דומה.

5 דברים שכדאי לדעת לפני פתיחת המסחר בבורסה בת"א

1. לקראת הפתיחה בת"א: האם אופטימיות החיסונים תעלה על חוסר הודאות הפוליטי?

המסחר בבורסה בתל אביב צפוי להיפתח הבוקר במקביל לנחיתת המטוס הראשון בישראל עם משלוח החיסונים של חברת פייזר נגד נגיף הקורונה בנמל התעופה בן גוריון ובצל חוסר הוודאות בנוגע למגבלות חדשות שיוטלו בישראל. אמש בניו יורק המדדים ננעלו בעליות בשיא כל הזמנים. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3%, נאסד"ק עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 התקדם ב-0.3%. מדד S&P 500 ננעל לראשונה מעל 3,700 נקודות. בקרב המניות הדואליות, טבע חוזרת עם פער ארביטרז' חיובי של 7% לאחר שזינקה אמש בוול סטריט, אורמת עם פער חיובי של 3%, לייבפרסון עם 1.8%, נובה עם 1.7%, ואופקו עם פער חיובי של 0.7%.

אתמול ננעל המסחר בירידות קלות במדדים המובילים. מדד ת"א 35 נחלש ב-0.4%, מדד ת"א 125 נסוג ב-0.3% ומדד ת"א 90 איבד 0.1%. מבין המדדים הענפיים, בצד החיובי מדד הבנקים התחזק ב-0.6% ומדד תקשורת ו-IT הוסיף 1%. בצד השלילי, מדד נפט וגז ירד ב-2.4%, מדד ביומד נחלש ב-0.3% ומדד פיננסים איבד 0.1%. מדד נדל"ן ננעל ללא שינוי.

2. הקניונים נפתחים בצל החשש מסגר נוסף

בעקבות הצלחת הפיילוט לפתיחת הקניונים, כפי שהגדיר זאת משרד הכלכלה, אישר קבינט הקורונה את פתיחת כלל הקניונים אשר יעמדו בהנחיות משרד הבריאות כבר מהבוקר. עוד אושר המשך הפעלת חנויות הרחוב, השווקים ומרכזי הקניות הפתוחים. 

3. איום הטלת סגר נוסף עדיין מרחף

חוסר ודאות בנוגע למגבלות חדשות שיוטלו בישראל, זאת לאחר דחיית ישיבת הממשלה לגבי עוצר לילי. קבינט הקורונה החליט להטיל עוצר לילי על כלל ערי ישראל מאתמול ועד לראשית ינואר, אך אמש נדחתה ישיבת הממשלה לאישור ההחלטה בשל קשיים משפטיים. ישיבת הממשלה שתוכננה לאתמול, לאישור סגר לילי שנועד למנוע סגר כללי, נדחתה להיום (ד'). מהממשלה נמסר כי נבדקות כעת חלופות שיאפשרו מניעת התקהלויות בחנוכה ולקראת סוף השנה האזרחית. גורמים בכירים במערכת הבריאות טענו כי מדובר בצעד לא יעיל. 

4. הדולר ממשיך לרדת מול השקל, בנק ישראל התערב שוב בשוק

בנק ישראל חזר אתמול להתערב בפעם השנייה תוך פחות משבוע בשווקי המט"ח ורכש דולרים בהיקפים משמעותיים, כך מעריכים פעילים בשוק המט"ח. בנק ישראל החל לרכוש דולרים לאחר ששער הדולר שעמד בפתיחת המסחר על 3.25 שקלים לדולר ירד במהלך המסחר לרמת שפל של 3.24 שקלים לדולר. זמן קצר לאחר תחילת ההתערבות זינק שערו של הדולר ל-3.26 ובשער זה הסתיים יום המסחר.

נזכיר כי מתחילת השנה רכש בנק ישראל כ-17 מיליארד דולר במסגרת נסיונותיו לצמצם את מגמת ההתחזקות של השקל. ואולם מגמת התחזקותו של השקל נמשכת על-רקע שילוב של מספר גורמים: היחלשות הדולר מול המטבעות הזרים, הגידול בהשקעות הזרות בישראל, בדגש על חברות הזנק וענף ההייטק ועוצמת הייצוא הישראלי שכמעט ולא נפגע במהלך משבר הקורונה, בעוד הייבוא לישראל צנח בשיא המשבר בעשרות אחוזים.

5. הולמס פלייס גייסה 36.3 מיליון שקל במניות

בצל סגירת מכוני הכושר על רקע המגבלות שהשיתה הממשלה, ולקראת הימים שלאחר הקורונה, חברת מועדוני הכושר הולמס פלייס גייסה אמש 36.38 מיליון שקל באמצעות הנפקת מניות ודילול בעלי מניות.

החברה זכתה לביקושי יתר ערים, כאשר "מחיר הסגירה לחבילה שכללה 200 מניות ו-100 אופציות נסגרה על 680 שקל לעומת מחיר מינימום של 600 שקל, 13% מעל למחיר המינימום ומעל למחיר הסגירה שעמד על 3.2 שקל למניה", כדברי הודעת החברה. מנכ"לית הרשת היא קרן שתוי. קבוצת הולמס פלייס מפעילה 51 מועדוני בריאות וכושר בפריסה ארצית, אשר בהם מנויים כ-134 אלף איש.