בורסות עולם | סיקור שוטף

מניות ההייטק משכו את וול סטריט למטה; טסלה צנחה ב-7%

הזהב רשם ירידה של כ-2% לאחר העליות של הימים האחרונים • באירופה, המדדים המובילים ננעלו במגמה מעורבת • מניית דור-דאש קפצה בכ-85% ביום המסחר הראשון שלה

פסל "הילדה חסרת הפחד" מול בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP
פסל "הילדה חסרת הפחד" מול בורסת ניו יורק / צילום: Mark Lennihan, AP

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

יום המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית, בהובלת מניות ההייטק שהפגינו חולשה.  מדד הדאו ג'ונס רשם בסיום ירידה של כ-0.3% ומדד הנאסד"ק צנח בכ-2%. 

מניות אמזון , מודרנה, טסלה  ואפל בלטו בירידות חדות. מנגד, ג'נרל אלקטריק בלטה בעלייה חדה. 

מניית דור-דאש (סימול: DASH) קפצה בכ-85% ביום המסחר הראשון שלה. 

פחות מחודשיים אחרי שמשרד המשפטים הגיש תביעת הגבלים עסקיים נגד גוגל, כעת הממשל האמריקאי לוקח גם את פייסבוק  לבית המשפט. רשות הסחר הפדרלית (FTC) וקואליציה של תובעים כלליים מ-48 מדינות בארה"ב הגישו היום תביעה נגד פייסבוק. לפי התביעה, ענקית הרשתות החברתיות ניהלה קמפיין רב שנים לחסל תחרות על ידי רכישת חברות טכנולוגיה שעשויות לפגוע בדומיננטיות שלה באחד הימים. ספציפית התביעה תוקפת שתי רכישות גדולות של פייסבוק בשנים האחרונות - וואטסאפ ואינסטגרם. התביעה עשויה לחייב את פייסבוק למכור את השליטה בשתי האפליקציות.

21:00

איתי יושע, מנהל דסק אופציות מט"ח בחדר המסחר של בנק הפועלים, מציין כי "הערב ייפגשו בוריס ג'ונסון ונשיאת האיחוד האירופי בניסיון אחרון להגיע להסכם סחר משותף. ההערכה היא שג'ונסון לא יחזור לממלכה בידיים ריקות וישיג הסכם עם האיחוד, אך במקביל עולה החשש מכישלון השיחות".

"מגפת הקורונה פגעה כידוע בכלכלת בריטניה בצורה קשה במיוחד. הצפי הנוכחי הוא להתכווצות בשיעור של כ-3% בתוצר ברבעון האחרון של 2020. באופק ניתן לראות שיפור מסוים עם תחילת החיסונים ופתיחת הסגר החלקי והציפיה להגעה להסכם הפרישה מהאיחוד. במקרה והסכם כזה לא יושג, בריטניה כנראה תידרדר למיתון חוזר (DOUBLE DIP RECESSION). ברבעון הראשון של 2021 הצפי הוא לצמיחה צנועה של כ-0.5% בתמ"ג. החיסון ומידת הצלחתו הם בבחינת 'שובר שוויון' לכלכלת בריטניה ב-2021".

20:35

מחריפות הירידות בוול סטריט והמדדים המובילים יורדים כעת ב-0.6%-1.8%. מניית דור-דאש (סימול: DASH) מזנקת ב-76% ביום המסחר הראשון שלה. 

דור-דאש מפעילה אפליקציית משלוחי מזון. החברה הנפיקה מניות במחיר של 102 דולר למניה והמניה נסחרת כעת ברמה של 183 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-58 מיליארד דולר. 

DoorDash דיווחה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת הכנסות של 587 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של 149 מיליון דולר. 

18:50

ירידות של 0.2%-0.3% בוול סטריט כעת. באירופה, המדדים המובילים ננעלו במגמה מעורבת. 

מניית פלוריסטם  צונחת בכ-40% לאחר שהחברה הודיעה היום על הפסקת הניסוי שלב 3 בטיפול באמצעות תאי גזע במחלות כלי דם בגפיים, לאחר קבלת תוצאות הביניים של הניסוי. ועדה מייעצת עצמאית של החברה מעריכה כי הסיכוי להשיג את היעד של הניסוי אם ימשיך הוא נמוך מאוד. לכן אין טעם להמשיך בניסוי. 

עוד בולטות בירידות חדות מניות אודיוקודס , אורמת טכנולוגיות  וננו דיימנשן. מנגד, קומפיוג'ן בולטת בעלייה חדה. 

רשות הבריאות הפדרלית בקנדה אישרה את חיסון הקורונה של פייזר וביונטק, וקבעה כי הוא יעיל ובטוח לשימוש. בכך נפתחה הדרך להתחלת מבצע חיסון האוכלוסייה במדינה. "החיסון של פייזר וביונטק עמד בדרישות המחמירות של המחלקה לגבי בטיחות, יעילות ואיכות לאישור שימוש בקנדה", נמסר מטעם הרשות. האישור בקנדה מתרחש בהליך מקוצר, שדומה לזה שמתבצע מינהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), שבוחן את אישור החיסון בימים אלו.

17:40

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בוול סטריט כעת. מניות מודרנה , פייזר, ניו וטסלה בולטות בירידות.

מנגד, עליות קלות נרשמות במניות אפל, נייס, וויקס ופייבר .

16:30

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת. מדד הדאו ג'ונס רושם עלייה קלה ומנגד הנאסד"ק נסחר ביציבות. 

מניית פייזר  רושמת עלייה של כ-1% בעת שמבצע החיסונים בבריטניה נמשך וצפוי להתרחק למדינות נוספות בימים ובשבועות הקרובים.

הזהב רושם ירידה של כ-0.7% לאחר העליות של הימים האחרונים.

15:30

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט נסחרים כעת במגמה מעורבת. באירופה, המדדים המובילים מטפסים ב-0.3%-0.9%.

במסחר המוקדם נרשמות עליות במניות טסלה , אפל  ואובר. 

13:20

החוזים העתידיים על המדדים המובילים בוול סטריט מצביעים על המשך העליות לאחר השיאים שנקבעו אתמול. באירופה מתחזקות העליות בשעה זו כאשר הדאקס הגרמני עולה ב-1%, הקאק מטפס ב-0.2% והפוטסי הבריטי עולה ב-0.44%.

סופטבנק מזנקת ב-7% על רקע הדיווח בבלומברג, שצוטט מקורבים לנושא, כי החברה עשויה להימחק מהמסחר ולהפוך לפרטית. המשקיעים גוזרים מהדיווח את האפשרות להצעת רכש למניותיה של החברה במחיר הגבוה מהבסיס. לפי הדיווח, בסופטבנק בוחנים אסטרטגיה להגדלת האחזקות של המייסד מסיושי סן על ידי רכישת מניות.

10:20

המסחר בבורסות אירופה מתנהל בעליות למרות שיא התחלואה בגרמניה, שמעלה קריאות להטלת סגר במדינה. הדאקס עולה ב-0.5%, הקאק ב-0.3% והפוטסי מוסיף 0.3% לערכו.

08:00

המסחר באסיה מתנהל בעליות לאחר שבורסות וול סטריט עלו אמש לשיא. מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.3%, נאסד"ק עלה ב-0.5% ומדד S&P 500 התקדם ב-0.3%. מדד S&P 500 ננעל לראשונה מעל 3,700 נקודות. 

מדד הניקיי היפני עולה ב-1.2%, הבורסה בהונג קונג עולה ב-0.9%, שנחאי יורדת ב-0.5%, שנזן מטפסת ב-0.8%.

מחיר הנפט מסוג WTI נחלש ב-0.2%, חוזה למסירה בינואר נסחר במחיר 45.49 דולר לחבית. ברקע, ציפיות להמשך התפשטות הקורונה באירופה ובארה"ב, שתוביל לפגיעה בביקוש לאנרגיה בשל מגבלות שיוטלו, וזאת למרות ההתקדמות בחזית החיסונים.

הזהב משיל 0.5%, חוזה למסירה בדצמבר יורד למחיר של 1,864.2 דולר לאונקיה.

בית המשפט העליון של ארה"ב דחה ביום שלישי ניסיון אחרון של הרפובליקאים לחסום את ניצחונו של הנשיא הנבחר ג'ו ביידן בפנסילבניה, ונתן מהלומה נוספת לתומכיו של הנשיא היוצא דונלד טראמפ שערערו על תוצאות הבחירות ברחבי ארה"ב. בית הדין, בפסיקה בת משפט אחת, פסל עתירה של חבר קונגרס מפנסילבניה ושל רפובליקאים אחרים שרצו לערער באופן דחוף על שיטת הבחירות בדואר הנהוגה בפנסילבניה שנכנסה לשימוש שם בשנת 2019.