כלל ביטוח רוכשת מחצית מפרויקט נדל"ני במרכז העסקים של ב"ש

חברת הביטוח תרכוש מחברת הבנייה לוינשטין 50% מפרויקט שכולל שני מגדלי משרדים, שהיקפו הכספי מוערך בכ-260 מיליון שקל • העסקה מותנית באישורה של עיריית באר שבע ששוכרת חלק מהפרויקט

פרויקט משרדים של לוינשטין וכלל במרכז העסקים בבאר שבע / צילום: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים
פרויקט משרדים של לוינשטין וכלל במרכז העסקים בבאר שבע / צילום: ברעלי לויצקי כסיף אדריכלים

כלל ביטוח ופיננסים נכנסת כשותפה במחצית מפרויקט נדל"ן מניב שמקימה חברת לוינשטין במרכז העסקים של באר שבע, כך דווח היום. מדובר בפרויקט לבניית שני מגדלי משרדים שעל פי התכנון המוצע יכלול מגדל אחד בגובה של בין 17 ל-19 קומות שיועמדו להשכרה, ובניין משרדים שני שנועד לשימושה של עיריית באר שבע. הפרויקט מוערך בהיקף כספי של כ-260 מיליון שקל.

לוינשטין חתמה ביולי 2019 על הסכם קומבינציה עם העירייה לאחר זכייה במכרז מוניציפלי. הפרויקט, שנמצא בשלבי תכנון מתקדמים, משתרע על קרקע בשטח של כ-14.4 דונם המיועדת לבניית שטחי משרדים ומסחר בהיקף 31 אלף מ"ר (חלקן של החברות). במסגרת הסכם הקומבינציה, לוינשטין רכשה חלק מהקרקע אשר בבעלות העירייה בתמורה למתן שירותי בנייה של 5,100 מ"ר במשרדים וחניות שיימסרו לעיריית באר שבע. לחברות ישנה אפשרות לרכישת זכויות בנייה נוספות במקרקעין ככל שיהיו. העסקה של לוינשטין וכלל ביטוח ופיננסים מותנת בקבלת הסכמת עיריית באר שבע, להסבת מחצית מהזכויות וההתחייבויות.

מנכ"ל ובעלים קבוצת לוינשטין, שאולי לוטן, מסר כי "הסכם השותפות עם כלל ביטוח ופיננסים מהווה הבעת אמון של השוק המוסדי, ביכולותיה של קבוצת לוינשטין ובפרויקט עצמו. מדובר בפרויקט גדול המקודם על ידינו וכן על ידי עיריית באר שבע, שמאמינה בו מאוד וסבורה כי הוא ייתן ערך רב לעיר ולאזור העסקים הראשי שנמצא בתנופת פיתוח חזקה. אנו צופים בפרויקט ביקושים גבוהים מצד חברות איכותיות שיקימו במע"ר את המטה שלהן".

יוסי דורי, מנכ"ל כ.נ.ף, מנהל חטיבת ההשקעות של כלל ביטוח ופיננסים, מסר: "אנו פועלים כל העת לצבירת נכסים איכותיים, בעלי תשואה מותאמת סיכון, הן עבור עמיתנו, והן עבור הנוסטרו. אנו שמחים על שיתוף הפעולה עם חברת לוינשטין, להשקעה בתשתיות של משרדים ומסחר באזור הדרום. אנו מאמינים כי השקעה בפיתוח תשתיות עבור הציבור בישראל, בשילוב השקעה בנכסים מניבים ואיכותיים, נושאת פרי לכולם- לתושבים, לחוסכים ולחברות".

את כלל ביטוח ופיננסים ייצגו עורכי הדין אפרים לוי וסיוון רוזנברג, ממשרד עמית פולק מטלון.