שטראוס וביטוח ישיר משהות את הפרסום בתוכנית "האח הגדול"

זאת לאחר שפורסם כי נגד אחד המתמודדים בתוכנית, אלימלך קשתי, הוגש כתב אישום בגין תקיפת מאבטח מבוגר • רשת בתגובה: "אנו בודקים לעומק את המידע מהיממה האחרונה שהובא לידיעתנו. עם השלמת הבדיקה תתקבל החלטה"

מנחי "האח הגדול", גיא זוארץ ולירון ויסמן / צילום: מיכה לובטון
מנחי "האח הגדול", גיא זוארץ ולירון ויסמן / צילום: מיכה לובטון

שתיים מתוך עשר המפרסמות הגדולות - שטראוס וביטוח ישיר - מאיימות על רשת 13 כי לא יפרסמו במהלך התוכנית "האח הגדול" אם לא יקבלו הבהרות על ההליך המשפטי בו מעורב אלימלך קשתי, אחד הדיירים שנכנסו לבית "האח".

אתמול (ג') חשפו העיתונאים ערן סוויסא מ"ישראל היום" והבלוגר עומרי חיון כי נגד קשתי הוגש כתב אישום בגין תקיפת מאבטח מבוגר. הדיון בבית המשפט אמור היה להתקיים השבוע, אך בשל השתתפותו של קשתי בתוכנית, הדיון נדחה לינואר.

אתמול אף פורסם סרטון אבטחה בו נראה קשתי דוחף את המאבטח. עם זאת, נדגיש כי קשתי לא הורשע עדיין בבית המשפט, ועומדת לזכותו חזקת החפות. 

אלימלך קשתי / צילום: מיכה לובטון
 אלימלך קשתי / צילום: מיכה לובטון

בעקבות החשיפה ביקשה אמש חברת שטראוס - אחת המפרסמות הגדולות בישראל - הבהרות מרשת 13 לגבי הסרטון שפורסם ולגהי מה שבכוונתה לעשות לאחר פרסומו. בינתיים, עד לקבלת ההבהרות, הופסק הפרסום של החברה בתוכנית.

הבוקר (ד') הודיעה חברת ביטוח ישיר כי היא מצטרפת לקבוצת שטראוס בבקשת הבהרות מרשת, וכי תבטל את שיתוף-הפעולה כנותנת חסות ל"האח הגדול", במקרה שקשתי יישאר בתוכנית. לטענת ביטוח ישיר, "נתינת במה מסוג זה אינה עולה עם ערכי החברה נגד אלימות".

תוכניות ריאליטי, בעיקר מז'אנר "האח הגדול", נוטות לעתים להכניס מועמדים שנויים במחלוקת או כאלה בעלי אופי דומיננטי במיוחד, זאת על-מנת "להדליק אש", מתוך תקווה שהוויכוחים המריבות והאינטריגות יעוררו עניין והזדהות בצופה וכפועל יוצא מכך גם יובילו לרייטינג גבוה.

הליהוק של רשת לעונה הנוכחית מראה כי החברה כיוונה לייצר סכסוכים וחיכוכים על-ידי דמויות שלא נחשבות "עדינות" בצורת ההתבטאות שלהם - עיין ערך "רונית הביביסטית" שידועה בשפתה העדינה, או מצד שני יחיאל הבגדדי ורמי ורד שאף הם לא מזוהים עם נימוסים והליכות. בתוך הקאסט ניתן למצוא גם את שולה זקן שישבה בכלא. אולם אפשר להניח שברשת לא תכננו מראש לייצר פרובוקציה של מועמד עם כתב אישום בגין תקיפה.

נזכיר כי בתוכניות ריאליטי כבר היו מקרים בהם התגלה כי אדם עם היסטוריה בעייתית משתתף בתוכנית.  נזכיר כי בתוכנית "הכפר" שהפיק ערוץ עשר השתתף דוד דיגמי שהורשע בקיום יחסי מין עם קטינה.

מרשת 13 נמסר בתגובה: "רשת ואנדמול (חברת ההפקה של 'האח הגדול') בודקות לעומק את המידע מהיממה האחרונה שהובא לידיעתנו. עם השלמת הבדיקה תתקבל החלטה". 

*** חזקת החפות: יודגש כי גם לאחר הגשת כתב האישום נגדו, אלימלך קשתי לא הורשע בכל עבירה, ועומדת לו חזקת החפות.