בעקבות עתירת גלובס: משרד רה"מ יחשוף חומרי רקע מישיבות ממשלה בעניין הקורונה

זאת בעקבות עתירה שהוגשה ע"י גלובס, יחד עם שורת גופי תקשורת והתנועה לחופש המידע • המצגות שהוצגו בישיבות יימסרו, למרות שחומרי הרקע שהתבקשו כללו מידע רחב יותר - בין היתר דוחות וחוות-דעת

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה / צילום: לע"מ
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה / צילום: לע"מ

משרד ראש הממשלה הסכים לחשוף חומרי רקע שהוצגו בישיבות הממשלה בעניין הקורונה - זאת בעקבות עתירה שהוגשה על-ידי גלובס, התנועה לחופש המידע ושורת וגופי תקשורת. מתשובת משרד ראש הממשלה נמסר כי המצגות שהוצגו בישיבות יימסרו, למרות שחומרי הרקע שהתבקשו כללו מידע רחב יותר - בין היתר דוחות וחוות-דעת.

אתמול הטיל השופט אלי אברבנאל מבית המשפט לעניינים מינהליים הוצאות על המדינה לאחר שלא השיבה לפניות חוזרות ונשנות לבקשה לקבל את חומרי הרקע, והורה לה להשיב. במקביל דחה אברבנאל את הבקשה לפרסם את תמלילי ישיבות הממשלה בעניין משבר הקורונה. בכוונת גלובס והעותרים להגיש ערעור על ההחלטה לצד בג"ץ.

"לאחר השלמת בחינת הנושא וקבלת עמדותיהם של מרבית משרדי הממשלה הרלוונטיים לעניין והשלמת הליבון המשפטי, ובשים לב גם למאפיינים המיוחדים של הנושא הנדון, הריני לעדכנכם כי המשרד החליט למסור לכם את המידע המבוקש על-ידכם, הכולל את המצגות שהוגשו למזכירות הממשלה לקראת דיני הממשלה וועדות השרים האמורה בעניין ההתמודדות עם התפרצות נגיף הקורונה מיום 18 במרץ ועד למועד מתן המענה, זאת בכפוף להשחרות ספציפיות במידע האמור", נכתב בתשובת משרד ראש הממשלה.

עוד צוין כי המידע יועבר בתוך 15 ימים בשל הצורך של היחידה לחופש המידע בהשלמת בחינת המצגות.

הכתבת המדינית של "הארץ", נעה לנדאו, יזמה את הגשת העתירה שנכתבה על-ידי התנועה לחופש המידע. אליהם הצטרפו גלובס והעיתונאים טל שניידר וחן מענית, כלכליסט והעיתונאי תומר גנון, תאגיד השידור "כאן" והעיתונאי שאול אמסטרדמסקי ועורכי הדין שחר בן מאיר ויצחק אבירם.