מנכ"לית הולמס פלייס: "השוק מאמין שנצליח לחזור לצמיחה אחרי המשבר. עולם הכושר הוא עוגן בקניונים"

הולמס פלייס גייסה 36 מיליון שקל במניות • ברשת מעריכים כי עד סוף הרבעון השני של 2021 מועדוני הכושר יחזרו לפעילות רגילה • המנכ"לית קרן שתוי: "השוק מאמין שנצליח לחזור לצמיחה אחרי המשבר. עולם הכושר הוא עוגן בקניונים, והוא יהפוך עוד יותר לעוגן"

קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס / צילום: יוני רייף
קרן שתוי, מנכ"לית הולמס פלייס / צילום: יוני רייף

בצל סגירת כל מועדוני הכושר שלה כבר מעל לחצי שנה, במסגרת המגבלות שהוטלו בעקבות התפרצות הקורונה, ביצעה חברת הולמס פלייס גיוס באמצעות הנפקת מניות לציבור ודילול של בעלי המניות הקיימים.

החברה, בניהולה של קרן שתוי, גייסה 36.4 מיליון שקל במניות חדשות, לצד חבילת אופציות שניתנות למימוש למניות החברה לתקופה של שנתיים, ובהיקף של עד 20 מיליון שקל. ההנפקה דיללה את בעלי המניות הקיימים ב-13%, וככל שימומשו האופציות הללו מדובר יהיה בדילול של 18% לבעלי המניות.

מבחינת מפעילת חדרי הכושר מדובר בהבעת אמון מהשוק, ומנייתה הגיבה במהלך יום המסחר (ד') בעלייה של כ-7%. חברת חדרי הכושר נסחרת לפי שווי שוק של 239 מיליון שקל, לאחר שאיבדה מתחילת השנה כ-30% מערכה. בכל אופן, את ההנפקה הזו מבצעת הולמס פלייס בתקופה המאתגרת ביותר שידעה מימיה, כשבקופת המזומנים שלה היו ערב ההנפקה 41 מיליון שקל, והחובות שלה לגופים פיננסיים עומדים על 80 מיליון שקל. עתה, הודות להנפקה, החוב של הולמס פלייס כמעט ויתאזן.

החברה זכתה לביקושי יתר ערים, ו"מחיר הסגירה לחבילה שכללה 200 מניות ו-100 אופציות נסגרה על 680 שקל, לעומת מחיר מינימום של 600 שקל, 13% מעל למחיר המינימום ומעל, למחיר הסגירה, שעמד על 3.2 שקלים למניה", כדברי הודעת החברה.

בשיחה עם גלובס אמרה היום מנכ"לית הולמס פלייס: "בסוף, הקורונה זה אירוע מטלטל אבל הוא אירוע חד-פעמי". היא הוסיפה, כי "השוק מאמין שנצליח לחזור לצמיחה אחרי המשבר. עולם הכושר הוא עוגן בקניונים, והוא יהפוך עוד יותר לעוגן", אמרה.

השמנה של עד 7 קילו בתקופת הסגר

עם הפנים קדימה, הולמס פלייס מעריכה כי עד סוף הרבעון השני של 2021 מועדוני הכושר יחזרו לפעילות רגילה. חברת חדרי הכושר מצפה לרוח גבית מהשינויים שהביא המשבר, וביניהם השמנה של 5-7 קילו בתקופת הסגר, והרצון לחזור לפעילות גופנית.

הולמס פלייס נערכת גם לירידה צפויה בעלויות שכר דירה בחברות הנדל"ן המסחרי, ולקונסולידציה משמעותית בענף, והיא מציינת כי מעל 400 סניפים של מועדוני ספורט נסגרו במהלך הקורונה, והיא מעריכה כי בדומה למדינות מערביות אחרות בעולם, הנתח של החברות הגדולות בענף הכושר יגדל, והן יחלשו על חלק משמעותי מהשוק. בנוסף, החברה צפויה לפתוח ארבעה מועדונים חדשים במחצית שאחרי הסגר.

מאז פרוץ המשבר התמודדה החברה עם שלוש תקופות שבהן פעילותה נסגרה, בעקבות החלטות הממשלה בניסיון למנוע את התפשטות וירוס הקורונה: בין מרץ לתחילת מאי (40% מתקופת הרבעון השני), לתקופה של שבועיים באמצע יולי, ולתקופה נוספת שהחלה ב-18 בספטמבר וטרם הסתיימה.

במהלך הרבעון השלישי המועדונים של הולמס פלייס היו סגורים למשך כ-31 ימים, המהווים כשליש (34%) מתקופת הרבעון. על הרקע הזה ההכנסות של הולמס פלייס ברבעון השלישי נחתכו ב-45% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לסך של 60 מיליון שקל, מה שמשקף אובדן של כ-50 מיליון שקל. להערכת הולמס פלייס, היא איבדה הכנסות של כ-57 מיליון שקל כתוצאה מהשפעת הקורונה.

לפיכך, הולמס פלייס עברה להפסד רבעוני של כ-21 מיליון שקל ברבעון השלישי השנה, לעומת רווח של כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2019. את תשעת החודשים הראשונים של 2020 היא חותמת עם ירידה בהכנסות של 38% לסך של כ-196 מיליון שקל. בשורה התחתונה רושמת הולמס פלייס הפסד של כ-38 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-15 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

לא עומדת באמות-מידה פיננסיות

לצד תוצאותיה ברבעון, הולמס פלייס עדכנה כי היא לא עומדת באמות-מידה פיננסיות להלוואות שלקחה מבנק ומהשוק המוסדי, והנושא נדון בינה ובין המלווים. בהקשר זה אומרים היום בחברה, כי מזרחי טפחות והפניקס "נתנו לנו, ולעסקים שכמותנו, וייבר עד סוף השנה הבא; אין להם כוונה לקרוא לכסף". 

מניתוח דוחותיה הכספיים של הרשת עלה כי לחברה תזרים מזומנים שלילי של 5 מיליון שקל בכל חודש שבו המועדונים סגורים, ונוסף על כך יש לה אתגר אדיר שנכפה עליה, ושנובע מכך שבתקופות הסגירה היא הקפיאה את ימי המינוי של מנויי החברה, ואפשרה להם להמשיך ולהקפיא את המינוי גם לאחריהן - ללא תשלום דמי הקפאה. עוד עלה מהדוחות שפרסמה לאחרונה החברה לרבעון השלישי של 2020, כי היא מפעילה 51 מועדונים, שבהם מנויים כ-124 אלף איש, וזאת לעומת 135 אלף בסוף 2019.

החברה העסיקה לפני הסגר הנוכחי 1,423 עובדים. הולמס פלייס גילתה בנוסף בדוחותיה כי לצד צעדי התייעלות נוספים שביצעה, היא מתכוונת להעביר את משרדיה ממטה החברה בקדימה למועדון החברה בקיסריה, צעד שלהערכתה יחסוך כחצי מיליון שקל בשנה.