משה חוגג טען שהוא "לא פראייר", אז מיהו באמת איש העסקים מהאמירויות שרכש את בית"ר ירושלים

חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן מעלה סימני שאלות בישראל כמו גם באמירויות, שם חשדו בו בעבר בשימוש בשמות ובתארים שאינם שלו - אך לכל אלה יש דווקא הסבר • משה חוגג: "אני לא פראייר ולא נאיבי"

משה חוגג עם חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ובנו מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה / צילום: ביתר "גשם" ירושלים
משה חוגג עם חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן ובנו מוחמד בן חאמד בן ח'ליפה / צילום: ביתר "גשם" ירושלים

איש העסקים האמירתי חאמד בן ח'ליפה אל-נאהיאן, שרכש מידיו של משה חוגג מחצית מהבעלות על קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, נחשב לבעל שם מעט בעייתי באמירויות, ובעבר עלו נגדו חשדות לשימוש בשמות ותארים שאינם שלו. למרות זאת, חשוב לזכור כי עדיין מדובר באדם המחזיק במספר חברות השקעה ושותפויות בהיקף של עשרות מליוני דולרים.

לדברי מקורות באמירויות, את רוב עסקיו הוא מקיים מחוץ לגבולות המדינה ולכן הוא אינו מוכר כל כך בברנז'ה העסקית המקומית, שבעקבות השמועות שעלו אודותיו, נמנעה מקשרים ממשיים עמו. עם זה הוא נחשב לאמיד למדי, ולפחות מבחינת היקף ההון והיכולת לגייסו, הוא מסוגל לעמוד בתנאי הרכישה ולהשקיע את הכסף.

גורם ישראלי רשמי המצוי בקשר עם לשכת המסחר של דובאי אומר כי הלשכה מודעת לעסקה, בתוקף היותה האחראית על הפעילות המסחרית של חבריה. לפחות אחת מחברותיו של בן ח'ליפה רשומה בלשכה, ומכאן יכולת הפיקוח והבקרה.

לדברי הגורם הישראלי, הובטח לו כי לאור העסקה הלשכה תתן תשומת לב מיוחדת לבן ח'ליפה ולעסקיו. הגורם אומר כי המוסדות הרשמיים האמירתיים לא יהיו מוכנים לאפשר לקלקל את היחסים המסחריים בין המדינות על ידי עסקה בעלת פרופיל תקשורתי וציבורי גבוה כמו זו.

היקף עסקת הרכישה עומד על כ-300 מליון שקל לפחות - סכום ההשקעה בקבוצה במשך עשר שנים, וככל הנראה סכום נוסף לחוגג לכיסוי חוב מהעבר לבעלים הקודמים.

חוגג התייחס לשמועות באומרו כי עשה בעצמו את הבדיקות הנדרשת: "עשיתי בדיקות מקיפות לפני כן על האיש. נתפסו לשם שלו וההסבר פשוט - ההורים שלו התגרשו, הוא רב עם האב ושינה את השם לזה של האמא. לפני שנתיים הם עשו סולחה והוא חזר לשם המקורי. אני לא פראייר ולא נאיבי, האנשים שלי בדקו היטב לפני שנכנסתי לזה". בבית"ר ציטטו גם את אנשיו של בן ח'ליפה שאמרו: "אנחנו שומעים את זה כבר יומיים, אנחנו לא חייבים לספק לאנשים את הפרטים עלינו, מי שרוצה שיבדוק".

מתנגדים למתנגדים לעסקה

בתוך כך קבוצת אוהדים גדולה של בית"ר יוזמת תנועת נגד למתנגדים לעסקה מ"לה פמיליה שריססו כתובות גנאי נגדה, ואף "פוצצו" את אימון הקבוצה בשבוע שעבר.

הקבוצה שבה חברים אוהדי בית"ר ירושלים מרחבי הארץ ובהם הזמר והשחקן עידן עמדי והבדרן חנוך דאום הודיעה כי היא מתכוונת לערוך במתחם האימונים של הקבוצה בבית וגן ביום שישי הקרוב בשעה 09:00 מפגן תמיכה במהלך ההיסטורי.

"בשבוע שעבר חזינו באירוע מזעזע שבינו ובין אהדה לבית"ר אין כל קשר", נמסר בהודעה שהוציאו 'הרוב כבר לא דומם', התארגנות של אוהדי בית"ר שקמה בעקבות המאורעות במתחם האימונים בבית גן משבוע שעבר, וצברה בתוך ימים ספורים בלבד תאוצה ופופולריות גבוהה בקרב מרבית אוהדי בית"ר.

"הבנו שאנחנו, הרוב המוחלט של אוהדי בית"ר שבדרך כלל נשארים דוממים, חייבים להרים ראש ולהשמיע את הקול לו שותפים רובם ככולם של אוהדי בית"ר - אנחנו בעד כל מה שיכול לקדם מקצועית את הקבוצה שלנו, ונגד כל ביטוי של גזענות ואלימות", הוסיפו.

עמדי ודאום העלו בחשבונותיהם ברשתות החברתיות קריאה לאוהדי בית"ר להגיע בהמוניהם למתחם האימונים בבית וגן. גם השחקן קובי מאור ("עספור", "סברי מרנן") והחזאי ואיש התקשורת דני רופ הודיע על תמיכתם במהלך, וקראו לאוהדים להצטרף למהלך באמצעות חשבון האינסטגרם שלהם.