דור-דאש מזנקת ב-80% ביום המסחר הראשון בוול סטריט

DoorDash מפעילה אפליקציית משלוחי מזון ומתחרה, בין השאר, גם בשירות של אובר • החברה דיווחה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, ובשורה התחתונה הציגה הפסד של 149 מיליון דולר

דור-דאש / צילום: Sundry Photography
דור-דאש / צילום: Sundry Photography

על רקע השוק השורי בוול סטריט והמרדף אחר תשואות גבוהות, מניית דור-דאש (סימול: DASH) מזנקת ב-80% ביום המסחר הראשון שלה.

דור-דאש מפעילה אפליקציית משלוחי מזון ומתחרה, בין השאר, גם בשירות של אובר. החברה, שנהנתה בחודשים האחרונים מהשלכות מגפת הקורונה ומסגירתם של מסעדות ברחבי ארה"ב, הנפיקה מניות במחיר של 102 דולר למניה, וגייסה כ-3.37 מיליארד דולר.

כעת נסחרת המניה ברמה של כ-183 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-58 מיליארד דולר.

DoorDash דיווחה על הכנסות של 1.9 מיליארד דולר בתשעת החודשים הראשונים של השנה, לעומת הכנסות של 587 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה הציגה החברה הפסד של 149 מיליון דולר.

מחר תחל להיסחר מניית חברת השכרת הדירות לטווח קצר, AIRBNB. החברה, המפעילה פלטפורמה להשכרת חדרי אירוח ושירותים נוספים בעיקר לתיירים, נפגעה ממגפת הקורונה, כמו חברות נוספות בתחום התיירות. ואולם, גם מניית AIRBNB עשויה לזנק ביום המסחר הראשון שלה בעקבות שיפור הסנטימנט במניות התיירות והתעופה בשבועות האחרונים. 

את הרבעון השלישי סיימה החברה עם אופטימיות זהירה - הכנסות החברה הסתכמו ב-1.34 מיליארד דולר, יותר מהרבעון הראשון והשני ביחד. ההכנסות אמנם ירדו ב-18% לעומת הרבעון המקביל, אך ההכנסות בו הן עדיין השניות בגובהן אי פעם. הרבעון הרביעי, כך מעריכים בחברה, יהיה פחות טוב בשל החזרה בחלקים באירופה למדיניות של סגרים.

קשה להתייחס אל שנת 2020, או ספציפית לרבעון השלישי, כאל תקופה מוצלחת. אם ב-2019 הוזמנו 327 מיליון לילות וחוויות דרך הפלטפורמה, עלייה של 31% לעומת 2018 - אז בתשעת החודשים הראשונים של השנה נרשמה ירידה של 41% במספר ההזמנות, והן הסתכמו ב-147 מיליון. נראה כי החברה תסיים את השנה במצב קצת יותר מאשר ב-2017.