נתניהו: "מבצע החיסונים לקורונה יחל ב-27 בדצמבר"

לדברי ראש הממשלה, ישראל ערוכה לספק 60 אלף חיסונים ביום • עוד אמר נתניהו כי המתחסנים יקבלו תעודה שתאפשר להם להכינס לאירועים ולקבל שירותים ללא הגבלה • אדלשטיין: "הבידוד יקוצר ל-10 ימים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו / צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

"ב-27 בדצמבר, יחל מבצע חיסוני הקורונה באזרחי ישראל", כך אמר היום (ד') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסיבת עיתונאים בנושא היערכות להתחסנות אזרחי ישראל.

לדבריו, "אנחנו ערוכים לספק 60 אלף חיסונים ביום לאזרחי ישראל. זה מספר אדיר. ביקשתי לפתח תוכנית 'דרכון ירוק' שבאמצעותו כל מי שיקבל חיסון, יוכל להראות תעודה ולהיכנס לאירועים או לקבל שירותים. זה ישנה את התמונה. אני רואה מולי את האירועים המתמלאים והמסעדות שחוזרות לשגרה. זה יגיע, זה בדרך בעוד כמה ימים נתחיל לא רק מבצע של זריקת עידוד. אנחנו מביאים את הסוף למגפה, וזו בוודאי סיבה להגיד 'חג שמח'".

שר הבריאות, יולי אדלשטיין, הודיע הערב כי בקרוב אף יחולו שינויים במתווה בידוד האזרחים שבאו במגע עם חולה קורונה. במקום 12 ימים, יקוצר הבידוד לעשרה ימים, לאחר ביצוע שתי בדיקות קורונה שליליות. תאריך תחילת הנוהל החדש, יפורסם בקרוב.

אדלשטיין הוסיף כי החיסון הינו "נס פח שמן נוסף". לדבריו, "בקרוב, יגיעו לכאן עוד מיליוני חיסונים. את החיסונים נחלק בצורה יעילה באמצעות קופות החולים, בתי החולים וגורמים נוספים. אזרחים שייתחסנו, יקבלו 'דרכון ירוק' וכך נוכל להחזיר את המשק לפסים, מהר יותר. אנשי המקצוע קובעים את התעדופים, ויפרסמו אותם לציבור הרחב. עד שהחיסונים יפעלו, אני קורא לעם להקפיד על ההנחיות. בתוך כמה חודשים נוכל לומר שהמגפה מאחורינו".

נתניהו הוסיף כי מחר תתכנס הממשלה כדי לקבוע מגבלות נוספות. לדבריו, "אנחנו נמשיך לשמור על המגבלות. ייתכן ונצטרך להדק חלק מההגבלות, נדון על זה מחר בממשלה. אני מבקש שכל אזרחי ישראל יתחסנו. כדי לעשות זאת, ביקשתי להוות דוגמה ולהיות האזרח הראשון שמתחסן".

באשר לישיבת הממשלה שתתקיים מחר, אמר נתניהו כי "המטרה שלנו היא למנוע סגר ולקבוע מגבלות לחנוכה, ולקבוע את הכללים שבהם אנחנו עוברים לריסון מהודק, וחלילה - סגר מלא. אנחנו כבר רואים את הסוף, אבל הסוף הזה מחייב שיתוף פעולה".