לקראת הפיצול לשתי חברות: ורינט מצפה לסיים את השנה עם צמיחה של כ-3% בהכנסות

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות ורינט הסתכמו ב-925 מיליון דולר, ירידה של 4.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה • הרווח הנקי GAAP המיוחס לבעלי המניות התכווץ ב-46.9% ל-12.7 מיליון דולר

דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר
דן בודנר, מנכ"ל ורינט / צילום: איל יצהר

בעוד כחודשיים צפויה חברת הטכנולוגיה ורינט להשלים את המהלך של פיצול לשתי חברות נפרדות - אחת בתחום האזרחי והשנייה בתחום הביטחוני - אך בינתיים, עדיין כחברה אחת, היא מפרסמת את דוחות הרבעון הפיסקאלי השלישי. החברה פרסמה את הדוחות לאחר סיום המסחר אתמול בנאסד"ק, ובמסחר המאוחר מנייתה עלתה ב-3.2%. ורינט, בניהולו של דן בודנר, מספקת מערכות ושירותים בתחומי המודיעין העסקי והביטחוני, והיא נסחרת בשווי כ-3.7 מיליארד דולר.

ברבעון השלישי (הרבעון שהסתיים בסוף אוקטובר), ורינט הציגה הכנסות של כ-328 מיליון דולר, עלייה של 1% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות ממוצרים, החלק הרווחי יותר לחברה, ירדו ב-9% ביחס לרבעון המקביל לרמה של כ-106 מיליון דולר, ומנגד ההכנסות משירותים ותמיכה צמחו ב-6.6% ל-222 מיליון דולר.

בחלוקה לפי פעילויות, התחום האזרחי הניב הכנסות של 215 מיליון דולר, ירידה של 1.2%, והכנסות תחום הסייבר שהוא התחום הביטחוני צמחו ב-5.7% ל-113 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ורינט  סיימה את הרבעון עם ירידה של 35.6% ברווח הנקי המיוחס לבעלי המניות, שהסתכם ב-7.5 מיליון דולר. על בסיס Non-GAAP, בנטרול סעיפים חשבונאיים שונים הכוללים בין היתר הוצאות על רכישות, ירידות ערך, הוצאות שקשורות לפיצול ותגמול הוני לעובדים, הרווח הנקי הסתכם ב-71.1 מיליון דולר, עלייה של 12.7% לעומת הרבעון המקביל.

החברה מספקת פרטים על רווחיות הפעילויות השונות ולפיהם ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של התחום האזרחי הגיע ברבעון ל-70.1 מיליון דולר - שיעור רווחיות EBITDA של 32.2%, והתחום הביטחוני הניב EBITDA מתואם של 27.1 מיליון דולר, שיעור רווחיות של 23.8%.

בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה, הכנסות ורינט הסתכמו ב-925 מיליון דולר, ירידה של 4.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. הרווח הנקי GAAP המיוחס לבעלי המניות התכווץ ב-46.9% ל-12.7 מיליון דולר, ועל בסיס Non-GAAP הרווח הנקי היה 178 מיליון דולר, עלייה של 6.4%.

ורינט מצפה לסיים את שנת הכספים עם הכנסות של 1.28 מיליארד דולר ורווח נקי Non-GAAP של 3.4 דולר למניה, כלומר צמיחה של כ-3% בהכנסות ושל כ-6% ברווח הנקי למניה לעומת 2019.

מנכ"ל החברה דן בודנר מסר כי הרבעון היה חזק, עם צמיחה בהכנסות ביחס לרבעון קודם וצמיחה ב-EBITDA ביחס לרבעון המקביל. "ביצענו התקדמות משמעותית בכל היוזמות המרכזיות שלנו, כולל הפיצול העסקי, המעבר לענן בתחום האזרחי והתרחבות שולי הרווח בסייבר. המעבר לענן מאיץ, והעסקים מתאוששים מההשפעה הראשונית של מגפת COVID-19 . אנחנו מצפים לסיים את השנה בצורה חזקה", אמר בודנר.