העיכוב והפיצוי: נוסעי פליי דובאי שעוכבו בכניסה לדובאי יקבלו פיצוי של כ-1,000 שקל

הנוסעים עוכבו השבוע בכניסה לדובאי אחרי שנחתו מטיסת הלילה מת"א, לאור תקלה בסידור אשרות הכניסה שלהם לאיחוד האמירויות • פליי דובאי לנוסעים: "זה לא סטנדרט השירות שהיינו רוצים להעניק לנוסעים שלנו, ואנו מקווים שלא נהרסו לכם החוויה והשהות בעיר"

מטוס של פליי דובאי / צילום: שאטרסטוק
מטוס של פליי דובאי / צילום: שאטרסטוק

העיכוב והפיצוי: נוסעי טיסת פליי דובאי שעוכבו השבוע בכניסה לדובאי בטיסה מתל אביב במשך כארבע שעות, יקבלו פיצוי של 1,000 דירהאם (כ-1,000 שקל) לשימוש עתידי בפליי דובאי. מדובר בפיצוי מכובד בהחלט.

הנוסעים עוכבו בכניסה לדובאי אחרי שנחתו מטיסת הלילה, לאור תקלה בסידור אשרות הכניסה שלהם לאיחוד האמירויות. עד לכניסת הפטור ההדדי מוויזת תייר בין ישראל ובין איחוד האמירויות לתוקף, הסידור היה שלנוסעים הישראלים תסודר אשרת כניסה על-ידי חברות התעופה. 152 הנוסעים שהיו על הטיסה האמורה נאלצו להמתין שעות ארוכות בכניסה לדובאי כאמור, כאשר מאז גם שונו הנהלים.

במכתב שקיבלו הנוסעים מחברת פליי דובאי, חברת לואו קוסט שנמצאת בבעלות ממשלת דובאי, התנצלה החברה על העיכוב האמור: "זה לא סטנדרט השירות שהיינו רוצים להעניק לנוסעים שלנו, ואנחנו מקווים שלא נהרסו לכם החוויה והשהות בעיר הנפלאה שאנחנו מכנים בית, דובאי. היינו רוצים באמת לראות אתכם שוב טסים עמנו, וכמחווה של רצון טוב אנחנו מעניקים לכם שובר לטיסות עתידיות עם חברת פליי דובאי". השובר הוא בשווי לא מבוטל של 1,000 שקל.

אחרי העיכוב שהתרחש ב-7 בדצמבר, ממשלת האיחוד האמירויות הכריזה על שינוי בנהלים, לפיו הנוסעים הישראלים ישלמו כ-400 דירהאם על ויזת התייר. הנושא הזה אמור להיכנס לתוקף במוצאי שבת. את הכסף אמורות לגבות חברות התעופה או סוכני הנסיעות.

בשלב זה הפטור מוויזה תייר, שגם ייתר את התשלום האמור, עדיין לא בתוקף - המועד לכניסתו לתוקף תלוי בהעברת איגרת ממשלתית רשמית מאיחוד האמירויות שממועד העברתה נספרים 30 ימים. ההערכות הן כי האיגרת תעבור בשבוע הקרוב, כך שהפטור ייכנס לתוקף לפחות בעד 5 שבועות.