אירונאוטיקס במגעים לרכישת חטיבת הפרויקטים של מגל מערכות

על פי הערכות מדובר בעסקה בהיקף תלת ספרתי של מיליוני שקלים • ממגל נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות • מפימי לא נמסרה תגובה

אביחי סטולרו / איור: גיל ג'יבלי
אביחי סטולרו / איור: גיל ג'יבלי

האם קרן פימי בדרך לבצע הצפת ערך משמעותית בחברה הביטחונית מגל מערכות? לגלובס נודע כי חברת אירונאוטיקס, שנמצאת בבעלות של אביחי סטולרו וחברת רפאל, מקיימת מגעים לרכישת חטיבת הפרויקטים של מגל. על פי הערכות מדובר בעסקה בהיקף תלת ספרתי של מיליוני שקלים.

ממגל נמסר כי החברה אינה מגיבה לשמועות. מפימי לא נמסרה תגובה. מאירונאוטיקס נמסר כי החברה בוחנת כל הזמן אפשרויות להרחבת הפעילות, ואינה נוהגת לפרט על כך. עוד נמסר כי כחברה שאינה ציבורית היא אינה מחויבת לדווח.

מגל, המנוהלת על-ידי דרור שרון, פעילה בשתי חטיבות: חטיבת מגל, שעיקר פעילותה מישראל, המבצעת פרויקטים כ-system integrator ומהווה למעלה ממחצית הכנסותיה של מגל, וחטיבת Senstar שפועלת מקנדה ומייצרת מוצרי תוכנה, מערכות ניהול וידאו ואנליטיקה. מגל נסחרת בנאסד"ק ושווי השוק שלה עומד על 114 מיליון דולר. את חטיבת הפרויקטים שבה מתעניינת אירונאוטיקס מנהל מאז תחילת השנה הנוכחית ארנון ברם, שהצטרף למגל לאחר שכיהן בתפקיד בכיר באלביט. חטיבה זו מתרכזת באבטחה של מתקנים רגישים, כגון גבולות, נמלי ים ושדות תעופה.

רק לפני כמה ימים הודיעה מגל על חלוקת דיבידנד גדולה, בסך של 25 מיליון דולר, ובתגובה מנייתה טיפסה בנאסד"ק. עיקר הסכום בחלוקת הדיבידנד יגיע לקרן פימי, בראשותו של ישי דוידי, שהיא בעלת המניות הגדולה בחברה. הקרן מחזיקה 42.6% ממניות מגל וצפויה לקבל בחלוקה הקרובה כ-10.6 מיליון דולר. קרן פימי, נזכיר, השקיעה לראשונה במניות מגל בשנת 2014 והגדילה את חלקה בחברה ב-2016, כשבסך הכול היקף ההשקעה שלה היה 35.7 מיליון דולר. שווי ההחזקה שלה כיום במניות מגל עומד על 45.5 מיליון דולר. לפני כחצי שנה, קרן פימי ניסתה להכפיל את ההחזקה שלה במגל והגישה הצעת רכש למניות הציבור בחברה, אך ההצעה לא זכתה להיענות הנדרשת. חלוקת הדיבידנד הקרובה, והאפשרות למכור חלק מהחברה לצד שלישי, מהווים הצפת ערך משמעותית של קרן פימי בחברה לאחר תקופה ארוכה של דשדוש מסוים.

למגל יש כיום בקופה סכום של 53.7 מיליון דולר, שיועד למיזוגים ורכישות. החברה אף דיווחה לשוק ההון שהיא נמצאת במגעים לרכישת חברות, אך עד כה המהלכים לא הבשילו לעסקאות.

אירונאוטיקס, כמו מגל, גם היא חברה ביטחונית ישראלית, שמייצרת פתרונות מודיעיניים מבוססי מערכות בלתי מאוישות (כגון מל"טים). אירונאוטיקס פועלת מיבנה ומנכ"ל החברה בשנה האחרונה הוא משה אלעזר, שכיהן קודם לכן בתפקיד בכיר ברפאל.

כאמור, רפאל היא אחת מבעלות המניות כיום באירונאוטיקס. רפאל ואיש העסקים אביחי סטולרו רכשו בשנה שעברה את החברה בעסקה של 850 מיליון שקל, מספר חודשים לאחר שהציעו לרכוש אותה בשווי נמוך יותר אך נדחו. רפאל וסטולרו מחזיקים כל אחד ב-50% ממניות אירונאוטיקס. הרכישה בוצעה כשנתיים לאחר שהונפקה לראשונה בבורסה בתל אביב לפי שווי גבוה יותר, של כמיליארד שקל. אולם, מניית אירונאוטיקס איבדה גובה לאחר ההנפקה בעקבות הרעה בתוצאות והסתבכות בפרשה ביטחונית במדינה זרה. לאחר שמספר גופים התעניינו ברכישתה, היא נמכרה כאמור לרפאל וסטולרו ונמחקה מהמסחר בבורסה בתל אביב.