ישראל כוננה יחסים דיפלומטיים מלאים עם ממלכת בהוטן

בסוף השבוע שעבר שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עמיתו הבהוטני, שר החוץ טאנדי דורג'י, ובשיחה הם סיכמו על מועד החתימה • לבהוטן יחסים דיפלומטיים עם 53 מדינות בלבד

שגרירי ישראל ובהוטן בהודו במעמד החתימה על כינון היחסים / צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי
שגרירי ישראל ובהוטן בהודו במעמד החתימה על כינון היחסים / צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי

ישראל חתמה הערב (שבת) על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ממלכת בהוטן. טקס החתימה הרשמי נערך במעון שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא, שם הוא החליף אגרות עם שגריר בהוטן בהודו וטסופ נאמגיאל.

בסוף השבוע שעבר שר החוץ גבי אשכנזי שוחח עם עמיתו הבהוטני, שר החוץ טאנדי דורג'י, ובשיחה הם סיכמו על מועד החתימה. עוד סוכם בשיחה גיבוש תוכנית עבודה משותפת בין שתי המדינות בתחומי ניהול מים, בריאות, חקלאות ועוד.

שגרירי ישראל ובהוטן בהודו בעת החתימה על כינון היחסים / צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי
 שגרירי ישראל ובהוטן בהודו בעת החתימה על כינון היחסים / צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי

ממלכת בהוטאן גובלת בהודו ובסין, ושוכנת בלב הרי ההימלאיה. לממלכה יחסים דיפלוטיים מלאים עם 53 מדינות בלבד.

משר החוץ, גבי אשכנזי, נמסר בתגובה: "ברצוני להודות לממלכת בהוטן ולברך על החלטתה לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל. החלטה זו הינה אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה. אני מזמין את ידידי, שר החוץ דורג'י, לבקר בישראל לקידום שיתופי הפעולה בין המדינות. כולי תקווה שכבר בשנה הקרובה נארח בירושלים גם את מלך בהוטן לביקור ממלכתי ראשון מסוגו. אני מבקש להודות גם לשגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא ולצוותו, על חיזוק היחסים בינינו לבהוטן ועל בניית המתווה שהביאה לחתימת ההסכם על כינון היחסים הדיפלומטים בינינו".

ישראל ניהלה מגעים חשאיים עם בהוטן בשנים האחרונות, בהובלת משרד החוץ, זאת במטרה לכונן יחסים רשמיים. כמו כן, התקיימו ביקורים הדדיים של משלחות מבהוטן וישראל ומשלחות ישראליות לבהוטן.

מרה"מ בנימין נתניהו נמסר: "אני מברך על כינון היחסים בין ישראל לבהוטן שהם פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עמנו יחסים".