כאלף פעילי מחאה מפגינים מול בית משפחת נתניהו בקיסריה

המפגינים מול ביתו של נתניהו נושאים מיצג של בלון אדום באורך כמאה מטר: "אנו מותחים קו אדום בוהק כדי לומר - עד כאן, לך" • כאלפיים מפגינים מוחים ברחוב בלפור ומסביבו בירושלים וקוראים לראש הממשלה להתפטר • במקביל, הפגנות מול ביתו של בני גנץ בראש העין

מפגינים נגד ראש הממשלה / צילום: אמנון חורש
מפגינים נגד ראש הממשלה / צילום: אמנון חורש

ההפגנות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו והשחיתות השלטונית נמשכות הערב (שבת) זה השבוע ה-25 ברציפות. ההפגנות המרכזיות נערכות בשעה זו בסמוך למעון ראש הממשלה בבלפור, שם נמצאים כאלפיים מפגיגים, ומול ביתו בקיסריה.

כאלף פעילי התנועה לאיכות השלטון, ארגון המחאה "הספירה לאחור" ופעילי מחאה נוספים מפגינים בשעה זו מול בית רה"מ נתניהו בקיסריה. המפגינים נושאים מיצג של בלון אדום באורך כמאה מטר: "אנו מותחים קו אדום בוהק כדי לומר - עד כאן, לך".

פעילת הליכוד לשעבר, מורל לוי, אמרה בקיסריה: "הצבעתי לליכוד כל חיי ואני מתנגדת לדרך שלכם ומתביישת בכם. מפלגת הליכוד בה בחרתי, איבדה את הדרך ואת המצפון. הליכוד איבד את החזון. האבות המייסדים של הליכוד מביטים בכם, חברי הכנסת של הליכוד, ורואים כיצד מדינת ישראל והמפלגה מתרסקות אט אט למול גל שנאה וחורבן שאתם יצרתם".

מהתנועה לאיכות השלטון נמסר: "לכבוד חג החנוכה הגענו הנה להרבות אור ולגרש את החושך. לא נתרגל לעובדה שהעומד בראשות הממשלה הוא נאשם בשלושה כתבי אישום חמורים. המצב הזה לא תקין ולא ניתן לנרמול".

מארגון "הספירה לאחור" נמסר: "אם לא ברור שהגענו לקו האדום, לתחתית החבית, אנחנו מבהירים את זה עכשיו. אנו מותחים קו אדום בוהק מול ביתו של נתניהו, כדי לומר - עד כאן. השחיתות, השנאה והשיסוי לא יעברו, שחרר אותנו ולך".

מקומי ישראל נמסר: "ישראל לא זקוקה לבחירות מיותרות אלא לראש ממשלה אחר. נתניהו נכשל בניהול משבר הקורונה וגרר רבע מיליון אזרחים מתחת לקו העוני".

צעדת לפידים בירושלים

מאות מפגינים חוסמים את פינת הרחובות ברנר ואחד העם, הכניסה הסמוכה למעון ראש הממשלה, במסגרת המחאה "המצור על בלפור". למרות חסימות המשטרה הצליחו המפגינים להגיע בסמוך למעון. המפגינים נושאים לפידים וקוראים לראש הממשלה להתפטר לאלתר.

במקביל נערכת צעדת לפידים לכיוון מוקד המחאה המרכזי בבלפור.

מתקיימת גם הפגנה מול ביתו של ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ בראש העין.

מוקדם יותר נערכו הפגנות ברחבי הארץ מצפון ועד הדרום, בגשרים ובצמתים.

מפגינים בג'למה / צילום: הדגלים השחורים
 מפגינים בג'למה / צילום: הדגלים השחורים

ארגוני המחאה מוסרים כי המשטרה מונעת מהמפגינים להגיע להפגין בכיכר וינגייט שמאחורי המעון. מחסומים וניידות הוצבו בכל דרכי הגישה ושוטרים רבים פרוסים בשטח ומונעים מהמפגינים להתקרב.

לדברי ארגון הדגלים השחורים ההפגנה מול ביתו של גנץ מתקיימת הערב מאחר ובשלו התנאים להחלפת נתניהו עוד בשבוע הקרוב ומי שמונע זאת הוא בני גנץ. הדגלים השחורים קוראים לגנץ "בשלו התנאים לממשלת מעבר ללא נתניהו- הוצא את ביבי מבלפור ועכשיו!".

הערב מקבלת ההפגנה בבלפור חיזוק מארגון חדש שקם בשבועות האחרונים - "נוער בלפור". הארגון כולל נערים ונערות בגילאי 13-18 שהתארגנו במטרה לאחד את כל בני הנוער במחאה.

מיצג של "נוער בלפור" - "תנו לגדול בשקט" / צילום: דוברות "קומי ישראל"
 מיצג של "נוער בלפור" - "תנו לגדול בשקט" / צילום: דוברות "קומי ישראל"

במסגרת המחאה, ביום חמישי האחרון הוצב בכיכר רבין בתל אביב הפסל "גיבור ישראל" של האמן איתי זלאיט. בפסל העשוי מברונזה נראה מפגין אוחז בדגל ישראל. הוא נוצר בהשראת צילום של עודד בלילטי בו נראה מפגין עם דגל ישראל שנפגע ממכת"זית במהלך הפגנה בבלפור.

פסלו של האמן איתי זלאיט "גיבור ישראל" בכיכר רבין / צילום: בר לביא
 פסלו של האמן איתי זלאיט "גיבור ישראל" בכיכר רבין / צילום: בר לביא

בשבוע שעבר הציב זלאיט את הפסל ללא אישור במוקד המחאה המרכזי בכיכר פריז אך הפסל הוסר על ידי פקחי העירייה בסיוע המשטרה.

זלאיט תלה לצד הפסל מכתב בו כתב כי "הפסל יוחזר בעתיד לכיכר הדמוקרטיה בירושלים ויהווה תזכורת ועדות לכל שהאזרחים הם הריבון".