מפעילי תקשורת יוכלו להפעיל סנקציות נגד מפעילים שחייבים להם כסף

משרד התקשורת עומד לצאת בשימוע לפיו במקרה שהמשרד יגיע למסקנה שמפעיל בעל תשתית לא מקבל תמורה עבור שירותים שהוא מספק למפעיל אחר במסגרת השוק הסיטונאי, הוא יוכל להגביל את המפעיל שלא משלם

שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין
שר התקשורת יועז הנדל / צילום: אייל מרגולין

משרד התקשורת צפוי לפרסם בקרוב שימוע שיאפשר למפעילי תקשורת, שמאפשרים למפעילים אחרים נגישות לתשתיות תקשורת שלהם, לנקוט נגדם בסנקציות במקרה שהפרו הסכמים. כפי שנחשף בגלובס, המשרד הגיע להבנה שלא ניתן לכפות מדיניות של שוק סיטונאי או שיתוף רשתות על מפעילים בעלי תשתיות, ומנגד כאשר המפעילים המתארחים לא משלמים או מפירים את ההסכם - להתעלם מכך.

במשרד הגיעו להבנה שלא ניתן להימנע מלאפשר למפעילים הנפגעים לנקוט סנקציה כלשהי נגד הגורמים המפרים, אך עם זאת המשרד אינו רואה עצמו כערכאה שיפוטית ולכן בכל מקרה הצעדים שיתאפשרו במקרה כזה יהיו צעדים "קלים". בנוסף המשרד יידרש להכריע ב"וויכוח" לפני שמפעיל מארח יוכל לנקוט בסנקציות נגד המפעיל המתארח.

כרגע הסנקציה שנשקלת היא לאפשר למפעילים שלא משלמים להם, להגביל את חופש השימוש ברשת על ידי מניעת הצטרפות לקוחות חדשים של המפעיל הלא משלם. ייתכנו סנקציות נוספות שיתבררו בשימוע.

במשרד משתדלים שלא להתערב יתירה בוויכוחים בין מפעילים ולכן ישנו צוות ייעודי שהמשרד מקים במקרים של מחלוקות בין מפעילים כדי לחסוך את ההליך המשפטי שיכול להימשך שנים ארוכות. מה שקורה הוא שישנם מפעילים שהצוות במשרד הגיע למסקנה חד משמעית שלא עומדים בהסכם ולא משלמים, אך המפעיל המארח לא יכול לנתקם כי אסור לו. במקרה כזה אי אפשר להמשיך לחייב אותו לספק שירותים כיוון שהמשרד הוא זה שכופה עליו לארח את אותם מפעילים במסגרת מדיניות השוק הסיטונאי.