"היזמים צריכים אוויר עם המכירות, והבנקים לא יודעים לתת את זה"

בפרויקט באריה בן אליעזר 20 ברמת גן יקום בניין עם 56 דירות במקום שני מבנים חד-קומתיים

סיפור הפרויקט:

דורון פרטוש, היזם, מספר שבמקור היו במגרש שני מבנים חד-קומתיים, של שתי משפחות - שתיהן מכרו את הבתים ליזם שהתכוון להקים במקום בניין עם 56 דירות. "בשנת 2014 עיריית רמת גן עוד חשבה לאשר פרויקט גדול של 56 יח"ד כי זה כביש ראשי, ואז השתנתה המדיניות. ובסופו של דבר הפרויקט קיבל היתר ל-28 יח"ד בלבד.

"בסבב הראשון הם היו אמורים לקבל דירות, וכשזה הסתבך הם מכרו את הדירות שלהם לקבלן הקודם ועזבו. אנחנו רכשנו את הפרויקט מהיזם הקודם. אני גם קבלן וגם יזם, לכן פערי התיווך מצטמצמים".

פרטוש מספר כי את המימון לפרויקט קיבל מחברת מכלול מקבוצת כלל ביטוח: "פנינו גם לבנקים אבל בתקופת הקורונה, ובגלל הרגולציה, הם לא יכולים להתגמש בתנאים מסוימים כמו מכירות מוקדמות או יחסי הון עצמי, הם קשוחים. וליזמים שצריכים אוויר עם המכירות כדי לא למכור בדוחק ולא בזול, את זה בנקים לא יודעים לתת.

"בחברות ביטוח לא מגבילים בלוח זמנים למכירות. גם הסכמי הליווי רצים יותר מהר, כי עובדים מול משרד עו"ד חיצוני שיש לו תמריץ. הריביות לא גבוהות יותר. חוץ מזה, לחברת ביטוח אין עמלת הקצאת אשראי, שבפרויקט כזה רק העמלה הזו היא מאות אלפי שקלים".

אריה בן אליעזר 20, רמת גן / צילום: יח"צ
 אריה בן אליעזר 20, רמת גן / צילום: יח"צ

התמורה ליזם:

היזם יבנה בניין מגורים בן שש קומות + קומת גג חלקית מעל קומת קרקע, מעל שני מרתפי חניה ובהם 29 מקומות חניה. בקומת הקרקע 2 דירות גן, קומת גג חלקית ובה 2 דירות פנטהאוז - סה"כ 28 דירות.

לו"ז: הבניין נהרס באוגוסט האחרון, צפי לאכלוס: ינואר 2023.
המצב הישן: בית צמוד קרקע ותיק ובו שתי דירות ללא מעלית.
היזם: קבוצת דורון פרטוש
הקבלן המבצע: דורון פרטוש בע"מ.
האדריכל של הפרויקט: בוריס דיקרמן.