נסיון התחברות מחודש לבלוקצ'יין הקפיץ את מניית וייטסמוק ביותר מ-100% ביומיים

לצורך כניסה לשוק מטבעות הקריפטו ששב לשגשג, מבקשת וויטסמוק למנות ליו"ר פעיל את יריב גילת, ממייסדי חברת האלגו-טריידינג המצליחה פיינל

מניית וויטסמוק  יותר מהכפילה את ערכה בתוך יומיים, לאחר שדיווחה ביום חמישי האחרון כי היא בוחנת כניסה לפעילות בתחום הבלוקצ'יין. לצורך הכניסה לתחום, מבקשת חברת התוכנה למנות ליו"ר פעיל את יריב גילת, ממייסדי חברת האלגו-טריידינג המצליחה Final ויזם הייטק ותיק. בעבר כיהן גילת כמנכ"ל פיינל, שהוא עדיין אחד מבעליה. לאחר זינוק דו יומי של 110% במניה נסחרת החברה בשווי של 55 מיליון שקל.

שוק מטבעות הקריפטו, המבוסס על טכנולוגיות בלוקצ'יין, נהנה משגשוג בחודשים האחרונים, בהובלת הביטקוין. מחיר הביטקוין נע ביום ראשון בשעות הצהריים סביב כ-19,300 דולר, אחרי עלייה של כ-5% ביממה האחרונה. מתחילת השנה עלה מחירו הדולרי בכ-150%. לפני כשבועיים, עם תחילת דצמבר, טיפס מחיר הביטקוין עד לכ-19,845 דולר - רמתו הגבוהה ביותר מאז 17 בדצמבר 2017, המועד שבו זינק לשיא כל הזמנים, 20,089 דולר.

אין זו הפעם הראשונה שבה וויטסמוק בוחנת כניסה לתחום הבלוקצ'יין. כבר בפברואר 2018, כפי שדווח בגלובס, הודיעה החברה כי היא "בוחנת כניסה לתחום קידום בורסות מסחר, ארנקים ומטבעות דיגיטליים". ואולם, כמו בנסיונות מיזוג אחרים שיזמה החברה בעבר (בתחומי הקנאביס והאשראי החוץ בנקאי), המהלך לא יצא לפועל.

גילת הוא משקיע אנג'ל ומנהל ותיק בחברות טכנולוגיה ישראליות, והוא גם מייסד שותף ויו"ר קבוצת הבלוקצ'יין First Digital Assets Group. הוא משמש כחבר הנהלה בקבוצת הטכנולוגיה Songo, הכוללת את החברות הבנות נובלטי מדיה, וידרייד, פרדיקטו, ברנדקראנץ' וליברדי, והוא גם יו"ר חברת Simplex, העוסקת בסליקת עסקאות במטבעות קריפטו.

פיינל, שגילת נמנה עם מייסדיה, עוסקת במחקר ופיתוח של אלגוריתמים למסחר בשוק ההון - ונחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום. מדובר בחברה פרטית, שעל-פי דיווחים לא רשמיים רווחיה נאמדים במאות מיליוני דולרים בשנה. משרדי החברה, שהוקמה ב-2001, נמצאים בהרצליה פיתוח, ומועסקים בה כ-150 עובדים.

על-פי הדיווח של וויטסמוק מיום חמישי, "החברה מנהלת משא-ומתן עם יריב גילת על-מנת למנותו ליו"ר דירקטוריון פעיל, וזאת כנגד הקצאת אופציות החברה המהוות 5% מהון המניות המונפק ואופציות נוספות ה מהוות עד 15% נוספים, בכפוף להשגת יעדים על-ידי החברה כפי שיסוכמו במשא-ומתן. מחיר המימוש של הכל האופציות יעמוד על 0.5 שקלים למניה" - כשליש ממחיר השוק אליו זינקה.

מתכננת גיוס 2.7 מיליון דולר כנגד הקצאת מניות

נוסף על כך, מנהלת החברה משא-ומתן על "גיוס הון מקבוצת משקיעים, ובהם גילת, חלקם בעלי ידע בתחום הבלוקצ'יין, בסכום כולל של כ-2.7 מיליון דולר ארה"ב, כנגד הקצאת מניות וויטסמוק במחיר מניה של 0.5 שקלים. סך הכול הקצאת המניות למשקיעים, ככל שתאושר, צפויה להגיע לכ-26% מהון המניות המונפק של החברה".

וויטסמוק מוסיפה בדיווח כי "לאחר השלמת גיוס הכספים וההקצאות כאמור, ככל שיושלמו, תחל החברה לפעול בתחום הפעילות החדש". החברה מעריכה כי לשם כך "יידרשו לה בשלב הראשוני מזומנים בהיקף של כ-7 מיליון דולר". המקורות לכך יהיו לדברי החברה המזומנים שבקופתה ומזומנים שינבעו לה מפירעון הלוואות שנתנה בעבר; וכן גיוס הכספים מהמשקיעים ומימוש האופציות על-ידם.

על-פי הודעת החברה, שאותה מוביל המנכ"ל איתי מרוז, "לגילת ידע נרחב בתחום הבלוקצ'יין. גילת יוביל את החברה בתחום הפעילות החדש, הכולל בין השאר השקעות נוסטרו ואלגו-טריידינג, השקעות הון סיכון בטכנולוגיות בלוקצ'יין וניהול נכסים דיגיטליים".