עסק ביום | פיצ'ר

"כל השנים גם סיפרתי אנשים, וזה מה שעכשיו הציל אותי"

הגר אני רון, בת 35, אמנית רב-תחומית וספרית מכרכור • "עד הקורונה העסק היה בצמיחה" • גלובס שם את הסיוע לעסקים קטנים ולעצמאים במרכז 

הגר אני רון, אמנית רב–תחומית וספרית / צילום: תמונה פרטית
הגר אני רון, אמנית רב–תחומית וספרית / צילום: תמונה פרטית

הגר אני רון, אמנית רב-תחומית וספרית, עבדה במשך שנים רבות לצד אמנים אחרים ובשבע השנים האחרונות מתפעלת עסק משלה, סטודיו שבו היא מכינה "בקטנה", כדבריה, ציורים, עבודות חימר וכלים שימושיים, בגדים מחומרים ממוחזרים, עבודות מעץ, סבונים, קטורות, כרטיסי ברכה מנייר ממוחזר ועוד.

"הסביבתיות והאקולוגיה הן חלק גדול מהעבודה. התחלתי מפסלים ופסיפסים, וכשחיפשתי חומר ידידותי הגעתי לבוץ. אני לוקחת את כל מה שחקרתי ושאני מאמינה בו, ואלה גם המסרים שלי. לצערי, אני די גרועה בכל מה שקורה באינטרנט. יש לי עמוד בחנות המקוונת ETSY, ועמודי פייסבוק - בהם עמוד בשם 'הגר פיסול טבעי בשיער', שבו אני מציעה את שירותיי כספרית בגישה טבעית, בלי כימיקלים".

לדברי אני רון, "עד הקורונה העסק היה בצמיחה. הכול היה אחלה. כל השנים האלה גם סיפרתי, וזה מה שעכשיו הציל אותי, כל עוד היה אפשר לספר. הבעיה העיקרית הייתה האירועים שבהם התרכזו רוב מכירות היצירות שלי. היה אמור להיות אירוע גדול במרץ - שלושה ימים שבהם אמנים מציגים סחורה בפרדס חנה, וזמן קצר לפני הכול בוטל, ואני ובן זוגי נשארנו עם מלאי גדול. כשרצינו להעביר אותו לחנויות, הן היו סגורות. ביטול האירועים בתקופת השיא שלהם פגע בהכנסה שלי. היום אני מוכרת דרך העמוד העסקי שלי, בתיאום מראש, עם הגעה לסטודיו להתרשמות מהמוצרים, בהתאם להנחיות".

המענקים עזרו?
"עזרו, אבל אני לא במצב אידאלי. הייתי מעדיפה להמשיך בתחום ובעשייה. בימים שהיה מותר, יכולתי פה ושם לחזור לספר לקוחות בהתאם לתקנות. זה עזר מעט. לרוב מגיעים אליי לקוחות מפה ואוזן, וגם זה רק בהתאם למגבלות, עם תיאום מראש ואיסוף. היו גם משלוחים ששלחתי. מטבעי אני ביישנית, אבל לשמחתי בורכתי בלקוחות שהם אנשים ממש מתוקים, העשייה שלי עושה להם טוב, והם עושים לי טוב בחזרה".

האמנות הייתה תרפיה בתקופה הזאת?
"היא תמיד תרפיה. אמנות היא בשביל הנשמה. קוראים לזה הקטרה - מלשון קטורת, לטהר דברים מעצמך, ולחלוק דברים מהעולם הפנימי". 

עצמאים, בעלי עסקים קטנים ושכירים בעלי שליטה - אנחנו רוצים לשמוע אתכם. להשתתפות במדור אפשר לפנות למייל i-can-help@globes.co.il