על חשבון בעלי המניות של קונדואיט: הקרן שמימשה מניות פריון ברווח של מאות אחוזים

בעלת מניות בחברה, הקרן הבריטית-ישראלית EA2K, מכרה לאחרונה את כל מניותיה בחברת האינטרנט

מתחילת חודש דצמבר, מניית פריון נטוורק  זינקה בשיעור של כמעט 60%, ויש מי שמנצל את ההזדמנות לממש רווחים: בעלת מניות בחברה, הקרן הבריטית-ישראלית EA2K, מכרה לאחרונה את כל מניותיה בחברת האינטרנט.

הקרן החזיקה קודם לכן ב-6.8% ממניות פריון. היא אינה מחויבת לדווח מתי מכרה את המניות, אך בהנחה שמכרה אותן בימים האחרונים, סביר להניח שהמכירה בוצעה בתמורה כוללת של בין 14-20 מיליון דולר. מחיר המניה בימים שלפני הדיווח על המכירה נע בין 7.7 דולרים ל-11.3 דולר, כך שהקרן רושמת תשואה בשיעור תלת-ספרתי על השקעתה המקורית במניית פריון.

פריון, בניהולו של דורון גרסטל, מספקת פתרונות בתחומי החיפוש באינטרנט והפרסום הדיגיטלי. החברה העלתה לאחרונה את התחזית השנתית שלה פעם נוספת, על רקע המשך ההתאוששות בתחום הפרסום הדיגיטלי. שווי השוק של פריון בנאסד"ק ובת"א הוא 306 מיליון דולר.

EA2K נכנסה להשקעה בפריון בתחילת 2019, כשרכשה מניות מידי רונן שילה ודרור ארז, לפי מחיר של 3.3 דולר למניה. שילה וארז הפכו לבעלי מניות בפריון ב-2013 בעקבות הרכישה של חטיבת סרגלי הכלים של חברת קונדואיט על ידי פריון. ב-2016, לאחר נפילה בשווי המניות, הוביל שילה מאבק אקטיביסטי בהנהלת פריון באותה עת, שהסתיים בפרישתו של המנכ"ל הקודם ג'וזף מנדלבאום.

לאחר מכירת המניות ל-EA2K, המשיך שילה לממש מניות פריון ומכר בהמשך אותה שנה מניות נוספות במחירים של 3-6.8 דולר למניה, לאחר עליות שנרשמו במניית פריון באותה עת. גם ארז מכר מניות ב-2019, במחירים של 5-6 דולר למניה, ושניהם הפסיקו להיות בעלי עניין בחברה באותה עת (אם כי לפי נתוני הבורסה בת"א, ארז עדיין בעל מניות בה). מעסקת קונדואיט נותרו כיום כבעלי מניות בפריון רק זק ואורלי רינת, שמחזיקים ב-8.1% ממניות החברה, בשווי נוכחי של 26.2 מיליון דולר.