מנכ"ל עמידר הנבחר: "החלטתי להסיר מועמדותי לתפקיד"

לפני כשבועיים בחר דירקטוריון עמידר באלי בנשימול לתפקיד מנכ"ל החברה • היום הוא הודיע כי החליט להסיר מועמדותו "מסיבות אישיות" • החלטתו מגיעה זמן קצר לאחר פרסום בתאגיד השידור "כאן", כי ייתכן והוא אינו עומד באחד מתנאי הסף לתפקיד • קובי מלכין נבחר לתפקיד במקומו

עמידר / צילום: איל יצהר
עמידר / צילום: איל יצהר

המנכ"ל הנבחר של החברה הממשלתית עמידר, אלי בנשימול, החליט להסיר את מועמדותו לתפקיד. חברת עמידר הודיעה כי בחרה בקובי מלכין לתפקיד המנכ"ל במקומו. 

לפני שבועיים בלבד בחר דירקטוריון החברה פה אחד בבנשימול (58) לתפקיד מנכ"ל החברה. זאת לאחר עבודה שקיימה ועדת איתור. לצד בנשימול בחרו חברי הדירקטוריון ביאיר זילברשטיין כיו"ר החברה.

אלא שכעת בנשימול הודיע במפתיע כי הוא מבקש שלא להתמנות לתפקיד המנכ"ל. בנשימול מסר לגלובס היום כי "החלטתי מסיבות אישיות, להסיר מועמדותי לתפקיד המנכ"ל. אין לי מה להרחיב. אני מודה מקרב לב לוועדת האיתור על עבודתה המקצועית, היסודית והעמוקה ולדירקטוריון החברה על תמיכתו המלאה בהחלטת הוועדה ובי".

החלטתו של בנשימול פורסמה זמן קצר לאחר פרסום בתאגיד השידור הציבורי "כאן", ולפיו הוא לכאורה איננו עומד באחד מתנאי הסף לתפקיד. לפי הפרסום אחד מתנאי הסף כלל סעיף לפיו על המועמד לנהל גופים עם היקף פעילות של 200 מיליון שקל, וכי בנשימול לא עומד בסעיף זה.

בנשימול הוא בעל תואר ראשון בהנדסה מאוניברסיטת בן גוריון ובעל תארים מתקדמים בהנדסת תעשייה וניהול ובנדל"ן. הוא שימש עד לאחרונה כמנכ"ל "השתתפויות בנכסים", שהיא חברה פרטית המספקת שירותי ניהול, גבייה והחזקה לנכסים מניבים, כולל חניונים, מבני תעשייה ומלאכה, וגם מגורים. לפני כן שימש בנשימול כמנכ"ל החברה לפיתוח גוש עציון.

עמידר, שהוקמה ב-1949, מהווה את זרוע הביצוע המרכזית של מדינת ישראל בנושאי דיור, והיא אחראית על ניהול והקמה של מאות אלפי יחידות דיור ציבורי. עמידר, שלפי ההגדרה "אמונה על ביצוע מדיניות ממשלת ישראל בתחום השיכון הציבורי", מנהלת כיום קרוב ל-48 אלף יחידות דיור, מהן כ-38 אלף יחידות דיור במסגרת דיור קבע וכמה מאות יחידות דיור זמני. פעולותיה כוללות את אכלוס הדירות והחזקתן, התקשרויות מול הדיירים וגביית שכר דירה, פיתוח סביבתי, וכן מכירת דירות בהתאם למדיניות הממשלה.

מחברת עמידר נמסר כי "לפני כשבועיים אישר דירקטוריון עמידר את מינויו של אלי בנשימול לתפקיד מנכ״ל החברה. בעקבות הודעתו היום, ג', על הסרת מועמדותו, הודיעה החברה לכשיר השני שנבחר, קובי מלכין, על בחירתו לתפקיד מנכ"ל החברה. מלכין, 55, תושב להבים, בעל תואר ראשון במינהל עסקים ותואר שני במימון, לשעבר מנכ"ל בנק אוצר החייל ומנכ"ל בנק מסד".