בעקבות חשיפת גלובס: איתמר בלישה לא ייצג את בעלי אג"ח אול-יר

בלישה, שאמור היה לקבל מהחברה העומדת בפני הסדר חוב שכר שעתי של כ-3,000 שקל, משך את הצעתו בעקבות הפרסום בגלובס • את מקומו תפס יואל בירן

נכס של אול איר / צילום: מצגת החברה
נכס של אול איר / צילום: מצגת החברה

איתמר בלישה, שאמור היה לשמש נציגם הזמני של מחזיקי איגרות החוב של חברת הנדל"ן הזרה אול-יר במשרדי החברה בניו יורק, משך את הצעתו - ובמקומו ימונה לתפקיד יואל בירן. זאת, ככל הידוע, בעקבות הפרסום בגלובס השבוע אודות שכר הטרחה הגבוה שאמור היה בלישה לקבל.

בלישה, כפי שפורסם בגלובס השבוע, אמור היה לקבל מהחברה שכר טרחה אסטרונומי של 800-900 דולר לשעת עבודה (כ-3000 שקל בשעה) - פי חמישה ויותר מהתשלום המקובל לבעלי תפקיד דומים בהסדרי חוב הנערכים בישראל. מחליפו בירן, על פי ההערכות, יקבל תשלום נמוך יותר.

נאמן האג"ח של אול-יר, חברת משמרת, עדכנה את מחזיקי האג"ח כי בשל דחיפות העניין ולאחר שהתייעץ עם מחזיקים מהותיים באג"ח החברה, החליט הנאמן בהתאם לסמכותו על פי שטרי הנאמנות, למנות באופן זמני את בירן מחברת Middle-Market Special Situation בניו יורק כנציג בחברה מטעם המחזיקים. מינויו של בירן נקבע עד למינויו של נציג קבוע על ידי המחזיקים.

בלישה, לשעבר קצין ביחידת המסתערבים דובדבן בצה"ל, ייסד ומנהל את חברת ההשקעות Yeter Creek, שבין השאר, הובילה עסקאות הלוואה למיזמי בנייה בניו יורק.  קודם לכן כיהן בתפקיד סגן נשיא בחברת השקעות הנדל"ן CIM Group, ולפני כן בבנק ההשקעות ג'יי.פי מורגן. 

דירקטוריון אול-יר אישר בסוף השבוע שעבר את הצעת החברה והתחייבותה כלפי נאמן האג"ח, חברת משמרת, למנות לאלתר נציג מטעמו בדירקטוריון החברה והתאגידים שבשליטתה - ובינתיים מדובר במינוי זמני, בניסיון להגביר את השקיפות של כלפי הנושים.

הנציג, על פי הדיווח של אול-יר לבורסה, יזומן בין השאר לכל ישיבות הדירקטוריון של החברות, לרבות כל ועדות הדירקטוריון, ויהיה זכאי לקבל כל מידע מאת החברות, לרבות לגבי פעילותן העסקית או הכספית, נכסיהן, התחייבויותיהן, נושיהן וכיוצא באלה. 

החברה מבקשת לדון בהסדר חוב

חברת אול-יר, שנמצאת בבעלות יואל גולדמן, עצרה בסוף נובמבר את התשלומים למחזיקי האג"ח הלא-מובטחות שלה מסדרות ב' ו-ד', ומבקשת לדון בהסדר חוב עם מחזיקי כלל סדרות האג"ח שלה (ב'-ה'). 

אול-יר עוסקת בנדל"ן מניב ברובע ברוקלין שבניו יורק, ועיקר פעילותה מתרכז בתחום הדירות להשכרה. החברה הייתה אמורה לפרוע בסוף נובמבר תשלומי קרן וריבית של כ-124 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב' שלה, אבל תשלום זה לא בוצע. בסך הכל חייבת אול-יר למחזיקי האג"ח כ-2.35 מיליארד שקל,

את אול-יר מוביל גולדמן עצמו, שמחזיק בתפקידי היו"ר והנשיא (לחברה אין מנכ"ל). לבורסת תל אביב הגיעו גולדמן ואול-יר בזכות יועצי ההנפקה רפי ליפא וגל עמית, שנחשבים לאחראים לתחילתו של גל הנפקות החוב של חברות נדל"ן אמריקאיות בבורסה בת"א. אול-יר נהפכת כעת לחברת הנדל"ן הזרה הרביעית שפונה להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, והיא הגדולה מכולן בהיקפי החוב שהנפיקה לציבור.