לא מרים ידיים: דמרי מציע לרכוש השליטה בישראייר לפי שווי של כ-170 מיליון שקל

ההצעה מעמידה את דמרי בקו אחד עם מוטי בן משה, אך הגשתה לאחר המועד שנקבע צפויה לעורר התנגדות מצד המתמודדים האחרים

יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום
יגאל דמרי / צילום: יונתן בלום

איש העסקים יגאל דמרי אינו מוותר על רכישת חברת תעופה והתיירות ישראייר. לאחר שאתמול (ג') התברר כי הצעתו היא הנמוכה ביותר מבין השלוש שהוגשו, הגיש ביום ד' דמרי הצעה משופרת לרכישת ישראייר לפי שווי של 169 מיליון שקל.

על-פי ההצעה המשופרת, ירכוש דמרי (באופן פרטי ולא באמצעות חברת הנדל"ן הבורסאית שבשליטתו) רק 83% ממניות ישראייר בתמורה לתשלום של 140.4 מיליון שקל במזומן, וזאת לאחר שקודם לכן הציע לרכוש את מלוא מניות החברה ב-143.1 מיליון שקל. המניות הנותרות של ישראייר (17%) יוחזקו בנאמנות עבור מחזיקי אג"ח ט' של אי.דיבי, עד לרישומה של ישראייר למסחר בבורסה בת"א, או עד לרכישתן.

לדברי דמרי, בכוונתו לפעול לרישום מניותיה של ישראייר למסחר בבורסה בתוך 18 חודשים מיום השלמת העסקה. עוד מציין דמרי בהצעתו, כי "בד בבד עם הרישום למסחר בורסה, יגויס על ידי ישראייר סכום נוסף לצורך פיתוח החברה, ועל מנת שישראייר תעמוד בהנחיות הבורסה לעניין שווי והחזקות ציבור הנדרשות לרישום מניותיה למסחר".

עם זאת, במקרה שרישום החברה למסחר לא יבוצע במהלך תקופה זו, מתחייב דמרי לרכוש מידי הנאמן את המניות הנותרות בתמורה לסכום של 29.5 מיליון שקל. להצעה זו יש להוסיף כמובן את התחייבותו של דמרי כי ישראייר תוותר על הלוואה של 5 מיליון דולר שהעניקה בעבר לאי.די.בי, כפי שהתחייבו גם שני המתמודדים האחרים על רכישת חברת התעופה.

אסיפת מחזיקי האג"ח נדחתה

בתגובה להגשת ההצעה המשופרת דחה נאמן אג"ח ט' של אי.די.בי את אסיפת מחזיקי האג"ח מהיום למחר (ה'). באסיפה נדרשים המחזיקים לבחור את ההצעה העדיפה לדעתם, כאשר מול דמרי מתמודדים חברת דור אלון שבשליטת מוטי בן משה וחברת בי.ג'י.איי שבשליטת רמי לוי ושלום חיים.

השיפור שהציע דמרי מציב אותו בשורה אחת עם הצעת דור אלון של בן משה, לרכישת 100% ממניות ישראייר בתמורה לסכום של 168.4 מיליון שקל במזומן. עם זאת, שיפור זה הגיע לאחר המועד האחרון שקבע נאמן אי.די.בי, עו"ד אופיר נאור, כך שהדבר צפוי לעורר התנגדות מצד המתמודדים האחרים.

המתמודדת השלישית, בי.ג'י.איי, הציעה לרכוש 66% מישראייר, כאשר יתרת המניות (34%) יירכשו בידי בעלי השליטה בה (רמי לוי ושלום חיים או חברות שבבעלותם). ההצעה כוללת תשלום של 101.2 מיליון שקל במזומן, מתוכו 50 מיליון שקל ישולמו על ידי בי.ג'י.איי ועוד 51.2 מיליון שקל על ידי בעלי השליטה בה. בנוסף, כוללת ההצעה הקצאה של 29.4 מיליון מניות של בי.ג'י.איי (32.5% מהחברה) בשווי נוכחי של 29.4 שקל לחברת אי.די.בי עבור נושיה.