חברת זומין מגייסת 21 מיליון דולר כדי להנגיש תוכן טכני ללקוחות

פלטפורמת הענן של זומין נמצאת בשימוש על ידי מאסטרקארד, מקאפי ודל • בסבב הגיוס השתתפו קרן בסמר, ויולה צמיחה וזרוע ההשקעות של סיילספורס

גל אורון, מנכ"ל ומייסד משותף זומין / צילום: תמונה פרטית
גל אורון, מנכ"ל ומייסד משותף זומין / צילום: תמונה פרטית

חברת זומין (Zoomin), המפתחת פלטפורמה להנגשת תוכן טכני, הודיעה היום (ד') על גיוס של 14 מיליון דולר במסגרת הרחבה של סבב A. בסבב ההרחבה השתתפו בסמר וזרוע ההשקעות של סיילספורס, שכבר השקיעו בחלק הראשון של סבב A ב-2018, כאשר הצטרפה אליהן קרן ויולה צמיחה, כמשקיעה חדשה. זומין, שהוקמה במקור כבוטסטראפ ללא גיוס חיצוני, גייסה בסך הכל 21 מיליון דולר עד היום.

פלטפורמת הענן של זומין נמצאת בשימוש על ידי חברות כמו מאסטרקארד, מקאפי ודל. הפלטפורמה של החברה מעבדת תכנים טכניים של חברות ממקורות שונים ומנגישה אותם ללקוחות הקצה של אותם ארגונים דרך פורטל הבית, אתר התמיכה, הפורומים, מוקד שירות הלקוחות ובתוך המוצר עצמו. לפי זומין, השימוש בפלטפורמה מסייע ללקוחות להפחית פניות למכרזי תמיכה ביותר מ-60% ותורם לשיפור שביעות הרצון וליצירת תרבות של שירות עצמי.

"המידע הטכני והמשעמם של החברה הוא ממש זהב בשבילנו ואנחנו משתמשים בו כדי לשפר את חווית המשתמש של לקוחות הארגון. הדבר הראשון שאנחנו עושים הוא לקבץ את כל החומר למקום אחד. אחר כך אנחנו מציגים אותו בתשובות קצרות, כדי שלא תצטרך לקרוא מסמכים ארוכים ומייגעים, ועושים פרסונליזציה כדי להתאים אותו למשתמשים ספציפיים. אנחנו רוצים לתת את המידע באופן פרואקטיבי ללקוחות שגולשים באתר או באפליקציה של החברה, כדי לחסוך מהם שיחה לשירות הלקוחות", אמר לגלובס גל אורון, מנכ"ל זומין.

זומין הוקמה ב-2016 על ידי אורון, חנן זלצמן וג'ו גלב והיא מעסיקה כ-85 עובדים בישראל, בניו יורק ובלונדון. הגיוס הנוכחי ישמש את החברה להרחבת פעילות המכירות ברחבי ארה"ב, אירופה ואסיה, לצד גיוס של מהנדסים ותפקידי מחקר ופיתוח במטה בישראל.

"עידן הטרנספורמציה הדיגיטלית הגיע סוף סוף למידע הטכני", מסר עמית קרפ, שותף בקרן בסמר. "זומין היא החברה היחידה המאפשרת לארגונים למנף את התוכן הטכני הקיים כנכס אסטרטגי המשפר את שביעות רצון ונוחות השימוש של הלקוחות בעת שימושם במוצר".

"פלטפורמת הידע של זומין מונחית הבינה המלאכותית מאפשרת לחברות לחשוף את האוצר החבוי במידע הטכני במוצריהן", מסר רפי כרמלי, שותף בוויולה צמיחה."שינוי האופן שבו משתמשי קצה עוסקים במידע הטכני מסיר חיכוך, משפר באופן משמעותי את חוויית הלקוח לאורך כל שלביה, ומאפשר הפקת ערך מיידי מהפלטפורמה".