גרמניה סוללת את הדרך להנפקת ניירות ערך דיגיטליים על בסיס בלוקצ'יין

חוק שאושר היום (ד') על ידי ממשלת מרקל, יאפשר לתעד העברות של ניירות ערך בגרמניה באמצעות רישום במערכות דיגיטליות במקום תעודות נייר • החוק פותח אפשרות גם להנפקת מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

קבינט ממשלת גרמניה, בראשותה של הקאנצלרית אנגלה מרקל, אישר היום (ד') חקיקה חדשה שתאפשר להציג ניירות ערך דיגיטליים כחלק מאסטרטגיית הבלוקצ'יין הרחבה של גרמניה - כך הודיע היום משרד האוצר הגרמני, על פי דיווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

החוק החדש משנה את הכללים שאילצו עד כה מנפיקים ומחזיקים בניירות ערך בגרמניה לתעד העברות של ניירות ערך עם תעודות נייר. "תעודת הנייר הזאת אולי יקרה לכמה אנשים מסיבות נוסטלגיות, אבל העתיד שייך לגרסה האלקטרונית שלה", אמר שר האוצר אולף שולץ, שהוסיף כי ניירות ערך דיגיטליים חוסכים בעלויות ובנטל האדמיניסטרטיבי.

תעודת הנייר של העברת ניירות ערך בגרמניה תוחלף כעת ברישום דיגיטלי במאגר מרכזי של ניירות ערך או רישום דיגיטלי שיישמר על ידי בנקים פרטיים. נוסף על כך, על פי החוק החדש, יתאפשר גם רישום של מטבעות דיגיטליים הנחשבים לניירות ערך במערכת המבוססת על טכנולוגיית בלוקצ'יין.

שרת המשפטים הגרמנייה, כריסטין למברכט, אמרה כי החוק החדש יספק בהירות משפטית ויגדיל את הפוטנציאל של טכנולוגיות חדשות. טכנולוגיית בלוקצ'יין מייצרת מאגר נתונים דיגיטלי, שבו כל המידע על כל תנועה או העברה נשמר באופן מוצפן. כמו כן, מאגר המידע אמור להיות פתוח לכלל המשתמשים, באופן שיספק מידה רבה של שקיפות.

בלוקצ'יין נחשב לטכנולוגיה המספקת חסינות מפני זיופים, מכיוון שכל משתמש במערכת מחזיק בעותק של מאגר הנתונים, כך שבאופן תאורטי, בלתי אפשרי לשנות את הנתונים במאגר בלי שהמשתמשים יבחינו בכך.

לדברי אכים ברג, ראש התאחדות עסקי ה-IT הגרמנית Bitkom, "טכנולוגיית בלוקצ'יין היא בעלת פוטנציאל להפוך לחלוטין את הסדרים הקיימים ולשנות מן היסוד את הדרך שבה פועלים מגזרים עסקיים שלמים".