שיא כל הזמנים נשבר: ביטקוין חצה את רף ה-20 אלף דולר

עם שבירת שיא כל הזמנים, מעל ל-20,300 דולר, מחיר הביטקוין משלים זינוק של כ-11% בשבוע האחרון - וקפיצה של 165% מתחילת השנה • מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי: "על אף ההתלהבות, אנחנו ממליצים למשתמשים חדשים ללמוד את הנושא לפני שייכנסו לשוק"

אילוסטרציה: shutterstock
אילוסטרציה: shutterstock

מחיר הביטקוין חצה אחר הצהריים היום (ד') את רף ה-20 אלף דולר, לראשונה מאז דצמבר 2017. על פי נתוני אתר CoinMarketCap, המרכז מידע על מחירי מטבעות הקריפטו במאות בורסות ברחבי העולם, בסביבות השעה 16:00 הגיע שער הביטקוין (BTC) הממוצע מעל ל-20,300 דולר - רמתו הגבוהה אי פעם - ובכך שבר את שיא כל הזמנים שקבע ב-17 בדצמבר 2017, ועמד אז על 20,089 דולר.

עם שבירת שיא כל הזמנים, מחיר הביטקוין משלים זינוק של כ-11% בשבוע האחרון - וקפיצה של 165% מתחילת השנה. מחירו הדולרי הנוכחי משקף לביטקוין שווי שוק של קרוב ל-377 מיליארד דולר.

מני רוזנפלד, יו"ר איגוד הביטקוין הישראלי, אמר כי "המטבע הדיגיטלי ביטקוין שובר את הרף הפסיכולוגי של 20 אלף דולר למטבע, לאחר שחצה את רף ה-19 אלף באמצע החודש שעבר. זהו ציון דרך סמלי בדרך של ביטקוין למעלה". לדבריו, "ערך הביטקוין משקף את האפשרויות הגלומות בו ובכלכלה שהוא מייצג, וגם את השימושים בו. עם זאת, דווקא עכשיו צריך לומר: שער הביטקוין משתנה במהירות, ואי-אפשר לחזות אותו בטווח הקצר. העובדה שהשער הכפיל את עצמו בלמעלה מפי חמש מהשער שבו היה רק במרץ השנה, היא מרשימה, אבל עליות שכאלה יכולות להתחלף במהירות בירידות. ולכן, על אף ההתלהבות, אנחנו ממליצים למשתמשים חדשים ללמוד את הנושא לפני שייכנסו לשוק, ולא להשקיע יותר ממה שהם מסוגלים להרשות לעצמם להפסיד".

יובל רואש, מנכ"ל חברת ביטס אוף גולד, העוסקת במכירה וקנייה של מטבעות קריפטו, אמר כי "עליית המטבע מגיעה על רקע כמה גורמי רקע יציבים יחסית, שדוחפים את ערך הביטקוין כלפי מעלה. הראשון בהם הוא קצב הנפקת המטבעות שנחתך במחצית במרץ האחרון, והשני הוא כניסתם של גופים משמעותיים לתחום, ובהם משקיעים כמו חברת מיקרוסטרטג'י או בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן, או חברות פינטק כמו פייפאל וסקוור, שרוכשות ביטקוין ומבקשות לעשות באמצעי התשלום הזה שימוש במערכות שלהן. גורם נוסף הינו היחלשות הדולר והדפסת הכסף בארה"ב, שגורמים למשקיעים לנסות ולגדר את עצמם באמצעים שיאפשרו להם לשמור על ערך הכסף - מה שהופך את ביטקוין לאטרקטיבי. עם זאת, חבל שהרגולטור בישראל גורר רגליים ולא מאשר את צו איסור הלבנת הון לחוק נותני שירותים פיננסיים - ובכך דוחק את רגלי התעשייה הזו מישראל".

אלי בז'רנו, מנכ"ל בורסת הקריפטו הישראלית Bit2c, אמר כי "מדובר בשבירת שיא נוספת על רקע ההתחזקות הכללית של התחום. אנחנו מאמינים שההתייחסות לביטקוין לא רק כאמצעי תשלום, אלא גם כמכשיר המאפשר להחזיק ערך, תביא להתייחסות משמעותית אליו, שתלך ותגבר בעולם, בהתאם למגמה שאנו רואים בחודשים האחרונים".

שגיא בקשי, מנכ"ל חברת CoinMama, המספקת שירותי קנייה ומכירה של מטבעות קריפטו בעולם, ציין כי "הביטקוין הוכיח מעבר לכל ספק שהוא כאן כדי להישאר. הוא בלתי שביר, אדיש לחדשות, לרגולציה, למשברים כלכליים או לקריאות נואשות של מדינאים לחסום אותו. מי שבוחר להמשיך להתעלם ממנו - לוקח סיכון של הישארות מחוץ למשחק. הגענו לנקודה שבה זה נחשב חוסר אחריות שלא ללמוד את התחום ולהתחיל לרכוש מעט בשביל ההתנסות".