במקום שמרון: ינקי קוינט נבחר לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל

קוינט יעזוב בימים הקרובים את תפקידו במנהל רשות החברות ויחליף את עדיאל שמרון שכיהן בתפקיד למעלה מחמש שנים

ינקי קוינט. המינוי יובא לאישור הממשלה / צילום: רפי קוץ
ינקי קוינט. המינוי יובא לאישור הממשלה / צילום: רפי קוץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר ישראל כ"ץ ושר השיכון יעקב ליצמן חתמו על מינוי של יעקב (ינקי) קוינט לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל, זאת אחרי המלצה של ועדת איתור לתפקיד.

קוינט נחשב מזה זמן לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר להתמנות בתפקיד, ואף זכה לתמיכתו של שר השיכון ליצמן. קוינט מכירה היטב את הפעילות של רמ"י. בשנת 2001 הוא הגיע לרמ"י ועבר בה במספר תפקידים, לרבות היועץ המשפטי של הרשות. הוא עבד ברמ"י עד לשנת 2017, ולאחר מכן כאמור מונה לשמש כמנהל רשות החברות.

לאחרונה קמו נגד האפשרות למנות אותו לתפקיד מנהל רמ"י רבים בקרב אנשי ההתיישבות. זאת כיוון שלטענתם בעבר הוא הרבה לקבל החלטות בתפקידים שונים שהפלו אותם.

קוינט מחליף בתפקיד את עדיאל שמרון שמכהן כמנהל רמ"י מזה למעלה מחמש שנים.

הוביל את הפרטת הדואר ונמל חיפה

קוינט (בן 47, נשוי + 5) מתגורר ברחובות, בוגר ישיבת 'הר ציון' באלון שבות, ובוגר המכללה לביטחון לאומי; בעל תואר ראשון במשפטים וכלכלה מאוניברסיטת בר אילן, תואר שני במדע המדינה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני נוסף במנהל עסקים מאוניברסיטת בר אילן.

בתפקידו הנוכחי מכהן קוינט כמנהל רשות החברות הממשלתיות והוביל בשנים האחרונות שורה של מהלכים משמעותיים, בהם הפרטת החברות: דואר ישראל, נמל חיפה, החברה לשירותי איכות הסביבה, מקורות ייזום והתעשיה האוירית. כן הוביל קוינט גיבוש יעדים פיננסים לחברות.

בנוסף, קידם את פרוייקט "ערך משותף", פרויקט המשלב בין המטרות העסקיות-כלכליות של חברה ובין התועלת הערכית שהיא מייצרת - לאומית, חברתית או סביבתית.

קודם לכן, שימש קוינט כיועץ המשפטי ברשות מקרקעי ישראל במשך 9 שנים וליווה את הרפורמה ברשות מקרקעי ישראל וביצוע השינוי הארגוני; ליווי הסכמי המקרקעין מורכבים בין היתר של רכבת ישראל, נמלי ישראל, רשות שדות התעופה וכמובן, היה חלק משמעותי בהוצאה לפועל של תכנית מחיר למשתכן וליווה את קידום מכרזי התוכנית ועוד.

שר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן אמר כי "אני מצפה לכניסת ינקי קוינט לתפקיד מנהל רשות מקרקעי ישראל. זוהי תקופה מאתגרת למשק הישראלי בכלל ולענף הדיור בפרט ואני בטוח שינקי הוא איש המקצוע הנכון בזמן הנכון וביחד נעשה ונצליח בעזרת השם. בהזדמנות זו אני רוצה להודות למנהל רמ", עדיאל שמרון על עבודתו המסורה אשר הביאה להישגים משמעותיים ולאחל לו בהצלחה בכל אשר יפנה".