נתניהו צפוי להגיע בינואר לביקור רשמי באיחוד האמירויות

רה"מ צפוי להגיע בתחילת ינואר לאבו דאבי לחנוכת השגרירות הישראלית בבירת איחוד האמירויות • בנוסף צפויים להגיע לטקס אישים בכירים בממשל האמריקאי היוצא, ובהם ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של טראמפ • גם שר החוץ גבי אשכנזי ישתתף באירוע

חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן / צילום: Alex Brandon, AP
חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות ובחריין בבית הלבן / צילום: Alex Brandon, AP

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להגיע בתחילת חודש ינואר לאבו דאבי לחנוכת השגרירות הישראלית בבירת איחוד האמירויות. לפי דיווחים בכלי תקשורת באמירויות - השגרירות ועימה הקונסוליה ישראלית בדובאי - מרכז הסחר והעסקים של האמירויות, יחנכו בשבוע הראשון של ינואר 2021.

מקורות מדיניים בישראל ובאמירויות אומרים כי בטקסים ישתתף ככל הנראה ראש הממשלה נתניהו, בביקורו הרשמי הראשון שם מאז ההכרזה על חתימת הסכמי השלום, והחתימה בבית הלבן.

כן צפויים להגיע אישים בכירים בממשל האמריקאי היוצא ובהם ג'ארד קושנר יועצו וחתנו של הנשיא טראמפ, השליח לאזור אבי ברקוביץ' ואחרים שהיו מעורבים במהלכים שהובילו להסכמי אברהם.

נזכיר כי נתניהו הורה לשרי הממשלה לבטל ביקורים מתוכננים באמירויות בטרם הוא עצמו יגיע לשם, ולביקור המתוכנן בינואר צפויים להתלוות אליו כמה מן השרים. שר החוץ גבי אשכנזי ישתתף גם הוא בטקס חנוכת השגרירות באבו דאבי, מתוקף תפקידו. בסביבתו אומרים כי פתיחת שגרירויות היא בסמכות השר וכי אם ראש הממשלה ירצה להצטרף יש לברך על כך.

עדיין לא ברור אם גם ראש הממשלה החליפי בני גנץ יצטרף. זה תלוי מן הסתם גם בהתרחשויות הפוליטיות בשבוע הבא, ובאפשרות כי הממשלה הנוכחית תיפול. 

במהלך ינואר צפויה להיחנך בתל אביב השגרירות האמירתית, וגם חנוכה זו תלווה במשלחת רמת דרג של האמירויות.