נשיא צרפת עמנואל מקרון אובחן כחולה בקורונה

מקרון, שצפוי להיכנס לבידוד של כשבוע לפחות, יחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-43, והוא בכושר גופני טוב • לא ידוע אם רעייתו, המבוגרת ממנו ב-24 שנים, נדבקה גם היא, או עובדים ופוליטיקאים אחרים

נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאטיב
נשיא צרפת, עמנואל מקרון / צילום: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאטיב

נשיא צרפת עמנואל מקרון אובחן כחולה בקורונה - כך עדכן היום (ה') ארמון האליזה. בהודעה נמסר כי הנשיא הצרפתי הפגין סימפטומים של המחלה ונבדק בבדיקת PCR, שאישרה כי הוא סובל מקורונה. "בדיקת PCR בוצעה מיד עם הופעת התסמינים הראשונים", נמסר בהודעה. מקרון צפוי להיכנס לבידוד של כשבוע לפחות, "במהלכם הוא ימשיך לעבוד באופן מרוחק", נמסר.

בעקבות ההודעה על מחלתו של מקרון הודיעו שורה של מנהיגים אירופיים כי ייכנסו לבידוד באופן מיידי. ביניהם: ראש ממשלת פורטוגל אנטוניו קושטה, שנפגש עם מקרון בארמון האליזה ביום שני האחרון; ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז ונשיא מועצת אירופה הבלגי שארל מישל, שנפגשו עם הנשיא הצרפתי לארוחת צהריים בארמון האליזה גם ביום שני האחרון; גם פוליטקאים צרפתים, ביניהם ראש הממשלה ז'אן קסטקס, ייכנסו לבידוד של שבוע, כפי שמורות ההנחיות העכשוויות בצרפת.

מקרון יחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-43, והוא בכושר גופני טוב. לא ידוע אם רעייתו, המבוגרת ממנו ב-24 שנים, נדבקה גם היא, או עובדים ופוליטיקאים אחרים.

שר האוצר הצרפתי ברונו לה-מר וכן האחראי מטעם האיחוד האירופי למשא-ומתן עם בריטניה על הסכם סחר, מישל ברנייה, היו חולים בקורונה. בין ראשי המדינות שחלו בקורונה ניתן למנות את ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון, נשיא ברזיל ז'איר בולסונרו ונשיא ארה"ב דונלד טראמפ. כולם החלימו מהמחלה.

בצרפת נכנסו השבוע לתוקף הקלות בהגבלות על הציבור כחלק מהמאבק מהמאבק בקורונה, אחרי שהמדינה יישמה עוצר וסגר הדוקים יותר משכנותיה האירופיות בחודש וחצי האחרונים. עם זאת, הוטל עוצר לילי ברחבי המדינה משמונה בערב ועד שש בבוקר. תיאטראות, בתי קולנוע ומוזיאונים יישארו סגורים עד 7 בינואר לפחות. המסעדות ובתי הקפה יישארו סגורים עד ה-20 בינואר לפחות. גם אתרי הסקי יהיו סגורים לפעילות עד ינואר לכל המוקדם. ההתקהלויות יוגבלו לשישה בני אדם.

ראש הממשלה ז'אן קסטקס הזהיר את תושבי צרפת במסיבת עיתונאים השבוע כי יש לשמור על ערנות ולהקפיד על הכללים. בצרפת נרשמו בממוצע בימים האחרונים כ-10,000 מקרי קורונה ביום.