סגן השר לשעבר מיכאל רצון מנפיק אג"ח בבורסה ומקפיץ את שכרו

חברת הנדל"ן אב-גד שייסד רצון, מתכננת לגייס עד 60 מיליון שקל • שכרו של רצון כיו"ר החברה שודרג ל-90 אלף שקל בחודש

מיכאל רצון / צילום: איל יצהר
מיכאל רצון / צילום: איל יצהר

חבר הכנסת וסגן השר לשעבר מיכאל רצון עושה את דרכו לבורסה לניירות ערך בתל אביב, באמצעות הנפקת איגרות חוב שהוא מקדם לחברת הנדל"ן אב-גד החזקות שייסד, ואשר בה הוא מכהן כיו"ר.

לקראת הגיוס המתכונן, בהיקף צפוי של עד 60 מיליון שקל ובריבית שנתית שקלית של עד 6%, פרסמה אב-גד תשקיף ומצגת עם פעילות החברה, שמהם עולה כי היא עוסקת בשני תחומים - ייזום ובניית פרויקטים בדרך של התחדשות עירונית באזור השרון והמרכז, ומתן שירותי בנייה בחלק מהפרויקטים שלה ובפרויקטים עם שותפים. את פעילותה התחילה אב-גד ב-2008 ובידיה כיום כ-210 דירות בהקמה או לקראת תחילת ביצוע, מתוך כ-2,700 דירות בביצוע ובתכנון, אחרי שעד כה מסרה כ-520 דירות ב-10 פרויקטים שהסתיימו.

את כספי ההנפקה מייעדת אב-גד בעיקר להעמדת הון עצמי בכמה מהפרויקטים שלה, וכן לפירעון הלוואות קיימות, ולחוב שתגייס בבורסה תציע ביטחונות ושעבודים על כמה מהפרויקטים.

עוד עולה מהפרטים שפרסמה אב-גד, כי הכנסותיה למחצית הראשונה של 2020 קפצו בכ-70% ל-42 מיליון שקל, אחרי שבסוף 2019 רכשה חברה בעלת כמה פרויקטים (שהקפיצה את רווחיה ב-2019 בזכות רווח הזדמנותי שרשמה מכך). הרווח הגולמי של אב-גד במחצית הראשונה של 2020 נשחק, הוצאותיה גדלו והיא עברה להפסד של כ-1 מיליון שקל, אחרי רווח נקי של פחות מ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2019.

בקופתה של חברת אב-גד היו במחצית השנה מזומנים בהיקף של כ-4.5 מיליון שקל, והיא הציגה היקף נכסים שוטפים של כ-70 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות של כ-66 מיליון שקל. הונה העצמי עומד על כ-25 מיליון שקל.

שני הבנים נושאי תפקידים בחברה

מיכאל רצון (68), כיהן בעבר כח"כ מטעם הליכוד וכסגן שר התמ"ת, ובעברו גם שימש יו"ר חברת נת"ע. מנכ"ל אב-גד הוא בנו, ראם רצון, ולקראת ההנפקה שידרגו השניים משמעותית את תנאי העסקתם, עם העלאת שכרו החודשי של רצון האב מ-54 אלף שקל ל-90 אלף שקל והכפלת שכרו החודשי של רצון הבן, מ-23 אלף שקל ל-45 אלף שקל. זאת, נוסף על מענק שנתי שייגזר מרווחיה של אב-גד והטבות אחרות. שכרו של עודד רצון, גם הוא בנו של מיכאל רצון, המכהן כמהנדס החברה, שודרג ב-60%, מ-25 אלף שקל ל-40 אלף שקל בחודש.

עוד במשפחת רצון, חברת אב-גד מקבלת שירותים משפטיים מעו"ד נצחיה לבנדה, בת דודתו של מיכאל רצון, תמורת בין 0.9% ל-2% משווי הפרויקטים של החברה, ובסיכום השנתיים הקודמות (2019-2018), התגמולים עבורה הסתכמו יחד בכ-1.8 מיליון שקל.