עיריית חיפה אישרה השקעה של 270 מיליון שקל בהרחבת מבנה פארק מדעי החיים

מדובר בפרויקט משותף של חברת "מבנה", ו"החברה הכלכלית חיפה", וההערכה היא כי הבנייה של שני המבנים החדשים בפארק תושלם עד סוף שנת 2023 • הפרויקט נמצא על יד מתחם מת"מ ומיועד לתעשיית ההייטק

פארק המדע והטכנולוגיה בחיפה / הדמיה: מבנה והחברה הכלכלית חיפה
פארק המדע והטכנולוגיה בחיפה / הדמיה: מבנה והחברה הכלכלית חיפה

ראשת עיריית חיפה ו"החברה הכלכלית" חיפה הודיעו כי אישרו את תקציב הקמת שני מבנים נוספים בקומפלקס "פארק מדעי החיים", שנמצא על יד מתחם מת"מ, בעלות של 270 מיליון שקל. מדובר בפרויקט משותף של חברת "מבנה", ו"החברה הכלכלית חיפה", וההערכה היא כי הבנייה תושלם עד סוף שנת 2023.

קומפלקס פארק מדעי החיים, שממוקם על חטיבת קרקע בגדול של כ-31 דונם, מתוכנן ע"י משרד משה צור אדריכלים ואמור להכיל חמישה מבנים בשטח כולל של 85 אלף מ"ר. גודל קומה טיפוסית בבניין עומד על כ- 1,500-2,000 מ"ר. בשנת 2016 אוכלס המבנה הראשון בפארק ופועלות בו החברות GE, סונובה, חממה טכנולוגית HealthO2, שטיינר , סינטה בר ועוד.

פארק מת"ם (מרכז תעשיות מדע) נוסד ב-1968 על ידי עיריית חיפה וחברת אלרון שביקשו להקים מתחם סגור לתעשיית ההייטק שינצל את הקרבה לטכניון. הפארק, שנמצא כיום בבעלות משותפת של מבנה ושל החברה הכלכלית חיפה, משתרע על 224 דונם, כולל 25 מבנים בשטח כולל של כ-272 אלף מ"ר, מהם 173 אלף מ"ר שטחים עיקריים וחניונים ושטחי שירות בשטח של 99 אלף מ"ר. כיום עובדים בו כ-11 אלף איש.