תזכיר חוק: מעבר לשירות דיגיטלי במקום הגעה פיזית למשרדי הממשלה

שר המשפטים אבי ניסנקורן יפיץ היום תזכיר חוק שיאפשר מתן שירותים רבים באופן מקוון, קל ויעיל

שר המשפטים אבי ניסנקורן / צילום: יוסי זמיר
שר המשפטים אבי ניסנקורן / צילום: יוסי זמיר

שר המשפטים אבי ניסנקורן יפיץ היום (ה') תזכיר חוק למתן שירותים ממשלתיים ועירוניים באופן דיגיטלי. החוק נועד לאפשר ביצוע פעולות באמצעים דיגיטליים, שיאפשר מתן שירותים רבים באופן מקוון, קל ויעיל.

החוק יחסוך לאזרחים הגעה פיזית למשרדי הממשלה לצורך ביצוע פעולות בסיסיות ויקל על אזרחים לקבל את השירות המגיע להם, מבלי לצאת מהבית. כך אזרחים לא יצטרכו לטרוח ולגשת לסניף הדואר ולאסוף דואר רשום, אלא יוכלו לקבל מכתבים מהממשלה בדואר אלקטרוני. במקרה של רישום משכנתא בטאבו וברשם המשכונות, למשל,  ניתן יהיה לבצע תהליך דיגיטלי או זיהוי מרחוק של זוכת מזונות בהוצל"פ לפתיחת תיק מזונות.

החוק מציע חזקת מסירה במקום דיוור בדואר, בתום ארבעה ימי עסקים מיום משלוח המסר. החזקה לא תתקיים אם הנמען הוכיח שלא קיבל את המסר ממניעים שאינם תלויים בו. בנוסף לכך, החוק מציע מענה גם לאוכלוסיות שעלולות להתקשות בשימוש באמצעים דיגיטליים, באמצעות ליווי, ביצוע התאמות נגישות והעמדת חלופות מתאימות.

החוק נוסח במחלקת ייעוץ וחקיקה (משפט אזרחי) במשרד המשפטים, בהובלת עו״ד רני נויבואר, ראש אשכול אזרחי בייעוץ וחקיקה.

שר המשפטים אבי ניסנקורן: "הגיע הזמן להתקדם, המעבר של גופים ממשלתיים וציבוריים לעולם הדיגיטלי הוא צעד מתבקש, שיקל בדרישות הביורוקרטיות, ינגיש את השירותים לציבור ויסייע במימוש זכויותיו״