"מתנגדי החיסונים נוקטים בסוג חדש של טרור ביולוגי"

בימים האחרונים נתלו ברחבי הארץ מודעות אבל פיקטיביות לילדים • מאחורי הפעילות עומדת קבוצה קיצונית של מתנגדי חיסונים

צילום מסך מהעמוד של ד"ר ליאור אונגר
צילום מסך מהעמוד של ד"ר ליאור אונגר

ההיערכות לחיסוני הקורונה בעיצומה, הציפייה בשיאה, אך לצד כל אלה, באופן לא מאוד מפתיע, גוברות גם קבוצות קיצון הטוענות לתיאוריות קונספירציה, ונראה שהן אף עולות מדרגה. בימים האחרונים נתלו ברחבי הארץ מודעות אבל פיקטיביות לילדים שנפטרו, מהחיסון לכאורה. הפעם לא מדובר רק באלה שמכחישים שמדובר במגפה, אלה בקבוצות של מתנגדי חיסונים שמנצלות את המצב כדי לזרוע פחד ולהגביר את הדיסוננס.

ד"ר ליאור אונגר, מומחה לנוירוכירורגיה, אקטיביסט רשת בתחומי רפואה וחברה הידוע במאבקו במתנגדי החיסונים, מקדיש בתקופה האחרונה את המאבק והזמן, לקבוצות ספציפיות אלה. אם עד הקורונה התמקד ד"ר אונגר בעיקר באלה שמפחידים הורים צעירים מחיסוני השגרה, הפעם הוא פונה לאלה שקוראים למבוגרים שלא להתחסן בחיסון שאושר לשימוש ברחבי העולם. ילדים, נזכיר, כלל לא אמורים להתחסן הפעם.

בימים האחרונים קיבל ד"ר אונגר ממספר גורמים תמונות של המודעות. בתחילה הוא התלבט אם בכלל לתת לדבר במה, אך בסופו של דבר החליט שלא להתעלם, והוא אף קורא למשטרה להתערב, ומבקש ממי שנתקל במודעות כאלו, לתלוש אותן.

"מודעות האבל האיומות הללו, הן חלק מפעילות מאורגנת וממומנת, שמטרתה לזרוע חרדה ופחד מיותרים, מחיסונים בטוחים ויעילים, שאגב, כלל לא אושרו עדיין למתן לילדים. מה שמוכיח, שהמטרה היא "להקדים מכה לתרופה", כתב ד"ר אונגר. "מהי המטרה של אותם אנשים? לפגוע בכולנו. בסופו של יום, מדובר בטרור מסוג חדש. טרור שהחליף את חומרי הנפץ בחומרי תעמולה. טרור קטלני לא פחות, ואף יותר, היות והוא מאיים להשאיר אותנו במצב הנוכחי עוד זמן ממושך".

בשיחה עם גלובס מסביר ד"ר אונגר כי המודעות אינן דבר שולי וזניח. "הן נתלו בערים כמו ראשון לציון, רמת גן, גבעתיים, ועוד. זה משהו מאורגן. קיבלתי גם דיווחים על עלון שחולק בתיבות דואר בארץ ואני לא אתן לו במה, כי הוא מלא באוסף של הפחדות. פה פעלתי, כי חשבתי שנחצה קו אדום. זה גל של טירוף מערכות - ראיתי כבר טלאי צהוב בפרופיל שקורא לא להתחסן, ועכשיו מודעות האבל האלו. המפיצים יודעים שהחיסונים עוד כלל לא אושרו לשימוש בילדים, רק בבוגרים, אבל כשהמטרה שלהם לערער אמון, אז כל הכלים להפחדה כשרים מבחינתם. וכל זה כשמדובר בחיסון שהוא בטוח ויעיל. אלה אנשים שבחרו לשקר, לזייף כרזות, במטרה לייצר סוג חדש של טרור ביולוגי. במקום חומר נפץ הם משתמשים בחומרי תעמולה".

אונגר לא יודע מי עומד מאחורי ההפצה. "ניסיתי להתחקות אחרי האנשים שעומדים מאחורי זה, אבל לא הצלחתי עדיין. כמו כל ארגון טרור יש פה איזושהי חשאיות. אני מאוד מקווה שמי שעשה את זה ייתפס וימצו אתו את הדין". 

"יש כמה קבוצות קונספירציה בארץ. הם יודעים ליצור התקפות מאורגנות על פוסטים הסברתיים על החיסון, להגיב כנגדו. זה קורה לא רק בחיסון לקורונה. המטרה שלהם לערער את האמון. יש חפיפה לא מבוטלת בין הקונספירציות השונות. אף פעם לא ראיתי מתנגד חיסונים שמחזיק בסוג אחד של תאוריה. גם במשכילים ביניהם נגלה את זה באנשים עם דפוסי חשיבה קונספירטיבית".

אז יש חשש בציבור, והם מנצלים אותו לרעה?
"הם שם בכל פרצה ומנצלים אותה. הם גם מחלקים כרזות נגד חיסונים בכנסים של הריוניות, שגם הן חוששות. הקורונה מבחינתם היא מכרה זהב. יש מצב של אי ודאות חברתית והנה קיבלנו את החיסונים מהר כפי שביקשנו כדי להציל את עצמנו מהר מהמשבר. את זה הם דווקא מנצלים לרעה. יש להם יכולת לא מבוטלת להיכנס בלאקונות של חשש ולמלא אותן במידע כוזב".