יו"ר ללא מועצה: הנדל חתם על הארכת כהונתו של היו"ר הזמני של מועצת הכבלים והלוויין

זמן קצר לפני שפיטוריו יצאו לפועל, הספיק שר התקשורת לשעבר יועז הנדל להאריך את מינויו של מ"מ יו"ר מועצת הכבלים והלוויין נתי שוברט עד לחודש מרץ 2021 • בתוך כך  פעילות המועצה שותקה לאחר שנשארה ללא קוורום

נתי שוברט,  היו"ר הזמני של מועצת הכבלים והלוויין / צילום: רוני שיצר
נתי שוברט, היו"ר הזמני של מועצת הכבלים והלוויין / צילום: רוני שיצר

זמן קצר לפני שפיטוריו יצאו לפועל, הספיק שר התקשורת לשעבר יועז הנדל להאריך את מינויו של ממלא-מקום יו"ר מועצת הכבלים והלוויין נתי שוברט עד לחודש מרץ 2021 - כך נודע לגלובס.

עוד נודע כי פעילות מועצת הכבלים והלוויין שותקה, לאחר שמועד כהונתה של נציגת משרד המשפטים במועצה, לאה רקובר, פקעה, והמועצה נשארה ללא קוורום. אומנם האישור של ועדת גילאור, שהוא ההליך הנדרש כדי להאריך את כהונתה של רקובר לקדנציה שנייה, הסתיים, אך הנדל לא הספיק להגיש לממשלה את ההארכה של רקובר, ועד לאישורו של שר התקשורת החדש (בשלב הזה בני גנץ) והממשלה, המועצה לא תוכל לפעול.

מועצת הכבלים והלוויין מפקחת על השידורים של הוט ו-yes, שתלויות בה בסוגיות רבות ופרטניות, עד לרמת באיזו תוכנית צריך להשקיע כדי לעמוד בתת-קטגוריה הקבועה בחוק, או איזה ערוץ מותר להוסיף/להחסיר מחבילות הבסיס. על-פי חוק התקשורת אמורה המועצה למנות 13 חברים, מתוכם שבעה חברים אמורים להיות נציגי ציבור, ושישה אמורים להיות נציגי ממשלה. המועצה פועלת בהרכב חסר כבר תקופה ארוכה, אולם רוב הזמן היו בה לפחות 9-10 חברים, וכך גם כשהמצב לא היה אידאלי, ניתן היה לקיים פעילות שוטפת.

בשנה האחרונה הוחמר המצב באופן דרמטי, כאשר כהונתם של ארבעה חברים במועצה פקעה בזה אחר זה. בנוסף, נתי שוברט, שכיהן כחבר מועצה, החליף בתפקיד היו"ר הזמני את אשר ביטון, שמונה לתפקיד מנכ"ל משרדו של השר דוד אמסלם. כתוצאה מכך נותרו ארבעה חברי מועצה מכהנים - המספר הנדרש "על הקשקש" לצורך פעילות המועצה. עתה, כאמור, פקעה כהונתה של לאה רקובר המכהנת כנציגת משרד המשפטים, ובשלב זה לא ברור מתי יתפנה שר התקשורת החדש להאריך את כהונתה.

כאמור, לפחות את האישור על המשך כהונתו של שוברט כיו"ר זמני הספיק הנדל להעביר. נזכיר כי מאז פרישתה של ד"ר יפעת בן-חי-שגב מתפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, לא מונה למועצה יו"ר קבוע. באוגוסט 2018 מונה לתפקיד יו"ר זמני אשר ביטון, שכיהן אז כחבר מועצה. את היו"ר הזמני החליף כאמור לפני חודשים ספורים יו"ר זמני אחר - נתי שוברט, שאמור היה לפרוש לפנסיה, אך סביב סאגת אי-מינוי יו"ר קבוע, התבקש להישאר.

בינתיים לא ברור מה קורה עם אישור המינוי של ניר שוויקי, המנכ"ל הזמני של הרשות השנייה, שממתין כבר חודשים רבים לאישור הממשלה לזכייתו במכרז על תפקיד יו"ר מועצת הכבלים והלוויין.