אשכנזי נפגש עם שר החוץ של פורטוגל: "נתמודד יחד מול האיום האיראני"

שר החוץ נפגש עם שר החוץ של פורטוגל, אוגוסטו סאנטוס סילבה, ואמר כי על אירופה להציב דרישות ברורות בפני איראן במטרה למנוע קידום תוכנית להשגת נשק גרעיני • עוד עלה נושא החיזבאללה וכניסתה של פורטוגל לתפקיד נשיאת האיחוד האירופי בתחילת 2021

שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של פורטוגל אוגוסטו סאנטוס סילבה / צילום: חורחה נובומינסקי
שר החוץ גבי אשכנזי ושר החוץ של פורטוגל אוגוסטו סאנטוס סילבה / צילום: חורחה נובומינסקי

שר החוץ גבי אשכנזי אומר כי לא ניתן להחזיר את הגלגל לאחור ואסור לחזור להסכם הגרעין עם איראן, במתכונתו הנוכחית. בפגישה עם שר החוץ של פורטוגל, אוגוסטו סאנטוס סילבה, אמר אשכנזי כי על אירופה להציב דרישות ברורות בפני איראן, העולות בקנה אחד עם המציאות.

"הדבר נדרש ליצירת עתיד בטוח יותר. 2020 איננה 2015! יש לנו אינטרס גלובלי משותף, להתמודד יחד מול האיום האיראני ולמנוע קידום תוכנית להשגת נשק גרעיני שתערער את ביטחון האזור כולו ותקבע טון אגרסיבי שישנה את האיזון במזרח התיכון לבלי היכר.

"השינויים במזרח התיכון בעקבות הסכמי אברהם הביאו ליצירת שני צירים עיקריים: ציר המדינות שבחר בדרך השלום וציר המדינות, בהובלתה של איראן ושלוחותיה, שבוחר בדרך החרב והמלחמה. הסכמי השלום עם בחריין ואיחוד האמירויות הביאו לכך ששורה של מדינות אירופאיות שינו את דפוסי ההצבעה שלהם בעצרת האו"ם. אני קורא לממשלת פורטוגל להצטרף לגל זה", אמר אשכנזי.

הוא העלה את הדרישה הישראלית להוציא את החיזבאללה מחוץ לחוק, ולהכיר בארגון על כל זרועותיו כארגון טרור.

עוד שוחחו השניים על תפקידה של פורטוגל באיחוד האירופי, לקראת כניסתה לתפקיד נשיאת האיחוד האירופי בתחילת 2021. השר אשכנזי ביקש כי פורטוגל תפעל לכינוס מועצת האסוציאציה עם ישראל ללא התניות ואמר: "אנו מזהים צורך אמיתי באימוץ גישה חדשה ומודל אחר לשותפות שבין ישראל לגופי האיחוד ובטוחים כי פורטוגל, בתפקידה כנשיאת האיחוד, תפעל לעשות כן. מדובר במועצה האמורה לאשר את הידוק המגעים של ישראל עם האיחוד וקבלת מעמד מיוחד של שותפה, גם אם לא חברה מלאה".