עוד שותפות מו"פ בדרך לבורסה: IIM של שוקי אברמוביץ ואמיר גל-אור רוצה לגייס 40 מיליון שקל

על פי טיוטת התשקיף שפרסמה חתמה השותפות על הסכמים לרכישת החזקות בשתי חברות הפועלות בתחום המו"פ הרפואי – ביוביט וג'י אן אקס • עוד שותפים באיי.איי.אם: דן זיסקינד, לשעבר מבכירי טבע, איש העסקים ליאון רקנאטי ועינב אדיב ברר

המשקיע אמיר גל-אור ופעיל שוק ההון הוותיק שוקי אברמוביץ' מבקשים ליהנות גם הם מפריחת ההנפקות הראשוניות (IPO) בבורסה בתל אביב. השניים, יחד עם שותפים נוספים, עושים דרכם לצרף למסחר את השותפות המוגבלת איי.איי.אם, המשקיעה בחברות מופ רפואי, בפרט בתחום הרפואה הדיגיטלית, בין היתר עם השקעות הרוכבות על ביקושים גבוהים בגל הקורונה.

ככל הידוע, איי.איי.אם מתכננת לגייס בדרך של הקצאה לא אחידה (Book Building) כ-40 מיליון שקל, סכום שכבר הובטח לה עקרונית מכמה גופים מוסדיים, ובהמשך השבוע מתוכנן לצאת לפועל השלב הציבורי בהנפקה, שבו היא עשויה לגייס כמה מיליוני שקלים נוספים. את ההנפקה מובילה אפסילון חיתום.

מטיוטת התשקיף שפרסמה איי.איי.אם (אינפיניטי אינוניישן מדיקל) לקראת ההנפקה, עולה כי השותפות חתמה על הסכמים לרכישת החזקות בשתי חברות הפועלות בתחום המו"פ הרפואי - ביוביט וג'י אן אקס דטה סיסטמס (GNX), בהיקף של כ-2 מיליון דולר בכל אחת, וכי היא נמצאת במו"מ ראשוני להשקעה מול שש חברות נוספות.

לפי איי.איי.אם, ביוביט (biobeat) עוסקת בפיתוח, בשיווק ובהפצה של "מכשור לביש לניטור רציף של סימנים רפואיים חיוניים", וג'י אן אקס עוסקת בפיתוח, שיווק והפצה של "מערכת בינה מלאכותית לניתוח וניהול חכם ומהיר של בדיקות גנטיות".

בעניינה של ביוביט, מציינים באיי.איי.אם, כי "עם תחילת מגפת הקורונה, עלה הצורך המשמעותי במוניטורים מתוצרת החברה, שהיוו 'שובר שוויון' בטיפול הצוותים הרפואיים, אשר סייע לצוות להימנע ממגע ישיר עם החולה, ועדיין להיות בשליטה מלאה על מדדיו".

מלבד כספי ההנפקה המיועדים להשקעה בשתי החברות המוזכרות, עיקר יתרת ההון המגויס מיועד "לפעילותה השוטפת של השותפות".

איי.איי.אם גם חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם בית החולים איכילוב, שבשלב הראשון מתוכנן לכלול שירותי ייעוץ, הדרכה והובלת פרויקטים בתחום התכנון, בנייה והפעלה של מוסדות ומערכות בריאות מחוץ לישראל. בשלב השני יכלול השת"פ הקמת חברה משותפת והרחבת הפעילות לתחומים נוספים "כפי שיוסכם מעת לעת".

את איי.איי.אם ייסד בחודש ספטמבר האחרון גל-אור, פעיל ותיק בזירת ההון סיכון בישראל ובחו"ל, המשמש בין היתר כשותף מנהל בקרן אינפיניטי כבר יותר מ-20 שנה, ופועל "על ציר העסקים הישראלי-סיני".

אברמוביץ', יו"ר השותפות, מילא בעבר שורה של תפקידים בכירים בקבוצת כלל ביטוח, כשכיהן כמנכ"ל בית ההשקעות כלל פיננסים. בין היתר הוביל בתקופתו את התרחבות בית ההשקעות לשלל תחומים, ובהם המסחר במט"ח. במסגרת זו אף כיהן אז כיו"ר אווא טרייד (AvaTrade), חברת מסחר במט"ח, בה המשיך לכהן גם לאחר פרישתו מכלל פיננסים, ואף היה בעל מניות בה. בעשור האחרון מעורב אברמוביץ' במיזמים בתחומי הפינטק והאינטרנט, ומשמש בין היתר כיו"ר החברות סומוטו וגלילאו טק.

שותפים ובכירים מטבע ומתחומי הרפואה

עוד שותפים באיי.איי.אם - דן זיסקינד, שהיה סמנכ"ל כספים ודירקטור בטבע במשך 31 שנה, איש העסקים ליאון רקנאטי, אשר כמה חברות שבהן הוא שותף הגיעו בגל ההנפקות האחרון לבורסה, וכן עינב אדיב ברר, המוגדרת כמשקיעה ויזמת סדרתית.

מנכ"ל השותפות הוא ד"ר יובל בלוך, מומחה לניהול מערכות בריאות, ובין חברי הדירקטוריון תיכלל גם פרופסור רבקה כרמי, בעברה נשיאת אוניברסיטת בן-גוריון ודיקנית הפקולטה לרפואה.

עוד עולה מטיוטת התשקיף כי השותף הכללי, שבשליטת גל-אור, אשר ייקח חלק בהנפקה, יהיה זכאי לדמי ניהול חצי-שנתיים של 0.4% מסך נכסי השותפות, לדמי יוזמה בשיעור 20%-30% מהתמורה נטו באירוע של מימוש, בכפוף לעמידה בתנאים מסוימים, וכן לתמורה עבור סיוע לגיוס כספים לשותפות.

הנפקתה של איי.איי.אם, אם תצא לפועל כמתוכנן, תצטרף לשותפות המוגבלת אלמדה ונצ'רס, גם היא פועלת בתחום הבריאות הדיגיטלית, שהחלה להיסחר בבורסה בחודש אוקטובר האחרון, אחרי שגייסה לטובת פעילותה כ-70 מיליון שקל.