אירוע חירום בחיפה: דליפת בנזין בתחנת דלק

המשרד להגנת הסביבה הכריז על אירוע חירום בתחנת דלק בכניסה לחניון בחיפה • החניון נסגר וכל 7 הקומות של הבניין הסמוך פונו מחשש להיתלקחות • נציגי המשרד מחפשים אחר מקור הדליפה ופתחו בחקירת האירוע

שוטרים סוגרים את הכניסה כניסה לחניון ביטוח לאומי בחיפה בשל דליפת דלק / צילום: גוואד חוראני המשרד להגנת הסביבה
שוטרים סוגרים את הכניסה כניסה לחניון ביטוח לאומי בחיפה בשל דליפת דלק / צילום: גוואד חוראני המשרד להגנת הסביבה

בעקבות תלונה שהתקבלה במשרד להגנת הסביבה, המשרד ביקש מנציגי איגוד ערים חיפה לבדוק חשד לאירוע דליפה בכניסה לחניון ביטוח לאומי בחיפה. נציגי האיגוד דיווחו על ריח של דלק ונזילה במקום, ועל כן הגיעו נציגי מחוז חיפה של המשרד להגנת הסביבה לאזור תחנת הדלק. בשל סכנה ממשית לציבור ולסביבה, ומשום שעלה חשש לסכנת פיצוץ בחניון התת קרקעי, נציגי המשרד הכריזו על אירוע חירום והזעיקו כוחות של כיבוי והצלה.

בניטור שביצעו כוחות כיבוי והצלה נמצאו ערכים גבוהים של אדי דלק וחומרים נפיצים באוויר. מחשש להתלקחות, הוחלט על סגירת החניון, ופינוי כל 7 הקומות של הבניין הסמוך. נציגי המשרד להגנת הסביבה מבצעים בשלב זה חיפושים אחר מקור הדליפה ובמקביל מתחקרים את מנהל תחנת הדלק והמעורבים באירוע. הנציגים אסרו את הפעלת התחנה עד תום הבדיקות והתנו את פתיחתה באישור המשרד.

הסכנה העיקרית היא מפני התלקחות ופיצוץ באזור, לאחר שהאדים נכלאו במקום סגור. ואולם, אין סכנה לבריאות הציבור, שכן האדים באוויר פתוח מתפזרים בקלות ולא מהווים סכנה.

בשעה זו נעשות פעולות שונות להפחתת הסכנה לפיצוץ של אדי הדלק, בהן שאיבה של כלל מכלי הדלק בתחנה באמצעות מכלית ומילוי המכלים במים.