אפקון מוכרת את החזקתה בתיבא; תרשום רווח של כ-80 מיליון שקל

מנכ"ל אפקון ירון קריסי: "מימוש חברת תיבא תאפשר לאפקון החזקות לצמוח ולפעול ולמנף את פעילויותיה החדשות, כמו למשל בתחומי האנרגיה המתחדשת והתחבורה החשמלית"

ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'
ירון קריסי/ צילום: סיון פארג'

חברת בת של אפקון החזקות , הנמצאת בשליטת משפחת שמלצר ומנוהלת על ידי ירון קריסי,  חתמה על הסכם למכירת כל החזקותיה (כ-29%) בחברת תיבא, לחברת FAAC האיטלקית, לפי שווי של כ-133 מיליון דולר לתיבא. 

חלקה של אפקון בעסקה, בניכוי הוצאות עסקה, מסתכם בכ-37 מיליון דולר, והיא צפויה לרשום עם השלמתה רווח הון של כ-24-26 מיליון דולר (84-76 מיליון שקל, לפני מס). לקראת העסקה חילקה תיבה לבעלי מניותיה דיבידנד, כאשר חלקה של החברה הבת של אפקון בדיבידנד הסתכם בכ-7 מיליון דולר. 

המועד שנקבע בהסכם להשלמת העסקה הינו 4 בינואר 2021, והשלמתה כפופה לתנאים מתלים כמקובל בהסכמים מסוג זה. 

תיבא מתמחה בתכנון וייצור, ציוד ותוכנה, לניהול חניונים בתשלום בארץ ובעולם. לפני כ-13 שנה מחצית מפעילות החברה נרכשה ע"י אפקון על מנת לשמש כמוצר המוביל בתחום החנייה עבור הקבוצה ולאפשר לקבוצה להתמודד ולבצע פרויקטים מורכבים.

FAAC הינה חברה גלובלית העוסקת במוצרי ובפתרונות מתח נמוך, ובכלל זאת בפתרונות חניה, ובאמצעות רכישת ההחזקות בתיבא מעמיקה את נתח השוק שלה בארה"ב.

המנכ"ל ירון קריסי ציין היום כי "מימוש חברת תיבא תאפשר לאפקון החזקות לצמוח ולפעול ולמנף את פעילויותיה החדשות, כמו למשל בתחומי האנרגיה המתחדשת והתחבורה החשמלית. כמו כן, אנו ממשיכים לפעול ביתר שאת על מנת לאתר השקעות מניבות חדשות לחברה בתחומים סינרגטיים שיתרמו ויתמכו בפעילות העסקית של הקבוצה".

אפקון, ששוויה בבורסה עומד על כ-512 מיליון שקל, עוסקת בתחומי פרויקטי התשתית, מערכות אלקטרומכניות, טכנולוגיות בקרה ואוטומציה ותקשורת. אפקון מבצעת פרויקטי תשתית עתירי מערכות וטכנולוגיה, מפתחת ומוכרת פתרונות טכנולוגיים בתחום התקשורת, הבקרה והאוטומציה, בישראל ומחוץ לה.