מועמד יחיד: עו"ד יונתן תדמור מונה לתפקיד פרקליט מיסוי וכלכלה

ביולי פורסם בגלובס כי הצפי הוא שתדמור ימונה לתפקיד, ועל רקע ההערכות הללו לא התמודד מולו איש - למרות שמדובר בתפקיד נחשק • תדמור, שהיה סגנה של עו"ד ליאת בן-ארי בפרקליטות מיסוי וכלכלה, מוביל את צוות התביעה במשפטו של רה"מ נתניהו

עו"ד יונתן תדמור / צילום: עינת לברון, גלובס
עו"ד יונתן תדמור / צילום: עינת לברון, גלובס

ועדת המכרזים של נציבות שירות המדינה בחרה היום (ג') בעו"ד יהונתן תדמור לתפקיד פרקליט מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). עו"ד תדמור מוגדר היום רשמית כמשנה לפרקליט המחוז, אולם במשך השנה החולפת ניהל בפועל את המחוז, זאת לאחר שפרקליטת המחוז, עו"ד ליאת בן ארי שווקי, נבחרה בספטמבר 2019 למשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית.

חברי ועדת המכרזים שבחרה בתדמור היו השופטת בדימוס עדנה בקנשטיין (יו"ר); המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, מומי למברגר; היועצת המשפטית של רשות החברות הממשלתיות, דלית זמיר; ויו"ר ועד הפרקליטים, אורית קורין.

בהודעה לעיתונות של הפרקליטות נכתב כי הוועדה בחרה בעו"ד תדמור פה-אחד, אולם לגלובס נודע כי תדמור היה המועמד היחיד לתפקיד הבכיר והנחשק - ככל הנראה בעקבות הידיעה כי תדמור צפוי לזכות בתפקיד.

עו"ד תדמור (50), תושב תל אביב, נשוי לאביעד אליה ואב לשני ילדים, הוא בעל תואר ראשון במשפטים מהמכללה למינהל, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן ותואר שני במינהל ציבורי מאוניברסיטת הרווארד.

את דרכו המקצועית החל בשנת 1997 כמתמחה בפרקליטות מיסוי וכלכלה, ולאחר הסמכתו כעורך דין שימש כפרקליט במחוז. הוא התקדם לדרגת ממונה ולאחר מכן למנהל המחלקה הכלכלית במחוז, עד שב-2016 נבחר למשנה לפרקליטת המחוז.

בין היתר עמד תדמור בראש צוות התביעה בפרשת הולילנד. בנוסף, טיפל כפרקליט בפרשות דודי אפל, הבנק למסחר, פרשת בנסול ועוד. כיום הוא מוביל את הטיפול מטעם המחוז בפרשה "3000" והשתתף בהובלת "תיקי האלפים".

ביולי השנה פרסם חן מענית ב"גלובס" כי "לפי מירב ההערכות, מי שיזכה במכרז וימונה לפרקליט מיסוי וכלכלה הוא עו"ד יונתן תדמור, שהיה סגנה של בן ארי בפרקליטות מיסוי וכלכלה וממלא את מקומה בחודשים האחרונים. תדמור הוא מועמד כל-כך מוביל, עד שבפרקליטות ומחוצה לה יש מי שכינו באוזני גלובס את המכרז כ'מכרז של יוני'. לאור האמור, לא ברור האם יהיה בפרקליטות מי שבכלל יעז להתמודד על התפקיד מול תדמור".